Ondertussen heb ik in Gent-Sint-Pieters deze 18'en al de revue zien passeren.
De 1803, de 1808 en gisterenavond de 1801.
Maar er is toch iets wat bijzonder irritant is aan deze nieuwe locomotieven en dat is het ongelooflijk luide 'stofzuigergeluid' dat ze produceren en dit is al van vrij ver te horen.
Als hij voorbij rijdt is dat nog niet zo erg, een trein is redelijk snel voorbij, maar ik woon vlak naast het station en daar was ik al gewoon geraakt dat als de locomotieven stoppen bvb. de 13'en ze blijkbaar nog even moeten uitblazen bij de aankomst, maar na hoogstens 30 seconden was dat gedaan.
Bij de nieuwe locs duurt dit wel héél lang vind ik. 't Zal hopelijk snel wennen, want als er binnenkort zo 2 per uur staan te 'stofzuigen' dan wordt het nog héél leuk.
gertb schreef:Ondertussen heb ik in Gent-Sint-Pieters deze 18'en al de revue zien passeren.
De 1803, de 1808 en gisterenavond de 1801.
Maar er is toch iets wat bijzonder irritant is aan deze nieuwe locomotieven en dat is het ongelooflijk luide 'stofzuigergeluid' dat ze produceren en dit is al van vrij ver te horen.
Als hij voorbij rijdt is dat nog niet zo erg, een trein is redelijk snel voorbij, maar ik woon vlak naast het station en daar was ik al gewoon geraakt dat als de locomotieven stoppen bvb. de 13'en ze blijkbaar nog even moeten uitblazen bij de aankomst, maar na hoogstens 30 seconden was dat gedaan.
Bij de nieuwe locs duurt dit wel héél lang vind ik. 't Zal hopelijk snel wennen, want als er binnenkort zo 2 per uur staan te 'stofzuigen' dan wordt het nog héél leuk.
gertb schreef:Ondertussen heb ik in Gent-Sint-Pieters deze 18'en al de revue zien passeren.
De 1803, de 1808 en gisterenavond de 1801.
Maar er is toch iets wat bijzonder irritant is aan deze nieuwe locomotieven en dat is het ongelooflijk luide 'stofzuigergeluid' dat ze produceren en dit is al van vrij ver te horen.
Als hij voorbij rijdt is dat nog niet zo erg, een trein is redelijk snel voorbij, maar ik woon vlak naast het station en daar was ik al gewoon geraakt dat als de locomotieven stoppen bvb. de 13'en ze blijkbaar nog even moeten uitblazen bij de aankomst, maar na hoogstens 30 seconden was dat gedaan.
Bij de nieuwe locs duurt dit wel héél lang vind ik. 't Zal hopelijk snel wennen, want als er binnenkort zo 2 per uur staan te 'stofzuigen' dan wordt het nog héél leuk.
Nog meer gestofzuig dan een 20?
De hle18 staat na stilstand ongeveer een 2 min te ventileren om de weerstanden (voor elektrische remming) af te koelen.
De HLE 1803 en HLE 1808 staan al zeker de hele week in het station van Welkenraedt geparkeerd,
Ben vandaag even gaan spotten. Ik had die de vorige zaterdag daar zien staan toen ik met de trein naar Bremen moest voor mijn werk... Kon helaas niet effe uitstappen om foto te nemen...
Het weer was vandaag maar zo zo... beetje regen erbij...
Schitterende foto Van Den Abeele B. !...amai, die wil ik wel....
In het goederenstation van Neuss zouden gisteren de SNCB 1901 en 1902 gezien zijn. Meest aannemelijk is dan dat ze staan te wachten voor verder transport naar Wegberg-Wildenrath.
Beelden van loks bij doorkomst in Regensburf afgelopen week:
sammarco1 schreef:De HLE 1803 en HLE 1808 staan al zeker de hele week in het station van Welkenraedt geparkeerd,
Ben vandaag even gaan spotten. Ik had die de vorige zaterdag daar zien staan toen ik met de trein naar Bremen moest voor mijn werk... Kon helaas niet effe uitstappen om foto te nemen...
Het weer was vandaag maar zo zo... beetje regen erbij...
Nee hoor, de 18er staan alleen het weekeinde daar geparkeerd.
sammarco1 schreef:De HLE 1803 en HLE 1808 staan al zeker de hele week in het station van Welkenraedt geparkeerd,
Ben vandaag even gaan spotten. Ik had die de vorige zaterdag daar zien staan toen ik met de trein naar Bremen moest voor mijn werk... Kon helaas niet effe uitstappen om foto te nemen...
Het weer was vandaag maar zo zo... beetje regen erbij...
Schitterende foto Van Den Abeele B. !...amai, die wil ik wel....
Hoe komt het dan dat Van den Abeele B. HLE 1803 vrijdag 5 augustus nog kon vastleggen.
ziemon schreef:In het goederenstation van Neuss zouden gisteren de SNCB 1901 en 1902 gezien zijn. Meest aannemelijk is dan dat ze staan te wachten voor verder transport naar Wegberg-Wildenrath.
Beelden van loks bij doorkomst in Regensburf afgelopen week: