Dienstregeling december 2014
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 20 aug 2014, 09:22
- Contacteer:
Re: Dienstregeling december 2014
Klopt het ook dat er geen rechtstreekse trein meer is van Gent naar Brussel Luxemburg.
Re: Dienstregeling december 2014
Die is er nu ook niet hoor, buiten twee P-treinen in de spits. Het nieuwe plan wordt gekenmerkt door de versterking van de vaste verbindingen en bijgevolg ook een vermindering van het aantal P-treinen, die de laatste jaren meer en meer in alle vrije gaatjes gestopt zijn bij gebrek aan structurele verbindingen. Die komen er in het nieuwe plan wel: zo zullen er tussen Gent en Brussel vier vaste IC-treinen komen, die bovendien mooi om de 15 minuten rijden. Nu zijn dat nog drie stuks, die bovendien heel slecht gespreid zijn (met tot 40 minuten wachttijd tussen twee treinen). Vandaar dat er dus een aantal overbodig geworden P-treinen sneuvelen. Je bent dan misschien ietsje langer onderweg als je toevallig net een van die twee treinen nam tot Brussel-Luxemburg, maar de basisdienst wordt wel een stuk robuuster.Olivier_Doorne schreef:Klopt het ook dat er geen rechtstreekse trein meer is van Gent naar Brussel Luxemburg.
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 20 aug 2014, 09:22
- Contacteer:
Re: Dienstregeling december 2014
Ik had het op die P treinen. Ik vind het ook niet erg want gebruik ze nauwelijks tot in Br Lux maar ik had ze eens op gezocht in de nieuwe dienstregeling en vond ze niet terug. En tussen Gent en Brussel wordt de maximale reistijd 19 minuten ipv de 40 minuten nu. Dus idd heel wat beter.
Re: Dienstregeling december 2014
Waar haal jij die 40 min tussen Gent en Brussel heden ten dagen krijgen de ic treinen 30 min (hierin zit al een buffer voor de werken). Vanaf december in 19 min van Gent naar Brussel? Dat is evenmin mogelijk want daarvoor ligt de toegelaten snelheid te laag op de lijn.
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 20 aug 2014, 09:22
- Contacteer:
Re: Dienstregeling december 2014
Sorry ik gebruikte verkeerde term. Niet 19 en 40 minuten reistijd. Maar max 19 minuten wachten op volgende trein en nu is dit ongeveer 40 minuten.
Re: Dienstregeling december 2014
Nu is de balans vooral verkeerd soms moet je maar 10 min wachten en soms 40. Dat was inderdaad dringend om aan te passen.
Re: Dienstregeling december 2014
Jammer dat de dienstregeling voor de L trein Zeebrugge - Brugge (vanaf 14 december naar Mechelen zelfs) aangepast is, kwam goed uit om te gaan werken (aansluiting richting Oostende), maar de bus past gelukkig zo aan dat ik laten kan vertrekken en toch nog diezelfde aansluiting naar Oostende haal.
Bovendien kan ik nu ook met mijn vroegste shift op tijd op het werk raken dat is heel positief.
Bovendien kan ik nu ook met mijn vroegste shift op tijd op het werk raken dat is heel positief.
Re: Dienstregeling december 2014
Haha,Zorba schreef:Jammer dat de dienstregeling voor de L trein Zeebrugge - Brugge (vanaf 14 december naar Mechelen zelfs) aangepast is, kwam goed uit om te gaan werken (aansluiting richting Oostende), maar de bus past gelukkig zo aan dat ik laten kan vertrekken en toch nog diezelfde aansluiting naar Oostende haal.
Bovendien kan ik nu ook met mijn vroegste shift op tijd op het werk raken dat is heel positief.
Zegt eigenlijk veel over de veel te ruime dienstregeling van die L trein.
60 km/h op een lijn van 120 en je bent nog te vroeg Kan het geloven dat je met een bus later die trein inhaalt
Re: Dienstregeling december 2014
yep, maar in andere stations, zoals lijn 15 (nijlen centraa ) gaat het net omgekeerd...Steven schreef:Nu is de balans vooral verkeerd soms moet je maar 10 min wachten en soms 40. Dat was inderdaad dringend om aan te passen.
De tijd tussen twee treinen (in dezelfde richting) gaat van 20/40 naar 50/10...
Re: Dienstregeling december 2014
Ninove - Denderleeuw - Ternat
07:04 - 07:11-07:24 - 07:32
07:22 - 07:33-07:47 - 07:55
07:36 - 07:47-07:47 - 07:55 of 08:04 - 08:15
07:55 - 08:05-08:24 - 08:32
08:04 - 08:11-08:24 - 08:32
Ternat - Denderleeuw - Ninove
17:03 - 17:13-17:13 - 17:23 of 17:27 - 17:37
17:27 - 17:36-17:51 - 17:58 of 17:55 - 18:03
17:44 - 17:54-17:55 - 18:03 of 18:13 - 18:23
Zoiets zal het voor mij worden vanaf midden december, als ik eerlijk mag zijn, dit is gewoon slecht, veel te lange overstaptijden en dan soms de mogelijkheid hebben dat de trein weg is, zoiets snap ik niet.
07:04 - 07:11-07:24 - 07:32
07:22 - 07:33-07:47 - 07:55
07:36 - 07:47-07:47 - 07:55 of 08:04 - 08:15
07:55 - 08:05-08:24 - 08:32
08:04 - 08:11-08:24 - 08:32
Ternat - Denderleeuw - Ninove
17:03 - 17:13-17:13 - 17:23 of 17:27 - 17:37
17:27 - 17:36-17:51 - 17:58 of 17:55 - 18:03
17:44 - 17:54-17:55 - 18:03 of 18:13 - 18:23
Zoiets zal het voor mij worden vanaf midden december, als ik eerlijk mag zijn, dit is gewoon slecht, veel te lange overstaptijden en dan soms de mogelijkheid hebben dat de trein weg is, zoiets snap ik niet.
Re: Dienstregeling december 2014
Als je het niet snapt zullen we het uitleggen:Stijn91 schreef: Zoiets zal het voor mij worden vanaf midden december, als ik eerlijk mag zijn, dit is gewoon slecht, veel te lange overstaptijden en dan soms de mogelijkheid hebben dat de trein weg is, zoiets snap ik niet.
De overstappen zijn geoptimaliseerd voor de meerderheid van de reizigers, vanuit Ninove is dat Brussel.
Ninove-Denderleeuw-Brussel Zuid:
07:04 - 07:11-07:16 - 07:33
07:22 - 07:33-07:42 - 08:00
07:36 - 07:47-07:53 - 08:12
07:55 - 08:05-08:16 - 08:33
08:04 - 08:11-08:16 - 08:33
Dit zijn heel mooie overstaptijden. De mensen uit Ninove hebben dus absoluut niet te zagen over de nieuwe dienstregeling
Re: Dienstregeling december 2014
10' overstaptijd, eerlijk gezegd vind ik dat ook nog niet zo slecht.
Re: Dienstregeling december 2014
Ik zie duidelijke overstappen die een zekere marge bieden. Er zijn nog steeds mensen die het met minder moeten doen. Zoals iemand die hier aanhaalde dat het interval 10-50 is tussen twee opeenvolgende treinen. Dan kan jij totaal niet klagen, je geeft uzelf 4 verbindingen binnen het uur tijdens de spits. Tijdens de avondspits heb je er ook al zeker drie binnen het uur.
Re: Dienstregeling december 2014
Ternat - Denderleeuw - Ninove
(1) 17:03 - 17:13-17:13 - 17:23 of 17:27 - 17:37
(2) 17:27 - 17:36-17:51 - 17:58 of 17:55 - 18:03
(3) 17:44 - 17:54-17:55 - 18:03 of 18:13 - 18:23
's morgens valt inderdaad nog mee maar 's avonds, mensen die de 1e trein kunnen halen (ik enkel als die vertraging heeft) mogen hun aansluiting vergeten want trein zal waarschijnlijk buitenrijden en staan 14 min. te wachten, 2e trein, 15 min. wachten en 3e trein, toekomen, als je op het perron komt is de trein weg en mag je 19 min. wachten. Er moet voldoende overstaptijd zijn maar men vergeet dat men 2 treinen laat toekomen en er een aansluiting vertrekt, wat hiervan de logica is weet ik niet.
(1) 17:03 - 17:13-17:13 - 17:23 of 17:27 - 17:37
(2) 17:27 - 17:36-17:51 - 17:58 of 17:55 - 18:03
(3) 17:44 - 17:54-17:55 - 18:03 of 18:13 - 18:23
's morgens valt inderdaad nog mee maar 's avonds, mensen die de 1e trein kunnen halen (ik enkel als die vertraging heeft) mogen hun aansluiting vergeten want trein zal waarschijnlijk buitenrijden en staan 14 min. te wachten, 2e trein, 15 min. wachten en 3e trein, toekomen, als je op het perron komt is de trein weg en mag je 19 min. wachten. Er moet voldoende overstaptijd zijn maar men vergeet dat men 2 treinen laat toekomen en er een aansluiting vertrekt, wat hiervan de logica is weet ik niet.
Re: Dienstregeling december 2014
Ik heb de logica hierboven net uitgelegd: de overstaptijden zijn geoptimaliseerd voor de treinen uit brussel via L50A.Stijn91 schreef:Er moet voldoende overstaptijd zijn maar men vergeet dat men 2 treinen laat toekomen en er een aansluiting vertrekt, wat hiervan de logica is weet ik niet.