Dienstregeling december 2013

Alles over reizigerstreinen in België.
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door dentheo »

Men laat een IC acht minuten langer wachten en hij krijgt één bijkomende stop volgens Railtime .
Staat er volgens mij toch al enkele dagen op ?

Eigenaardig, volgens mij waren er ook nogal wat klanten in Mariaburg, daar stopt hij niet ?

De bijkomende haltes kan ik goed begrijpen, het iets later vertrekken echter niet .
Ze zijn nu dus 10 minuten later in Kalmthout en Essen.
Met zelfde vertrektijd in Antwerpen en twee bijkomende haltes waren ze 4 minuten later in Kalmthout geweest.

Maar ik denk dat hier iemand op het forum zit die het "beter" kan uitleggen dan de journalist.


Het blijkt nog iets meer te zijn. Een P trein rijdt in de namiddag op de momentele uurregeling van de stoptrein.
En misschien zal IC nog paar stations aandoen in de namiddag.
Hij begint meer en meer een stoptrein te worden, maar misschien kan dat met een 18 er voor.
Laatst gewijzigd door dentheo op 28 nov 2012, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5341
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door Steve »

dentheo schreef:Men laat een IC acht minuten langer wachten en hij krijgt één bijkomende stop volgens Railtime .
Staat er volgens mij toch al enkele dagen op ?

Eigenaardig, volgens mij waren er ook nogal wat klanten in Mariaburg, daar stopt hij niet ?

De bijkomende haltes kan ik goed begrijpen, het iets later vertrekken echter niet .
Ze zijn nu dus 10 minuten later in Kalmthout en Essen.
Met zelfde vertrektijd in Antwerpen en twee bijkomende haltes waren ze 4 minuten later in Kalmthout geweest.

Maar ik denk dat hier iemand op het forum zit die het "beter" kan uitleggen dan de journalist.
Volgens diezelfde journalist krijgt lijn 12 er trouwens een IR bij... :roll:
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door LHOON »

Ik sta nu in Etterbeek, CR om 21.51 naar FBN (verzorgd door sabenaklassiekje 598) en daar een mooie aansluiting met de IRn naar Mechelen.

Een goede verbinding die weldra niet meer zal zijn...
profke
Berichten: 630
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door profke »

ik weet niet of deze al gepasseerd is;

de samenvatting volgens de nmbs zelf:
http://www.belgianrail.be/nl/nieuws/aan ... -2012.aspx
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5341
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door Steve »

Let vooral op de volgende passage :roll:
De verbinding Brussel – Antwerpen-Centraal – Amsterdam zal worden bediend door de hogesnelheidstrein Fyra zodra deze in dienst wordt gesteld.
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 481
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door Merijn »

profke schreef:ik weet niet of deze al gepasseerd is;

de samenvatting volgens de nmbs zelf:
http://www.belgianrail.be/nl/nieuws/aan ... -2012.aspx
Ik weet nu niet of ze de intentie hadden om compleet te zijn met de PDF's....De eerste CR-trein tussen Brussel en Leuven rijdt niet meer, maar daar vind ik nergens iets van terug. Noch in de PDF van regio Leuven, noch in die van Brussel. Zoiets lijkt me nochtans belangrijk genoeg om te vermelden.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door Steven »

In de PDF van Brussel zie ik nochtans duidelijk die eerste CR naar Leuven staan als afgeschaft hoor.
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 481
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door Merijn »

Nu zie ik het ook, ik was aan het zoeken naar de titel "Brussel - Leuven".

Wel vreemd dat ze die dan ook niet plaatsen bij regio Leuven.
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door dentheo »

Geen probleem, gaan bij mij niet open, weer zo'n gekke ashx file ipv echte PDF.
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door Steven »

Je moet dan is uw Adobe reader/viewer nazien. Je moet de laatste versie hebben. Anders gaan PDF files in een site inderdaad niet of slecht open.
stefanic
Berichten: 871
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door stefanic »

dentheo schreef:Men laat een IC acht minuten langer wachten en hij krijgt één bijkomende stop volgens Railtime .
Staat er volgens mij toch al enkele dagen op ?

Eigenaardig, volgens mij waren er ook nogal wat klanten in Mariaburg, daar stopt hij niet ?

De bijkomende haltes kan ik goed begrijpen, het iets later vertrekken echter niet .
Ze zijn nu dus 10 minuten later in Kalmthout en Essen.
Met zelfde vertrektijd in Antwerpen en twee bijkomende haltes waren ze 4 minuten later in Kalmthout geweest.

Maar ik denk dat hier iemand op het forum zit die het "beter" kan uitleggen dan de journalist.
:wink: De trein blijft nog wat langer staan in Antwerpen, zodat deze zo laat mogelijk in Essen is (nog net op tijd voor een vlotte kering), en dit simpelweg zodat de arme leerlingen nog enkele minuten langer kunnen slapen vooraleer ze die trein moeten nemen. Da's dus de ENIGE reden. Die arme leerlingen hebben na hun naschoolse activiteiten hun nachtrust meer dan nodig hé. :roll:
spoorwegrealist
Henk
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:41
Locatie: Oostende

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door Henk »

stefanic schreef:
dentheo schreef:Men laat een IC acht minuten langer wachten en hij krijgt één bijkomende stop volgens Railtime .
Staat er volgens mij toch al enkele dagen op ?

Eigenaardig, volgens mij waren er ook nogal wat klanten in Mariaburg, daar stopt hij niet ?

De bijkomende haltes kan ik goed begrijpen, het iets later vertrekken echter niet .
Ze zijn nu dus 10 minuten later in Kalmthout en Essen.
Met zelfde vertrektijd in Antwerpen en twee bijkomende haltes waren ze 4 minuten later in Kalmthout geweest.

Maar ik denk dat hier iemand op het forum zit die het "beter" kan uitleggen dan de journalist.
:wink: De trein blijft nog wat langer staan in Antwerpen, zodat deze zo laat mogelijk in Essen is (nog net op tijd voor een vlotte kering), en dit simpelweg zodat de arme leerlingen nog enkele minuten langer kunnen slapen vooraleer ze die trein moeten nemen. Da's dus de ENIGE reden. Die arme leerlingen hebben na hun naschoolse activiteiten hun nachtrust meer dan nodig hé. :roll:
Je bekijk het verkeerd: het gaat voor die leerlingen niet om enkele minuten, maar om een half uur... En dat maakt toch wel een verschil.
Verklaring: nu nemen die leerlingen de stoptrein met aankomst in Essen om 8.16. Met die trein komen de leerlingen net op tijd in school aan. Die trein gaat nu echter later rijden, aankomst in Essen om 8.30. Die stoptrein kunnen de leerlingen niet meer gebruiken, want dan komen ze te laat op school. Dus moeten ze een trein vroeger nemen. Maar die (IC-)trein komt in de huidige dienstregeling al om 7.48 in Essen aan, dus bijna een half uur vroeger... Daarom wordt die trein verlaat, zodat de extra-reistijd tegenover de huidige situatie beperkt wordt. Het is een compromis: de leerlingen moeten een kwartier eerder vertrekken i.p.v. een half uur, de NMBS moet een trein 8 à 12 minuten verlaten.
wva
Berichten: 315
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:45

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door wva »

Ik zie dat er in het weekend een L verbinding is Roosendaal - Brussel luchthaven....

Dat wil zeggen een "varkensneus" naar de luchthaven. Zijn volgens mij de enige die Roosendaal binnen mogen (uitgezonderd de BENELUX)

Dat die dat nog mogen mee maken... :D
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 481
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door Merijn »

Die varkensneuzen hebben dit reeds meegemaakt. Enkele jaren terug werd 1 van de treinen op de relatie Brussel - Luchthaven - Leuven verzekerd door een MS75.
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door dentheo »

Steven schreef:Je moet dan is uw Adobe reader/viewer nazien. Je moet de laatste versie hebben. Anders gaan PDF files in een site inderdaad niet of slecht open.

Maar waarom staat er dan op de site dat het PDFs zijn als het niet waar is ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie