Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5298
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door overweg13 »

Dag

Ik zag gisteren IC H 1909 met meer dan een half uur vertraging en samengesteld uit 2 tweeledige stellen. Zou dat de prijs zijn die betaald moet worden voor het doortrekken van 2 IC's naar Oostende? (De samenstelling, niet de vertraging...)
Met vriendelijke groet

overweg13
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door treinbruno »

doordat icg en icp elkaar afwisselen zit er nu ook m6 op de icp!
Afbeelding
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door groentje »

Vic: Er was blijkbaar geen materieel voorzien door de planning voor 1909...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22575
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Steven »

Vandaag en gisteren reden meerdere treinen met verkorte of andere samenstellingen. Een paar voorbeelden.

Gisteren
De IC 91 Vauban naar Luxemburg, Basel en Chur had een extra rijtuig mee. Geen gewoon rijtuig maar wel het bardisco rijtuig SR3.


Vandaag
Trein 2112 had maar 4 ipv 5 M6 rijtuigen aan de haak en het was een reeks 20 ipv 13 die de trekkracht leverde.
Trein 2128 had maar 3 ms96 ipv 4.

Bovenstaande treinen heb ik zelf gezien.
Nog verschillende andere treinen werden ingekort (horen afroepen door de omroepinstallaties) vandaag maar heb ze niet kunnen onthouden.
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door 260689 »

begin meer en meer te denken dat ze de SR3 beginnen inzetten op de EC treinen naar luxemburg, zo ook op 27 juli reed de SR3 met de Zurich- Brussel (foto staat pop wallorail).
Laatst gewijzigd door 260689 op 02 aug 2009, 13:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22575
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Steven »

zover ik heb kunnen zien was dit rijtuig afgesloten, er hingen ook klevers met een hoop tekst op de buitendeuren (alsof hij gehuurd werd door iemand en mee in opzending was naar???)
Terminus
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Terminus »

Steven schreef:zover ik heb kunnen zien was dit rijtuig afgesloten, er hingen ook klevers met een hoop tekst op de buitendeuren (alsof hij gehuurd werd door iemand en mee in opzending was naar???)
De SR3 wordt ingezet in de Luxemburg-Blankenberge Express omdat er problemen zijn met het Luxemburgse bar/resto-rijtuig. Daarom gaat hij leeg mee met de Vauban op vrijdag of zaterdag en komt hij op maandag ook leeg terug met de Vauban.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22575
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Steven »

Voila dat noem ik een degelijk antwoord, dank u :-).
13'erke

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door 13'erke »

Terminus schreef:
Steven schreef:zover ik heb kunnen zien was dit rijtuig afgesloten, er hingen ook klevers met een hoop tekst op de buitendeuren (alsof hij gehuurd werd door iemand en mee in opzending was naar???)
De SR3 wordt ingezet in de Luxemburg-Blankenberge Express omdat er problemen zijn met het Luxemburgse bar/resto-rijtuig. Daarom gaat hij leeg mee met de Vauban op vrijdag of zaterdag en komt hij op maandag ook leeg terug met de Vauban.
Interessant om eens op foto te gaan zetten :)
Presario

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Presario »

Steven schreef:Vandaag en gisteren reden meerdere treinen met verkorte of andere samenstellingen. Een paar voorbeelden.

Gisteren
De IC 91 Vauban naar Luxemburg, Basel en Chur had een extra rijtuig mee. Geen gewoon rijtuig maar wel het bardisco rijtuig SR3.


Vandaag
Trein 2112 had maar 4 ipv 5 M6 rijtuigen aan de haak en het was een reeks 20 ipv 13 die de trekkracht leverde.
Trein 2128 had maar 3 ms96 ipv 4.

Bovenstaande treinen heb ik zelf gezien.
Nog verschillende andere treinen werden ingekort (horen afroepen door de omroepinstallaties) vandaag maar heb ze niet kunnen onthouden.
Was er een reden voor deze inkortingen?
hein
Berichten: 352
Lid geworden op: 30 apr 2006, 21:08
Locatie: oostende

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door hein »

Vandaag reden er opnieuw klassiekjes op de ic g Oostende Antwerpen. De 186 stond aan kop en de 694 achteraan met daartussen de 208.
Bijlagen
100_0475.jpg
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22575
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Steven »

Presario schreef:
Was er een reden voor deze inkortingen?
Die ken ik niet, dat kan met de omloop van materieel te maken hebben waardoor bepaalde stellen gisteren niet op de juiste plaats aanwezig waren om in de trein opgenomen te worden. Kan ook met defecten te maken hebben. Er zijn dus meerdere oorzaken mogelijk.
Terminus
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Terminus »

Vanmorgen nam ik de IC 9212 tussen Mechelen en Brussel-Zuid. Dat is de Benelux, die blijkbaar vandaag gedeeltelijk werd gedaan door moterstel 841.
ronny
Berichten: 546
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door ronny »

hein schreef:Vandaag reden er opnieuw klassiekjes op de ic g Oostende Antwerpen. De 186 stond aan kop en de 694 achteraan met daartussen de 208.
Ik zag deze namiddag meer ms96 dan m6 op de verbinding rijden.
Traxxion

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Traxxion »

overweg13 schreef:
fhs schreef:
Moeten we daaruit afleiden dat Oostende vanaf nu ook M6-rijtuigen beheert? Tot nog toe was dat alleen het geval in Châtelet, Kortrijk en Schaarbeek.
Nee maar je vergeet Hasselt die hebben ook een 45 tal M6 rijtuigen en 13 Bx rijtuigen met GF koppeling in onderhoud.
Oeps, inderdaad, sinds de Knokke-Blankenberges met M6 rijden is dat inderdaad het geval!
En uiteraard ook Antwerpen...
Plaats reactie