Allez, dubbeldeksrijtuigen aan 200 km/u, ben eens benieuwd wat dat zal geven.
Veel verschil met 160 km/h zal je niet merken denk ik.
Immers: de hogesnelheidslijnen liggen er veel vlakker bij dan de gemiddelde spoorlijn, het zal misschien zelfs comfortabeler zijn
Shrek schreef:Veel verschil met 160 km/h zal je niet merken denk ik.
In een I11 merk ik wel degelijk verschil tussen 160 en 200 km/u hoor. Meer geluid, vooral dat kenmerkende gierende lawaai, en bij het kruisen van een trein uit de andere richting voel je echt de schok van de luchtverplaatsing. Benieuwd wat het zal geven als twee M6-treinen, die gevoeliger zijn aan luchtverplaatsing en zelf ook meer lucht verplaatsen, elkaar aan elk 200 km/u kruisen. In de onderste afdeling van een M6 zit je ook erg dicht bij de grond, zodat je nog sneller zal lijken te gaan.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
En die slag dat je beter voelt komt ook om de Thalys hem aan 300 km/h passeert.
Maar Steven heeft gelijk. Zeker op het 140 km/h stuk tussen Brugge en Beernem maakt een I11 veel meer lawaai dan op L2.
Shrek schreef:Veel verschil met 160 km/h zal je niet merken denk ik.
In een I11 merk ik wel degelijk verschil tussen 160 en 200 km/u hoor. Meer geluid, vooral dat kenmerkende gierende lawaai, en bij het kruisen van een trein uit de andere richting voel je echt de schok van de luchtverplaatsing. Benieuwd wat het zal geven als twee M6-treinen, die gevoeliger zijn aan luchtverplaatsing en zelf ook meer lucht verplaatsen, elkaar aan elk 200 km/u kruisen.
Ik hoop dat de deuren het uithouden. Bij de Westbahn dubbeldekkers traden er opeens problemen op met de deuren toen die 200 kph begonnen te rijden. Niet voor niets zijn de deuren van de TGV Duplex and de SBB IC2000 uit een stuk...
De verbinding Brussel - Den Haag verschuift een half uur. SNIP . Door de verschuiving hoeft de L-trein Antwerpen - Roosendaal niet meer uit te wijken in Kapellen en wordt het ook mogelijk om in het weekend tot Brussel te rijden.
Tijdens het weekend moet de L-trein Roosendaal - Antwerpen - Brussel-Nationaal-Luchthaven dan wel een half uur verschuiven. Hierdoor moet ook de tweede verbinding tussen de Luchthaven en Mechelen verschuiven, zodat er ongeveer een halfuur-frequentie tussen de luchthaven en Mechelen blijft.
Eerste zin lijkt mij ok.
Tweede snap ik niet.
In het weekend gaat omnibus dus mee verschuiven ? Dan moet hij 1) weer uitwijken in Kapellen en 2) de trein die een half uur later ligt moet dan natuurlijk ook verwisselen . Waar zit daar het probleem ??
Nu vertrekt Benelux om 59, is dus geen half uur verschil.
Ofwel heeft de krant klok horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt, journalist gebruikt lijn 12 niet ?
Stefan ? (als het al mag)
dentheo schreef:Nu vertrekt Benelux om 59, is dus geen half uur verschil.
Ofwel heeft de krant klok horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt, journalist gebruikt lijn 12 niet ?
Stefan ? (als het al mag)
De nieuwe uren zitten al in de reisplanner (in elk geval toch de BeNe-Hafas)