vraag over ziekzijn en Rx en cx

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
glda19
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 mei 2012, 12:45

vraag over ziekzijn en Rx en cx

Bericht door glda19 »

Ik was onlangs 21 ziek. Ik had een vraag en belde naar at your service en de persoon aan de telefoon heeft mijn ziekte verder correct in gevuld. De dag nadien controleerde ik mijn afwezigheidskalender en zag dat ik mijn dag CX die omgezet was naar ziekte had terug gekregen.
Vorige week keek en zag ik dat ik maar 11 Cx en 1 RX meer had.

Vroeg werkte ik in de enkelvoudige ploeg regelmatig en toen werd er pas een KD en CV na 28 dagen afgetrokken.
Hoe zit dat bij onregelmatige ploeg. Met de RX en CX die omgezet worden naar ziekte. Die krijgen we niet teug.
Daar ik van uitging dat het pas na 28 dagen een dag in mindering werd gebracht. Ben ik gaan horen waarom ik nu al 2 dagen kwijt was. En kreeg ook op bepaalde dagen RF en CF in mijn afwezigheidsoverzicht te zien.
Gebeld naar at Your service. En daar zeiden ze wat ze deden volgens mijn tableau niet correct is.
Dus ik terug gaan horen en gingen het uitzoeken en nu staat mijn tablau niet correct
Wie kan mij even helpen met wat in de arps bundel 541 paragraaf 12. staat voor het berekenen van van wanneer er een dag moet worden afgetrokken.
Wie kan mij even helpen met de formule die ze gebruiken om een dag in mindering te brengen.

De formule is als volgt
Wat betreft onregelmatige cyclus: ((A + B) x 128 (of 129 of 130)) / 365 (366) = c,… afgerond tot c
A = verlof zonder bezoldiging, beschikbaarheidsverlof, volledige loopbaanonderbreking (algemene of specifieke stelsels), opvangverlof (adoptie of pleegvoogdij), onbezoldigd politiek verlof, wederoproeping onder de wapens, afwezigheid (gewettigd of ongewettigd), preventieve schorsing in de bediening, tuchtrechtelijke schorsing in de bediening of terbeschikkingstelling buiten de Belgische Spoorwegen;
B = medische redenen

Bij de eerste ziekte periode van het jaar telt de eerste ziekte dag niet mee. Bij volgende periodes wel.

Dus ik ben effectief 21 dagen ziek geweest als 1ste periode dit jaar.
Als ik de berekening maar volgens de formule
Ik had in het begin van het jaar 13 CX en 2 RX vrij te kiezen.
129 = som aantal RX +CX dagen huidig jaar
((A + B) x 128 (of 129 of 130)) / 365 (366) = c,… afgerond tot c
(20*129) /365 =7,06 dus 7
daar de eerste 5 dagen niet meetellen 7-5 =2
Dus 2 dagen in mindering dus maar 12 CX, 1 RX dagen nog vrij te kiezen.
Bij 13CX en 2RX hoe dan in onderstaande berekening verdelen?
Wat bij 40 dagen ziek eerste periode
((A + B) x 128 (of 129 of 130)) / 365 (366) = c,… afgerond tot c

((39*129)/365)-5= 8.7 afgerond naar beneden =8

En is het correct dat zo snel dus sneller dan 28 dagen er al een dag bij onregelmatig stelsel word afgetrokken?
Plaats reactie