Stijn91 schreef:
Het voordeel van die afgeschafte treinen is dat hierdoor meer mensen meer comfort gaan hebben of materieel gaat makkelijker voor onderhoud binnen kunnen. Wat het nut is voor een extra trein tussen Antwerpen en de luchthaven dat snap ik toch ook niet zo goed, dat is toch niet nodig of zijn er zoveel mensen die van Antwerpen naar de luchthaven willen.
Eén uur moeten wachten in Dendermonde, of 2 u onderweg zijn tussen Zele en Dendermonde (overstap in Lokeren, Antwerpen en Mechelen) voor een afstand van 6 km vind ik toch niet zo comfortabel hoor.
Weet er iemand of de afgeschafte avondtreinen tussen Sint-Niklaas en Dendermonde leeg gaan terugrijden naar Dendermonde, of wordt een deel van de IC-L vanaf december vanuit depot Sint-Niklaas gereden (eerste ochtendtreinen en laatste avondtreinen)? Lijkt me logisch gezien de afschaffing van ICL2302 (Dendermonde V. 4:54), ICL 2303 (Dendermonde V. 5:38) en ICL2345 (Sint-Niklaas V. 22:36) & ICL2346 (Sint-Niklaas V. 23:36)
De communicatie rond deze afschaffing is gewoonweg een ramp. In het NB stelt de woordvoerder van B-mobility dat de trein van 20u36 ook wordt afgeschaft, klopt niet met de dienstregeling. Hij verwijst ook naar een vervangbus om 21u30, maar die komt niet in de dienstregeling voor. Omdat ik deze verbinding een aantal keer per maand gebruik, vraag ik al sinds augustus naar de - door de RvB verplichte - alternatieven bij de Klantendienst en krijg steeds maar nietszeggende antwoorden (bvb. "ICL2320 kan niet afgeschaft worden tussen Dendermonde en Sint-Niklaas want hij vertrekt om 21u15 in Kortrijk").
Ik heb een alternatief uitgewerkt voor de afschaffing van ICL2344, 2345 en 2346 waarbij er echte besparingen worden gerealiseerd, en geen nepbesparingen met spooktreinen die leeg vanuit Sint-Niklaas naar Dendermonde rijden. Door het beperken van deze treinen tot Lokeren, en het licht aanpassen van de IC's tussen Antwerpen en Gent, kan men perfect een aantrekkelijk aanbod tussen Dendermonde en Sint-Niklaas garanderen, met goede verbindingen en echte besparingen op treinkilometers en personeel.