wbrm schreef:^^^ De P-trein Herentals - Brussel-Zuid reed vandaag maar met 1 AM86 i.p.v. 2
En vanaf Herentals zat deze waarschijnlijk al half vol . Ik weet niet hoe het komt dat er plots zoveel treinen op L15 met slechts twee wagons rijden... Dat moet toch beter kunnen
da's altijd , vanaf ong 1 maand voor dat de treinregeling verandert... alsof ze elk jaar eens willen proberen hoelang ze op halve kracht kunnen rijden. Als't lukt bestendigen ze da, denk ik
profke schreef:da's altijd , vanaf ong 1 maand voor dat de treinregeling verandert... alsof ze elk jaar eens willen proberen hoelang ze op halve kracht kunnen rijden. Als't lukt bestendigen ze da, denk ik
Denk je nu echt dat die samenstellingen op dit ogenblik nog niet voor 99.99% vast liggen, en dat men nog gauw even gaat kijken of het ook met minder kan? Zou het niet eerder kunnen dat met de herfst ook het aantal defecte treinstellen stijgt?
Inderdaad met de herfst is er meestal wel een bepaalde stijging. Deze herfst is dan nog mild, maar ook de mist kan zijn effect hebben. Een trein die een nachtje stilstaat is daar gevoelig voor. De mist weet zijn weg te vinden tussen de elektrische wikkelingen van de motoren of andere elektrisch onderdelen en kan zorgen voor uitschakelingen (om maar een voorbeeld te geven).
Gisteren en vandaag reed de L-trein Lier-Herentals met 1 break. Het hoeft niet gezegd worden dat deze te klein is voor de spitsritten zoals o.a. de verlengde 2357 Herentals-Antwerpen (7.04 - 7.47).
Ik nam gisteren in Libramont de stoptrein van 20 uur 52 richting Namen, om in Poix-Saint-Hubert uit te stappen. Deze trein was geen klassiekje, maar een Deense Neus. Is dat normaal?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Dieselfreak schreef:Ik nam gisteren in Libramont de stoptrein van 20 uur 52 richting Namen, om in Poix-Saint-Hubert uit te stappen. Deze trein was geen klassiekje, maar een Deense Neus. Is dat normaal?
Enkele L-treinen worden daar inderdaad met ms 96 gereden. Reden: de klassieke stellen mogen Luxemburg niet meer binnen, en soms komt het met de beurtregelingen beter uit om een Belgische L-trein met ms 96 te rijden.
Dieselfreak schreef:Ik nam gisteren in Libramont de stoptrein van 20 uur 52 richting Namen, om in Poix-Saint-Hubert uit te stappen. Deze trein was geen klassiekje, maar een Deense Neus. Is dat normaal?
Enkele L-treinen worden daar inderdaad met ms 96 gereden. Reden: de klassieke stellen mogen Luxemburg niet meer binnen, en soms komt het met de beurtregelingen beter uit om een Belgische L-trein met ms 96 te rijden.
Wat is het probleem? Klassiekjes hebben eeuwenlang (bij wijze van spreken) naar Luxemburg gereden, en nu mag het ineens niet meer?
Dieselfreak schreef:Ik nam gisteren in Libramont de stoptrein van 20 uur 52 richting Namen, om in Poix-Saint-Hubert uit te stappen. Deze trein was geen klassiekje, maar een Deense Neus. Is dat normaal?
Enkele L-treinen worden daar inderdaad met ms 96 gereden. Reden: de klassieke stellen mogen Luxemburg niet meer binnen, en soms komt het met de beurtregelingen beter uit om een Belgische L-trein met ms 96 te rijden.
Wat is het probleem? Klassiekjes hebben eeuwenlang (bij wijze van spreken) naar Luxemburg gereden, en nu mag het ineens niet meer?
Dieselfreak schreef:Ik nam gisteren in Libramont de stoptrein van 20 uur 52 richting Namen, om in Poix-Saint-Hubert uit te stappen. Deze trein was geen klassiekje, maar een Deense Neus. Is dat normaal?
Enkele L-treinen worden daar inderdaad met ms 96 gereden. Reden: de klassieke stellen mogen Luxemburg niet meer binnen, en soms komt het met de beurtregelingen beter uit om een Belgische L-trein met ms 96 te rijden.
Wat is het probleem? Klassiekjes hebben eeuwenlang (bij wijze van spreken) naar Luxemburg gereden, en nu mag het ineens niet meer?