is hoe ge het beziet, hij speelt gewoon iets te letterlijk in op dat KB, er is geen enkel KB dat heden nog zelf door onze koning beslist is he, maar dat zijn detailsnilsjanssen schreef:hihih goeiedentheo schreef: Gij had ook voor advokaat bij de NMBS een proef moeten afleggen, ge preekt alsof ge het zelf geloofd dat onze Albert dat beslist heeft
DLC op zoek naar treinbestuurders?
Re: DLC op zoek naar treinbestuurders?
-
- Berichten: 2558
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: DLC op zoek naar treinbestuurders?
In dit debat hebben speedy en Steven meer dan gelijk.
Om beroepsredenen volg ik dit dossier van HEEL nabij en jullie hebben meer dan gelijk.Alle ondere opmerkingen zijn natte vinger werk.Ik spreek over de huidige tekst !
Nu is het aan de operatoren om een waterdicht dossier op te stellen en hun zaak deftig te verdedigen met competente mensen. En dan is er geen vuiltje aan de lucht.
Om beroepsredenen volg ik dit dossier van HEEL nabij en jullie hebben meer dan gelijk.Alle ondere opmerkingen zijn natte vinger werk.Ik spreek over de huidige tekst !
Nu is het aan de operatoren om een waterdicht dossier op te stellen en hun zaak deftig te verdedigen met competente mensen. En dan is er geen vuiltje aan de lucht.
Re: DLC op zoek naar treinbestuurders?
Speedy schreef: Blijkbaar het KB niet gelezen ? Is zeker niet op maat NMBS gemaakt.
Bewijs . En begin niet over dat simulator speelgoed
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: DLC op zoek naar treinbestuurders?
Mijn excuus een simulator is geen speelgoed, in tegendeel, mits goed gebruikt zorgt dit toestel voor de mogelijkheid situaties in te studeren die in het dagelijks leven niet kant en klaar kunnen nagebootst worden. Het vormt een belangrijke schakel, vraagt dit maar eens aan mensen die naar frankrijk gaan om er daar een zware sessie te volgen op de simulator voor TGV treinen. de kleinere simulatoren zorgen er ook voor dat op een eenvoudige manier nieuwe leerstof kan ingeoefend worden alvoor ze in de realiteit te zien is.dentheo schreef:Speedy schreef: Blijkbaar het KB niet gelezen ? Is zeker niet op maat NMBS gemaakt.
Bewijs . En begin niet over dat simulator speelgoed
Re: DLC op zoek naar treinbestuurders?
Hoe lang heeft de NMBS dit en hoe lang bestaan er al simulatoren ?Steven schreef:Mijn excuus een simulator is geen speelgoed, in tegendeel, mits goed gebruikt zorgt dit toestel voor de mogelijkheid situaties in te studeren die in het dagelijks leven niet kant en klaar kunnen nagebootst worden. Het vormt een belangrijke schakel, vraagt dit maar eens aan mensen die naar frankrijk gaan om er daar een zware sessie te volgen op de simulator voor TGV treinen. de kleinere simulatoren zorgen er ook voor dat op een eenvoudige manier nieuwe leerstof kan ingeoefend worden alvoor ze in de realiteit te zien is.dentheo schreef:Speedy schreef: Blijkbaar het KB niet gelezen ? Is zeker niet op maat NMBS gemaakt.
Bewijs . En begin niet over dat simulator speelgoed
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 2558
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: DLC op zoek naar treinbestuurders?
De eerste simulatoren waren geinstalleerd in frankrijk voor de types BB 22200 en die werkten nog met disquettes van ongeveer 50cm diameter.
Deze waren in dienst in 1980 en gemaakt door EBIM in Manosque.
Ik heb er nog op gewerkt in de depot van Nancy in 1993.
De volgende simulatoren waren deze voor de TGV stellen Paris Lyon terug gebouwd door EBIm begin 1981.In die tijd hadden we nog filmbeelden voor het parcour.Heden zijn dit kunstmatig warheidsgetrouwe beelden met meteo situaties enz.
Het voordeel in Frankrijk was het feit dat de stuurposten en het bedieningsequipment relatief gestandardiseerd werden midden 1970. Dus zelfde afzonderingskranen rem,traktiebediening,afkorting van de elektrische schakelaars'ZKV,ZLIMVIT etc),zelfde afkorting disjonteurs(Zdja).
zaken die niet mogelijk waren in België gezien de gering hoeveelheid machines per type zoals 40 type 27 en 40 type 21 enz.
In Frankrijk spreken we al vlug van 200 of 300 eenheden.
Dus de eerste simulatoren in België hebben hun intrede gedaan midden de jaren 90.
En zoals Steven schreef het is een enorme vooruitgang om op een economisch verantwoorde manier treinbestuurders met een hele resem van noodsituaties te testen en op te leiden,alsook om de mensen vertrouwd te maken met hun werkomgeving.
Mag ik er als noot bijvoegen dat ondanks het gebrek of afwezigheid van simulatoren ,de NMBS een zeer hoog niveau van opleiding heeft gegeven aan hun leerling bestuurders.technisch en reglementering
Deze waren in dienst in 1980 en gemaakt door EBIM in Manosque.
Ik heb er nog op gewerkt in de depot van Nancy in 1993.
De volgende simulatoren waren deze voor de TGV stellen Paris Lyon terug gebouwd door EBIm begin 1981.In die tijd hadden we nog filmbeelden voor het parcour.Heden zijn dit kunstmatig warheidsgetrouwe beelden met meteo situaties enz.
Het voordeel in Frankrijk was het feit dat de stuurposten en het bedieningsequipment relatief gestandardiseerd werden midden 1970. Dus zelfde afzonderingskranen rem,traktiebediening,afkorting van de elektrische schakelaars'ZKV,ZLIMVIT etc),zelfde afkorting disjonteurs(Zdja).
zaken die niet mogelijk waren in België gezien de gering hoeveelheid machines per type zoals 40 type 27 en 40 type 21 enz.
In Frankrijk spreken we al vlug van 200 of 300 eenheden.
Dus de eerste simulatoren in België hebben hun intrede gedaan midden de jaren 90.
En zoals Steven schreef het is een enorme vooruitgang om op een economisch verantwoorde manier treinbestuurders met een hele resem van noodsituaties te testen en op te leiden,alsook om de mensen vertrouwd te maken met hun werkomgeving.
Mag ik er als noot bijvoegen dat ondanks het gebrek of afwezigheid van simulatoren ,de NMBS een zeer hoog niveau van opleiding heeft gegeven aan hun leerling bestuurders.technisch en reglementering
Re: DLC op zoek naar treinbestuurders?
effe aanvulling we hebben 60 stuks van de reeks 21 en 27
ook bij ons kan de simulator naast het toepassen van nieuwe regels andere situaties weergeven. Zo is het mogelijk om met de simulator verschillende weersomstandigheden na te bootsen zoals mist, regen, sneeuw, ... ook een hindernis zoals een koe kan worden weergegeven, een trein op hetzelfde spoor, ....
de nmbs heeft inderdaad sinds begin jaren 90 een simulator in Mechelen en Salzinnes. Deze staan beide op een dynamisch platform zodat je bij het rijden het gevoel van beweging kan nabootsen. Ook zijn er luidsprekers gemonteerd die de verschillende rijgeluiden nabootsen.
Deze twee simulatoren hebben de stuurpost van een reeks 27 (hierin kan je ook de reeksen 11/12/21 herkennen aangezien de verschillen minimiem zijn in de stuurpost).
verder heeft de nmbs sinds een 5tal jaren ook kleine simulatoren (zonder bewegend platform, simbase genaamd). deze hebben de bedieningen van een MS96 en dienen vooral voor het instuderen van (nieuwe) reglementering, terwijl de grote simulator vooral gebruikt word om uitzonderlijke omstandigheden in te studeren.
om de simbase hebben we jaarlijks opleiding op de grote simulator is de termijn iets groter.
ook bij ons kan de simulator naast het toepassen van nieuwe regels andere situaties weergeven. Zo is het mogelijk om met de simulator verschillende weersomstandigheden na te bootsen zoals mist, regen, sneeuw, ... ook een hindernis zoals een koe kan worden weergegeven, een trein op hetzelfde spoor, ....
de nmbs heeft inderdaad sinds begin jaren 90 een simulator in Mechelen en Salzinnes. Deze staan beide op een dynamisch platform zodat je bij het rijden het gevoel van beweging kan nabootsen. Ook zijn er luidsprekers gemonteerd die de verschillende rijgeluiden nabootsen.
Deze twee simulatoren hebben de stuurpost van een reeks 27 (hierin kan je ook de reeksen 11/12/21 herkennen aangezien de verschillen minimiem zijn in de stuurpost).
verder heeft de nmbs sinds een 5tal jaren ook kleine simulatoren (zonder bewegend platform, simbase genaamd). deze hebben de bedieningen van een MS96 en dienen vooral voor het instuderen van (nieuwe) reglementering, terwijl de grote simulator vooral gebruikt word om uitzonderlijke omstandigheden in te studeren.
om de simbase hebben we jaarlijks opleiding op de grote simulator is de termijn iets groter.
Re: DLC op zoek naar treinbestuurders?
Hoy,
Voor degene die ook geinteresseerd zijn in een job als TB bij DLC.
Er is geen antwoord van DLC.
groeten,
-stef_
Voor degene die ook geinteresseerd zijn in een job als TB bij DLC.
Er is geen antwoord van DLC.
groeten,
-stef_
Re: DLC op zoek naar treinbestuurders?
'k ben pas begonnen bij de nmbs, ivm het zekerheidsgevoel-stef_ schreef:Hoy,
Voor degene die ook geinteresseerd zijn in een job als TB bij DLC.
Er is geen antwoord van DLC.
groeten,
-stef_