Studies + graad?

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Juventino

Studies + graad?

Bericht door Juventino »

Omdat hier veel NMBS-werknemers posten ben ik eens benieuwd wat hun graad is en wat m'n collega's hebben gestudeerd. Hier mijn profiel:

ASO: Latijn-moderne talen
Universitair Onderwijs: licentiaat/master wijsbegeerte

Wegens geen werk gevonden mert m'n diploma bij de NMBS begonnen :lol:. Ik ben nu administratief secretaris.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22519
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Studies + graad?

Bericht door Steven »

ik heb een A2 elektriciteit en heb nadien verder gedaan in technisch regentaat (A1). heb eerst wat lesgegeven en nadien mij volledig laten gaan in mijn passie en dus treinbestuurder geworden.
Satyricon

Re: Studies + graad?

Bericht door Satyricon »

Ik heb een A2 handel. Dan heb ik een Bachelor maatschappeljk werk gedaan. Na mijn studies aan de hogeschool ben ik direct begonnen bij de NMBS als seingever 1ste klasse. Ik heb nooit gewerkt als maatschappelijk werker. Ik werk ook wat onder mijn diploma maar goed ik doe het werk graag en bij de NMBS heb je als werknemer doorgroei mogelijkheden genoeg en daarvan zal ik zeker gebruik maken :P.
Nekvin

Re: Studies + graad?

Bericht door Nekvin »

A3 economie moderne talen.
Fles

Re: Studies + graad?

Bericht door Fles »

Ik ben Drs. in de Fysische Geografie en daarnaast snds kort ook Microsoft Certified Systems Administrator :lol:

Voorts:
Zwemdiploma's A en B
Schaakdiploma's Pionnen en Toren (3 maal gezakt voor Konings)
Rijbewijs B (auto + kleine aanhanger)

Niet dat je zegt "Jee, gaaf :o " dus. :lol:
Miljaarde

Re: Studies + graad?

Bericht door Miljaarde »

Latijn wiskunde Aso

Rijbewijs c (vrachtwagen, ben voorheen nog chauffeur geweest, en daarna in de vracht gebleven maar dan maal 20 elke dag)
en F (geschikheidsbrevet Nmbs)

Hobbies: tuin, wereldbevolking voeden, zingen
Miljaarde

Re: Studies + graad?

Bericht door Miljaarde »

Juventino schreef:Omdat hier veel NMBS-werknemers posten ben ik eens benieuwd wat hun graad is en wat m'n collega's hebben gestudeerd. Hier mijn profiel:

ASO: Latijn-moderne talen
Universitair Onderwijs: licentiaat/master wijsbegeerte

Wegens geen werk gevonden mert m'n diploma bij de NMBS begonnen :lol:. Ik ben nu administratief secretaris.
Interessant, wie is uw favoriete filosoof? De mijne: Baruch de Spinoza
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5286
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Studies + graad?

Bericht door overweg13 »

Ik ben een mislukt NMBS-werknemer. Ik verklaar me nader: in het MO heb ik Latijn-Wiskunde gevolgd, en pa en enkele NMBS'ers in zijn omgeving zagen dat als de ideale springplank om via ingenieursstudies bij de NMBS terecht te komen.
Ik zag het eerder in het onderwijs zitten, alleen wist ik niet goed in welke richting. Zo'n 37 jaar geleden, ongeveer rond deze tijd, besliste ik dat het Germaanse filologie zou worden, Nederlands-Engels, want de derde taal was twee jaar eerder weggevallen. Dat heeft me niet belet gedurende 15 jaar ook Duits te onderwijzen. Ik heb in 3, 4 , 5 en 6 ASO "gestaan", en begin weldra mijn laatste schooljaar, hoofdzakelijk in het zesde jaar.
Ik heb dus van mijn hobby niet mijn beroep gemaakt. Ik denk dat ik me dat niet moet beklagen.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1216
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: Studies + graad?

Bericht door Tim »

Boekhouden-informatica TSO.

Na het secundair heb ik een poging ondernomen toegepaste informatica aan de Hogeschool Gent te studeren. Gezien ik echter niet zo'n pc-freak ben en het programmeren niet onder de knie kreeg draaide dit al vlug op niets uit.
Het jaar erna besloot ik dan maar accountancy-fiscaliteit te volgen omdat dit ook enigzinds in het verlengde lag van wat ik in secundair gezien had. Helaas, de grote pakken theorie waren voor mij niet weggelegd, het hele schoolgebeuren was ik kotsbeu dus heb ik al snel het studentenleven definitief vaarwel gezegd.
Tijd dus om werk te zoeken en van mijn passie mijn beroep te maken, nl. treinbestuurder worden en zo ben ik sinds december in opleiding bij DLC :)
AM1987

Re: Studies + graad?

Bericht door AM1987 »

ik heb boekhouden-informatica gestudeerd (tso)
ben seingever 1e klasse
Dietrich

Re: Studies + graad?

Bericht door Dietrich »

In mijn secundair-loopbaan verschillende dingen gedaan (Latijn, Latijn-Wiskunde en Economie-Moderne Talen). Vorige maandag afgestudeerd als bachelor in de toegepaste informatica. Vanaf september student computerwetenschappen aan de VUB.

Ben voor de duidelijkheid dus niet werkzaam in de spoorwegen.
Wover

Re: Studies + graad?

Bericht door Wover »

Dietrich schreef:In mijn secundair-loopbaan verschillende dingen gedaan (Latijn, Latijn-Wiskunde en Economie-Moderne Talen). Vorige maandag afgestudeerd als bachelor in de toegepaste informatica. Vanaf september student computerwetenschappen aan de VUB.

Ben voor de duidelijkheid dus niet werkzaam in de spoorwegen.
Dat is niet echt de bedoeling van dit topic he :). Het is om te zien hoe hoog je geraakt met bepaalde studies ;).
Dietrich

Re: Studies + graad?

Bericht door Dietrich »

Ik ben nochtans al de derde die hier post zonder bij de NMBS of DLC of gelijk wat te werken.
Wover

Re: Studies + graad?

Bericht door Wover »

Dietrich schreef:Ik ben nochtans al de derde die hier post zonder bij de NMBS of DLC of gelijk wat te werken.
Ik tel er maar één hoor (Fles) :).
Dietrich

Re: Studies + graad?

Bericht door Dietrich »

overweg13 heeft ook nooit in het spoorwezen gewerkt. Beter lezen he. :)
Plaats reactie