Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door 260689 »

wva schreef:Gisterenmiddag een varkensneus als L trein naar Antwerpen te Heist op den Berg..... Nog nooit gezien. Of is dit normaal?
Omdat er breaks in panne zijn gevallen. ;-)
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Dieselfreak »

Ik zag gisterenmorgen in Kortrijk de IR-trein naar Gent-Leuven van 8 uur 18 staan, hij bestond uit twee rode klassiekjes met de nummers 215 en 216. Is het normaal dat deze trein met klassiekjes gedaan wordt?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5301
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door overweg13 »

Dieselfreak schreef:Ik zag gisterenmorgen in Kortrijk de IR-trein naar Gent-Leuven van 8 uur 18 staan, hij bestond uit twee rode klassiekjes met de nummers 215 en 216. Is het normaal dat deze trein met klassiekjes gedaan wordt?
Ja, dat is al enkele jaren zo.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Dieselfreak »

Gisteren nam ik in Kortrijk de L-trein van 10:02 naar Brugge, deze werd niet met een klassiekje, maar met M4 gedaan. Wellicht had het ermee te maken dat de IC naar Oostende, die met M4 gedaan wordt, niet reed.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
lws009

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door lws009 »

profke schreef:simpel... andere lijnen hebben meer voorrang.
of, als je dit liever hoort: men is nu al de treinen aan het herverdelen voor de nieuwe dienstregeling,

of .... kiest een andere reden, klagen helpt allang niet meer, elke winter is't opnieuw prijs...
en dan maar wachten tot er een journalist betrokken is, die dan komt filmen, en dan kan het ineens weer.

Enkele dagen daarna lees je dan op dit forum dat "die van de kempen" toch geen reden van klagen hebben en dat het godgeklaagd is dat wij echt wel eisen dat die ene trein per uur ook nog eens technisch in staat is om alle passagiers mee te nemen (ik spreek bewust niet over zitten) die zich dagelijks aanbieden...

update: ik zie net dat je over den 16u30 spreekt, nu dien van 16u40 (en de evenknie s' ochtens andersom) is ook al 2 weken ingekort.

vandaag zei de tbg letterlijk "jullie zullen ondertussen net zoals ik gemerkt hebben is onze trein blijkbaar weer ingekort. Wat de reden vandaag weer is weet ook echt niet meer, maar ik verontschuldig mij toch in naam van de nmbs"
Ik zat ook op deze trein en heb het ook gehoort. deze ochtend 20minuten te laat aangekomen en nog een halve capaciteit, en het is al blijkbaar van halverwege (rond heist op den berg) al druk bevolk op de trein, ik heb het geluk er maar 3haltes op te moeten zitten (vanaf Boechout).
En deze avond was hij op tijd maar ook halve capaciteit.

Groetjes
Nicholas
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:26

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Nicholas »

Blijkbaar zijn er wel meer treinen die het met een stel minder moeten doen, net zoals de L-trein Antwerpen-Herentals die de laatste weken meestal ook met slechts 1 break (i.p.v. de gebruikelijke 2) rijdt.
thejay
Berichten: 451
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door thejay »

Eerste indrukken vanuit de oostelijke helft van het Waasland:

Vanaf vandaag zijn de L-treinen Roosendaal-Antwerpen en Antwerpen-Gent niet meer aan elkaar gekoppeld. Dat zal wel met een geïsoleerde omloop AM75 voor Roosendaal te maken hebben.
Gevolg: Antwerpen-Gent rijdt nu met 2x AM86 duikbril, beter voor de rijtijden :)

P-treinen Sint-Niklaas-Berchem werden vandaag met een Break gereden (was AM86).

Blijkbaar heeft het reizigersprotest al enige zin gehad: de late IC-G treinen vanuit Oostende-Gent stoppen terug in Beveren-Waas volgens de vertrekstaten.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5301
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door overweg13 »

thejay schreef: Blijkbaar heeft het reizigersprotest al enige zin gehad: de late IC-G treinen vanuit Oostende-Gent stoppen terug in Beveren-Waas volgens de vertrekstaten.
Ook de planner van de NMBS geeft die stop, maar railtime nog niet.
Met vriendelijke groet

overweg13
Nils
Berichten: 296
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Locatie: FN

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Nils »

thejay schreef:Eerste indrukken vanuit de oostelijke helft van het Waasland:

Vanaf vandaag zijn de L-treinen Roosendaal-Antwerpen en Antwerpen-Gent niet meer aan elkaar gekoppeld. Dat zal wel met een geïsoleerde omloop AM75 voor Roosendaal te maken hebben.
Gevolg: Antwerpen-Gent rijdt nu met 2x AM86 duikbril, beter voor de rijtijden :)

P-treinen Sint-Niklaas-Berchem werden vandaag met een Break gereden (was AM86).

Blijkbaar heeft het reizigersprotest al enige zin gehad: de late IC-G treinen vanuit Oostende-Gent stoppen terug in Beveren-Waas volgens de vertrekstaten.
Misschien kunnen ze er dan ook stops aan toe voegen in Sinaai, Belsele, Drongen, Oostkamp,...
Waarom moet men hier in ons landje van de IC's toch altijd veredelde stoptreinen maken...
Nicholas
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:26

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Nicholas »

Vandaag waren er ook 2 AM86 stellen i.p.v. de gebruikelijke AM75 te zien op de L Lier-Herentals.
Is dit dan vanaf vandaag de nieuwe samenstelling van deze trein aangezien ook nog andere verschuivingen zijn gebeurd met AM75 en AM86?
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Stef »

.
Laatst gewijzigd door Stef op 13 dec 2010, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Stef »

thejay schreef:Eerste indrukken vanuit de oostelijke helft van het Waasland:

Vanaf vandaag zijn de L-treinen Roosendaal-Antwerpen en Antwerpen-Gent niet meer aan elkaar gekoppeld. Dat zal wel met een geïsoleerde omloop AM75 voor Roosendaal te maken hebben.
Gevolg: Antwerpen-Gent rijdt nu met 2x AM86 duikbril, beter voor de rijtijden :)
In de daluren rijdt die L-trein maar met 1 duikbril. Heb zelf zo 1 gezien omstreeks 14u te Sint-Niklaas Oost.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 481
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Merijn »

Ik heb vandaag eens enkele treinen van/naar Maastricht in het oog gehouden, omdat enkele van deze treinen met oa een I10-rijtuig zou gereden worden. Slechts 1 treinpaar heb ik gezien met een I10, alle andere treinparen waren enkel met I11-en.

Fout in de treinschema's of wordt dit deze week veranderd?
Terminus
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Terminus »

Merijn schreef:Ik heb vandaag eens enkele treinen van/naar Maastricht in het oog gehouden, omdat enkele van deze treinen met oa een I10-rijtuig zou gereden worden. Slechts 1 treinpaar heb ik gezien met een I10, alle andere treinparen waren enkel met I11-en.

Fout in de treinschema's of wordt dit deze week veranderd?
De trein die Brussel verliet omstreeks 7u30 had 2 I10-rijtuigen mee.
(Zijn deze ook langs de binnenzijde veranderd trouwens? B.v. automatische binnendeuren?)
thejay
Berichten: 451
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door thejay »

Stef schreef:In de daluren rijdt die L-trein maar met 1 duikbril. Heb zelf zo 1 gezien omstreeks 14u te Sint-Niklaas Oost.
Lijkt me inderdaad een zeer zinvolle besparingsmaatregel. In de daluren zit er redelijk weinig volk op. (Toch tussen Sint-Niklaas en Antwerpen, de andere kant kom ik niet zo vaak.)
Plaats reactie