Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door groentje »

Nou, jotie, ik ben het met je eens dat niets het haalt (in België) bij I10m, maar zo vervelend is dat NS-spul toch niet? Het enige spijtige is dat er geen gordijntjes o.i.d. zijn.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Robin »

vanmorgen de IC van 6hr17 te Antwerpen Centraal, 2x vierledige ipv aan ram M6 :roll:
vele mensen wisten niet wat ze zagen, waaronder ik :D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Terminus
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Terminus »

jotie schreef:
Terminus schreef:IC 9241 naar Amsterdam met I6 & I10 vandaag. (Aangezien ik weinig verbaasde blikken zag op de perrons, is dit precies niet de eerste keer. Normaal is het de IC 9237 die in de week met Belgische rijtuigen rijdt...)
Als ik het goed begrepen heb, zijn er intussen twee stammen I6/I10 in dienst. In ieder geval was ik vanmorgen stomverbaasd om in de IC9205 terecht te komen die NIET met I6/I10 werd gereden, maar met die rotvervelende NS-rijtuigen. De voorbije weken was die I6/I10-combinatie immers al meermaals present en ik verheugde mij dan ook op het comfort ervan in de ochtendlijke uren. Helaas!
Gisteren reed IC9241 idd ook terug met Nederlandse rijtuigen. Toch nog een kleine verrassing: het was met een rode Traxx-loc.
Maandag was IC 9241 samengesteld uit 7 I10-rijtuigen
Dinsdag uit 5 I10 + 2 I6 (eentje eerste en eentje tweede klasse)

M.a.w. drie dagen op rij dezelfde trein genomen, en driemaal in een ander type rijtuig gezeten: 1x in I10, 1 x in I6, 1 x in Nl. rijtuig

Overigens de P-trein Landen-Brussel die de voorbije weken met 5M4 en 1 I6 rijdt, heb ik vandaag gezien met 5M4 en 1 I10 (dus rijtuig met middengang).
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door treinbruno »

Dat P treintje naar Genk waar normaal een I6bc inzat heeft die niet meer, maar dat komt misschien door de treski :)
Afbeelding
hein
Berichten: 352
Lid geworden op: 30 apr 2006, 21:08
Locatie: oostende

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door hein »

Vandaag reed er break op de ic Oostende Kortrijk ipv van een M4 trekduwstel. Breaks zijn een zeldzaamheid in Oostende. Wel leuk om dat eens te zien in Oostende.
Bijlagen
DSCN3783.jpg
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door 260689 »

trein 1811 (IC-G Oostende-Antwerpen) werd gereden met 3 klassiekjes I.V.P 3 AM96
Terminus
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Terminus »

Een van de Belgische beneluxstammen reed de voorbije dagen zonder 1ste klasse rijtuigen, en in een samenstelling van 5 of 6 tweede klasse rijtuigen. Deze namiddag zou daar terug een eerste klasse rijtuig aan toegevoegd zijn, aan IC 9237, zodat deze trein nu rijdt met 6 tweede klasse + 1 eerste klasse.

De andere Belgische stam in de Beneluxdienst rijdt daarentegen met 3 x 1ste klasse (waarvan 1 I6 eerste klasse normaal gedeclasseerd) + 4 x 2de klasse
Nicholas
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:26

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Nicholas »

Ik heb vorige week de L-trein Lier-Herentals regelmatig gereden zien worden door één sprinter.
Normaal wordt deze gereden met een MS75.
Ik zat vorige week zelf op de L-trein 2358 van 08.21u in Kessel en die had toen ook een behoorlijke bezetting.
Op de trein van 07.21u zal dan ongetwijfeld wel erg krap geweest zijn.
Was dit een tijdelijke gewijzigde samenstelling wegens de krokusvakantie?
apestaart
Berichten: 309
Lid geworden op: 04 aug 2009, 08:35
Locatie: Oostende

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door apestaart »

Terminus schreef:Een van de Belgische beneluxstammen reed de voorbije dagen zonder 1ste klasse rijtuigen, en in een samenstelling van 5 of 6 tweede klasse rijtuigen. Deze namiddag zou daar terug een eerste klasse rijtuig aan toegevoegd zijn, aan IC 9237, zodat deze trein nu rijdt met 6 tweede klasse + 1 eerste klasse.

De andere Belgische stam in de Beneluxdienst rijdt daarentegen met 3 x 1ste klasse (waarvan 1 I6 eerste klasse normaal gedeclasseerd) + 4 x 2de klasse
Ha zo, en wat met de reizigers die voor 1ste klas betaald hebben, krijgen ze hun supplement
terugbetaald?
Anders is het helemaal goed voor 1ste klas betalen om dan in een 2de klas te moeten gaan
zitten
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door 260689 »

apestaart schreef:
Terminus schreef:Een van de Belgische beneluxstammen reed de voorbije dagen zonder 1ste klasse rijtuigen, en in een samenstelling van 5 of 6 tweede klasse rijtuigen. Deze namiddag zou daar terug een eerste klasse rijtuig aan toegevoegd zijn, aan IC 9237, zodat deze trein nu rijdt met 6 tweede klasse + 1 eerste klasse.

De andere Belgische stam in de Beneluxdienst rijdt daarentegen met 3 x 1ste klasse (waarvan 1 I6 eerste klasse normaal gedeclasseerd) + 4 x 2de klasse
Ha zo, en wat met de reizigers die voor 1ste klas betaald hebben, krijgen ze hun supplement
terugbetaald?
Anders is het helemaal goed voor 1ste klas betalen om dan in een 2de klas te moeten gaan
zitten
Als je goed leest is 1 EERSTE KLASSE RIJTUIG GEDECLASSEERT!!!!!!!!! de andere 2 blijven voor eerste klasse reizigers.
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door groentje »

Je mag ook leren lezen, 260689, hij had het over beneluxstam zonder eerste klasse. De opmerking die hij maakte is dan ook perfect terecht.

:roll: :wink:
Terminus
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Terminus »

Ik vermoed dat er wel mogelijkheden zijn om terugbetaling te krijgen. Het is bovendien ook een zeldzame situatie: voor dit weekend heb ik nog nooit meegemaakt dat de Benelux zonder eerste klasse rijdt.
JayBeeke

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door JayBeeke »

Een gewéldig voorbeeld van "gewijzigde samenstelling" is de laatste dagen de IC-F, IC 1716. Hier in Leuven met - u leest het goed - vier MS-rijtuigen in plaats van de gewoonlijke twaalf M4.

http://www.youtube.com/watch?v=KFEZ5Tb3O_Y

Kom me nu niet vertellen dat dat echt niet anders kan ;) (tien minuten voordien reed de vertraagde P8402 nog met de gewoonlijke nauwelijks volle bezetting het station binnen - ruim bemeten M4-materiaal dat elke dag twee keer op de sporen mag)

mvg!
JJN
Presario

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Presario »

Volgens mij vervangt die klassiekjes de gecrashte M4 stam in Buizingen. Een M4 stam met 10 rijtuigen is volgens mij niet echt snel te vervangen... Zal een voorlopige noodoplossing zijn.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5298
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door overweg13 »

Presario schreef:Volgens mij vervangt die klassiekjes de gecrashte M4 stam in Buizingen. Een M4 stam met 10 rijtuigen is volgens mij niet echt snel te vervangen... Zal een voorlopige noodoplossing zijn.
Het betrof eigenlijk 2 gekoppelde rijtuigstellen van telkens 6 rijtuigen (1adx + 5b) - het zal wel zo zijn dat alle gaaf gebleven rijtuigen ook aan een grondig onderzoek onderworpen worden, alvorens ze opnieuw in dienst komen, want de klap moet enorm geweest zijn, zodat op het eerste gezicht niet-beschadigde rijtuigen misschien toch wel "gekraakt" zijn.
Met vriendelijke groet

overweg13
Plaats reactie