En vanaf Herentals zat deze waarschijnlijk al half vol . Ik weet niet hoe het komt dat er plots zoveel treinen op L15 met slechts twee wagons rijden... Dat moet toch beter kunnenwbrm schreef:^^^ De P-trein Herentals - Brussel-Zuid reed vandaag maar met 1 AM86 i.p.v. 2
Ongewone samenstelling.
Re: gewijzigde samenstelling.
Re: gewijzigde samenstelling.
P 8951 normaal met 2 Klassiekjes nu maar 1.
Zelfs 2 is te weinig op dit uur.
Zelfs 2 is te weinig op dit uur.
Re: gewijzigde samenstelling.
da's altijd , vanaf ong 1 maand voor dat de treinregeling verandert... alsof ze elk jaar eens willen proberen hoelang ze op halve kracht kunnen rijden. Als't lukt bestendigen ze da, denk ik
Re: gewijzigde samenstelling.
Denk je nu echt dat die samenstellingen op dit ogenblik nog niet voor 99.99% vast liggen, en dat men nog gauw even gaat kijken of het ook met minder kan? Zou het niet eerder kunnen dat met de herfst ook het aantal defecte treinstellen stijgt?profke schreef:da's altijd , vanaf ong 1 maand voor dat de treinregeling verandert... alsof ze elk jaar eens willen proberen hoelang ze op halve kracht kunnen rijden. Als't lukt bestendigen ze da, denk ik
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: gewijzigde samenstelling.
Inderdaad met de herfst is er meestal wel een bepaalde stijging. Deze herfst is dan nog mild, maar ook de mist kan zijn effect hebben. Een trein die een nachtje stilstaat is daar gevoelig voor. De mist weet zijn weg te vinden tussen de elektrische wikkelingen van de motoren of andere elektrisch onderdelen en kan zorgen voor uitschakelingen (om maar een voorbeeld te geven).
Re: gewijzigde samenstelling.
Gisteren en vandaag reed de L-trein Lier-Herentals met 1 break. Het hoeft niet gezegd worden dat deze te klein is voor de spitsritten zoals o.a. de verlengde 2357 Herentals-Antwerpen (7.04 - 7.47).
Re: gewijzigde samenstelling.
Vandaag hetzelfde van dat.Stijn91 schreef:P7954 was vandaag met 1 Sprinter ipv 2.
- Dieselfreak
- Berichten: 2067
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: gewijzigde samenstelling.
Ik nam gisteren in Libramont de stoptrein van 20 uur 52 richting Namen, om in Poix-Saint-Hubert uit te stappen. Deze trein was geen klassiekje, maar een Deense Neus. Is dat normaal?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: gewijzigde samenstelling.
Enkele L-treinen worden daar inderdaad met ms 96 gereden. Reden: de klassieke stellen mogen Luxemburg niet meer binnen, en soms komt het met de beurtregelingen beter uit om een Belgische L-trein met ms 96 te rijden.Dieselfreak schreef:Ik nam gisteren in Libramont de stoptrein van 20 uur 52 richting Namen, om in Poix-Saint-Hubert uit te stappen. Deze trein was geen klassiekje, maar een Deense Neus. Is dat normaal?
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: gewijzigde samenstelling.
Wat is het probleem? Klassiekjes hebben eeuwenlang (bij wijze van spreken) naar Luxemburg gereden, en nu mag het ineens niet meer?overweg13 schreef:Enkele L-treinen worden daar inderdaad met ms 96 gereden. Reden: de klassieke stellen mogen Luxemburg niet meer binnen, en soms komt het met de beurtregelingen beter uit om een Belgische L-trein met ms 96 te rijden.Dieselfreak schreef:Ik nam gisteren in Libramont de stoptrein van 20 uur 52 richting Namen, om in Poix-Saint-Hubert uit te stappen. Deze trein was geen klassiekje, maar een Deense Neus. Is dat normaal?
Re: gewijzigde samenstelling.
Wat is het probleem? Klassiekjes hebben eeuwenlang (bij wijze van spreken) naar Luxemburg gereden, en nu mag het ineens niet meer?overweg13 schreef:Enkele L-treinen worden daar inderdaad met ms 96 gereden. Reden: de klassieke stellen mogen Luxemburg niet meer binnen, en soms komt het met de beurtregelingen beter uit om een Belgische L-trein met ms 96 te rijden.Dieselfreak schreef:Ik nam gisteren in Libramont de stoptrein van 20 uur 52 richting Namen, om in Poix-Saint-Hubert uit te stappen. Deze trein was geen klassiekje, maar een Deense Neus. Is dat normaal?
Re: gewijzigde samenstelling.
Als ik het goed voorheb: het beveiligingssysteem.LHOON schreef:Wat is het probleem? Klassiekjes hebben eeuwenlang (bij wijze van spreken) naar Luxemburg gereden, en nu mag het ineens niet meer?overweg13 schreef:Enkele L-treinen worden daar inderdaad met ms 96 gereden. Reden: de klassieke stellen mogen Luxemburg niet meer binnen, en soms komt het met de beurtregelingen beter uit om een Belgische L-trein met ms 96 te rijden.Dieselfreak schreef:Ik nam gisteren in Libramont de stoptrein van 20 uur 52 richting Namen, om in Poix-Saint-Hubert uit te stappen. Deze trein was geen klassiekje, maar een Deense Neus. Is dat normaal?
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: gewijzigde samenstelling.
Inderdaad, enkel stellen of locs met Memor (501-524 + 2001 t/m 2007) mogen Luxemburg nog binnen.
Re: gewijzigde samenstelling.
HalloTom024 schreef:Inderdaad, enkel stellen of locs met Memor (501-524 + 2001 t/m 2007) mogen Luxemburg nog binnen.
En de HLE 13. Mogen ze niet naar Luxemburg gaan ?
De goederentreinen die de Athus-Meuse doen komen binnen in Frankrijk op welke plaats ?
Gr
M