Diploma voor TB

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Stijn014

Re: Diploma voor TB

Bericht door Stijn014 »

Je kan altijd nog ASO bijdoen in aondonderwijs niet? Als je dan daar een diploma Hulmane wetenschappen (minste wiskunde dus deel van de kennis ga je zeker al hebben van je TSO) dan heb je alsnog een diploma ASO en kan je beginnen. Dat is toch mijn plan :D
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Diploma voor TB

Bericht door HLE 2302 »

Stijn014 schreef:Je kan altijd nog ASO bijdoen in aondonderwijs niet? Als je dan daar een diploma Hulmane wetenschappen (minste wiskunde dus deel van de kennis ga je zeker al hebben van je TSO) dan heb je alsnog een diploma ASO en kan je beginnen. Dat is toch mijn plan :D
maar je mag geen ASO diploma hebben
je moet een diploma of avond school volgen in de richting elecriciteit elecrtonica of elktro mechanica, ik denk niet dat je met een ASO diploma direct kunt gaan voor treinbestuurder


greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22529
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Diploma voor TB

Bericht door Steven »

Met een ASO diploma kan je momenteel gewoon TB worden zonder probleem.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Diploma voor TB

Bericht door HLE 2302 »

Steven schreef:Met een ASO diploma kan je momenteel gewoon TB worden zonder probleem.
ah, ok dat wist ik niet

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: Diploma voor TB

Bericht door TrainzDr3ver »

Steven schreef:Met een ASO diploma kan je momenteel gewoon TB worden zonder probleem.
Toch geen gewoon ASO diploma dan? Dan toch van de richtingen elektronica, ed...
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Diploma voor TB

Bericht door HLE 2302 »

TrainzDr3ver schreef:
Steven schreef:Met een ASO diploma kan je momenteel gewoon TB worden zonder probleem.
Toch geen gewoon ASO diploma dan? Dan toch van de richtingen elektronica, ed...
electronica bestaaat toch niet in ASO, of wel ?

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22529
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Diploma voor TB

Bericht door Steven »

TrainzDr3ver schreef:
Steven schreef:Met een ASO diploma kan je momenteel gewoon TB worden zonder probleem.
Toch geen gewoon ASO diploma dan? Dan toch van de richtingen elektronica, ed...
de geldige dilpoma's bestaan enerzijds uit de TSO en BSO richtingen met vermelde specificaties en anderzijds gewoon ASO.

als je op de site van de nmbs de functies gaat opvragen per diploma zal je zien dat als je ASO gaat selecteren er oo treinbestuurder zal verschijnen.
Stijn014

Re: Diploma voor TB

Bericht door Stijn014 »

Dat klopt zo heb ik het ook gevonden. Denk dat de reden is dat je in het ASO in Fysica ook al een deel electriciteit hebt gekregen. Niet electronica TSO/BSO richtingen hebben dat nooit gehad. ALs je dan zoals ik Tot het vierde ASO hebt gedaan en zelfs goed scoorde op electriciteit 40/50 Hydrostatica was maar 12/50 :)) en dan naar TSO gaat dan heb je natuurlijk wat pech. Ik sprak hierboven van avondschool te doen, maar bedoelde eigenlijk om het gewoon via middenjury te doen. Als je je TSO diploma het zal je voor sommige vakken een beetje moeten bijblokken maar voor andere zal het hetzelfde zijn als wat je al kende.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22529
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Diploma voor TB

Bericht door Steven »

in heb TSO elektriciteit gedaan, maar daar krijg je evengoed wat elektronica in, je kan namelijk niet zonder.
elektriciteit = sterkstroom
elektronica = zwakstroom
beide afdelingen krijgen altijd van elkaar hoofdstukken te zien, je kan gewoon niet anders.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Diploma voor TB

Bericht door HLE 2302 »

ah ok
ook weer zoiet logisch
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: Diploma voor TB

Bericht door TrainzDr3ver »

Ja ik denk dat ik het zelf met middenjury oftewel avondschool zal doen.
Dietrich

Re: Diploma voor TB

Bericht door Dietrich »

Denk dat de reden is dat je in het ASO in Fysica ook al een deel electriciteit hebt gekregen.
Hmm in mijn ASO-"carrière" misschien een uurtje of twee waarvan ik dus al bijna niets meer weet.

Ik denk dat ze eerder verwachten dat je die kennis snel kan inhalen als je een ASO-diploma gehaald hebt.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22529
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Diploma voor TB

Bericht door Steven »

Dietrich schreef:
Denk dat de reden is dat je in het ASO in Fysica ook al een deel electriciteit hebt gekregen.
Hmm in mijn ASO-"carrière" misschien een uurtje of twee waarvan ik dus al bijna niets meer weet.

Ik denk dat ze eerder verwachten dat je die kennis snel kan inhalen als je een ASO-diploma gehaald hebt.
idd het zit hem eerder in de leergewoonte die de meeste aso mensen iets beter onder de knie hebben dan mensen uit bso (die iets meer praktijkgerichte mensen zijn meestal), uitzonderingen bevestigen echter geregeld eens het omgekeerde natuurlijk.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Diploma voor TB

Bericht door HLE 2302 »

Steven schreef:
Dietrich schreef:
Denk dat de reden is dat je in het ASO in Fysica ook al een deel electriciteit hebt gekregen.
Hmm in mijn ASO-"carrière" misschien een uurtje of twee waarvan ik dus al bijna niets meer weet.

Ik denk dat ze eerder verwachten dat je die kennis snel kan inhalen als je een ASO-diploma gehaald hebt.
idd het zit hem eerder in de leergewoonte die de meeste aso mensen iets beter onder de knie hebben dan mensen uit bso (die iets meer praktijkgerichte mensen zijn meestal), uitzonderingen bevestigen echter geregeld eens het omgekeerde natuurlijk.
je hebt wel gelijk, maar ik vind dat mensen men een BSO diploma ook iets verdienen, en dan nog, als je naart BSO moet, en ge weet da ge later treinbestuurder wilt worden, dan kijkte gewoon voor een richting dat het kan hé

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
nighttrain
Berichten: 2558
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Diploma voor TB

Bericht door nighttrain »

Steven schreef:
Dietrich schreef:
Denk dat de reden is dat je in het ASO in Fysica ook al een deel electriciteit hebt gekregen.
Hmm in mijn ASO-"carrière" misschien een uurtje of twee waarvan ik dus al bijna niets meer weet.

Ik denk dat ze eerder verwachten dat je die kennis snel kan inhalen als je een ASO-diploma gehaald hebt.
idd het zit hem eerder in de leergewoonte die de meeste aso mensen iets beter onder de knie hebben dan mensen uit bso (die iets meer praktijkgerichte mensen zijn meestal), uitzonderingen bevestigen echter geregeld eens het omgekeerde natuurlijk.
Diploma is 1 zaak en studiemethode/opleiding/opvoeding een andere.
Wat ik wil zeggen is dat het diploma een momentopname is.Terwijl de opleiding/studiemethode enz afhangt van instelling tot instelling zelfs van onderwijzers tot onderwijzers.En dit ondanks met dezelfde eindtermen als objectief.De examens verschillen ook van school tot school.
Iemand kan door subjectieve/sociale omstandigheden verplicht worden naar het BSO te gaan ,en kan later openbloeien.
Als treinbestuurder moet je wel goed het abstract denken beheersen om de reglementering en technische kennis om te kunnen zetten in de praktijk. Daarom hebben ,volgens de selectiebureau's, mensen met electriciteit/electronica (ASO,BSO)opleiding het beste profiel om te slagen als treinbestuurder.Wat niet wil zeggen dat de houtbewerkers en metaal niet bekwaam zouden zijn.
Plaats reactie