Aanwervings FAQ.

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
speakervoice
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 sep 2011, 10:25

Re: Aanwervings FAQ.

Bericht door speakervoice »

groentje schreef:Ah, opnieuw iets geleerd: OSTCH zijn geen veiligheidspersoneel.
Onderstationchef Infrabel is zeker wel een veiligheidsfunctie, onderstationchef perron niet.
Geeft hallucinante situaties op natuurlijk... Onderstationchef perrons mogen die van Infrabel wel informeren over situaties, maar onderstationchefs Infrabel mogen daar niet op voortgaan omdat die van het perron geen veiligheidsfunctie hebben.

Bovendien bezit elke onderstationchef een veiligheidskaart dat bij een fout ingetrokken kan worden. Indien dat gebeurt mag hij/zij niet langer in de beweging ingrijpen tot deze wordt teruggegeven (gelijkaardig bij treinbestuurders met hun rijbewijs bij incidenten).
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Aanwervings FAQ.

Bericht door Bordensteker »

Steven schreef:Rijden er Diensttreinen?

Er zijn in heel België een aantal diensttreinen die zich richten op onder meer Vorst rijtuigen, Schaarbeek Vorming en Antwerpen Noord, voor de rest weet ik er in Vlaanderen geen zijn. Deze rijden telkens bij het veranderen van de ploegen, al had ik begrepen dat het voor Antwerpen Noord nog enkel rond 8 en 16 u is, mensen moeten mij maar aanvullen.
Op de uitnodiging van Steven heeft nog niemand gereageerd, daarom doe ik er een gooi naar, al heb ik zelf geen ervaring met de huidige werkwijze.
De diensttreinen die vroeger de shifturen-werkers op Antwerpen Noord vervoerden zijn inderdaad al een tijdje geleden afgeschaft. Voor wie niet met eigen vervoer reist zijn er tegenwoordig enkele (door een van de medewerkers met een rijbewijs bestuurde) 9-zits minibusjes voor het vervangend vervoer tussen Berchem en de verschillende secties op het Noord én elders in de haven. Als ik het wel heb staan die busjes na elke shiftwissel te Berchem geparkeerd (elke rit bedient meerdere lokaties).

Er rijden nu alleen nog voor mensen met kantooruren op 't Noord zelf de twee naar FNND doorgetrokken P-treinen. 's Morgens twee treinen van mij niet bekende herkomst via Berchem naar 't Noord, en 's middags twee vanaf 't Noord, eindigend in Aarschot.
Berna
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 okt 2022, 08:32

Re: Aanwervings FAQ.

Bericht door Berna »

Ik heb vandaag 2 x de psychotechnische proeven gedaan en ben er niet door, kan ik hier nog iets aan doen aub?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Aanwervings FAQ.

Bericht door Steven »

Berna schreef: 18 okt 2022, 15:33 Ik heb vandaag 2 x de psychotechnische proeven gedaan en ben er niet door, kan ik hier nog iets aan doen aub?
Je kan in beroep gaan, al hangt het af van het deel van de proef waarin je niet slaagde. Normaal heeft men u dat meegedeeld of heeft men u dat per briefwisseling meegedeeld (die brief komt dan per post).
Berna
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 okt 2022, 08:32

Re: Aanwervings FAQ.

Bericht door Berna »

Dank u wel, ik hoop dat ik dan nog een brief krijg.
Plaats reactie