basisopleiding Marketing&Sales (MS)

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
Daan
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 mei 2022, 16:27

basisopleiding Marketing&Sales (MS)

Bericht door Daan »

Beste
Ik volg nu een basisopleiding MS (Marketing & Sales). Dit houdt in ticketverkoop en stewardfunctie.
Heeft iemand hier deze cursus reeds gevolgd?

Wat is er belangrijk bij het examen?
Hoe ziet het examen er ongeveer uit?
Er zouden twee examens zijn: een tussentijds ("herhalingsoefening") en op het einde een examen.

Houdt dit in tickets maken of ook theoretische vragen?

De cursus nota's mogen gebruikt worden.

Iemand ervaring met de opleiding en wat tips?
Daan
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 mei 2022, 16:27

Re: basisopleiding Marketing&Sales (MS)

Bericht door Daan »

Het is toch onmogelijk dat niemand de opleiding Marketing&Sales (MS) heeft gevolgd bij NMBS????
Compleet geen reactie?
CursorX
Berichten: 333
Lid geworden op: 03 apr 2011, 22:17

Re: basisopleiding Marketing&Sales (MS)

Bericht door CursorX »

Daan schreef: 25 jun 2022, 23:35 Het is toch onmogelijk dat niemand de opleiding Marketing&Sales (MS) heeft gevolgd bij NMBS????
Compleet geen reactie?
We zijn nog geen dag verder, sommige mensen hebben een leven.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: basisopleiding Marketing&Sales (MS)

Bericht door Steven »

Het is best mogelijk dat hier niemand in de groep zit die aan jouw wensen voldoet. Het is een forum van liefhebbers, dus niet iedereen is hier personeel, in tegendeel. Dus het is inderdaad perfect mogelijk dat niemand al deed wat jij nu doet. Als je dan ook nog rekening gaat houden met feit dat je best iemand zoekt die het maximaal 5 jaar geleden deed, maakt het uw zoekveld nog kleiner. Want de kans is groot dat mensen die de opleiding meer dan 5 jaar terug gevolgd hebben een andere opleiding genoten hebben. Heel wat boeken herschrijft men al eens graag bij de spoorweg. Aangepaste regels, voorwaarden zorgen nu eenmaal dat boeken na een bepaalde tijd niet meer up to date zijn. Ook de manier waarop men examens afneemt is al een paar keer veranderd in de loopt der jaren.
jan_olieslagers
Berichten: 3494
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: basisopleiding Marketing&Sales (MS)

Bericht door jan_olieslagers »

@Daan, het lijkt me dat ge u veel te veel zorgen maakt, Let wel, men maakt zich beter te veel zorgen dan te weinig :) maar overdrijven is niet goed.

Ik ben geen spoormedewerker en kan dus niet uit de praktijk spreken! Maar volgens wat ik op dit forum al heb gelezen moet men al tijdens het examen het intelligentieniveau tonen van een diepgevroren baksteen, en even weinig motivatie en interesse als een blauwe vinvis tijdens de mondelinge tests, om niet te worden aangenomen.

Wees op uw hoede - ook voor strikvragen! - , zorg dat ge goed zijt uitgerust, maak reeds de avond tevoren uw kleren klaar en uw bagage voor de trip naar Brussel, en vertrouw er op dat het allemaal dik in orde komt.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Daan
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 mei 2022, 16:27

Re: basisopleiding Marketing&Sales (MS)

Bericht door Daan »

@allen die me proberen te helpen op te forum

Ik wil me excuseren voor een paar van mijn vragen hier op hgbtf, die waarschijnlijk nogal histerisch overkwamen.
Ik maak me duidelijk veel te veel zorgen.
Maar de 'opleidster' zegt dat het contract wordt beëindigd als je niet geslaagd bent in die testen, dat maakt me wel wat bang. Ik werk er namelijk heel graag. Gelukkig nog slechts 2 testen waar ik moet voor slagen.

Nogmaals mijn excuses voor mijn ongeduld bij deze vraag.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: basisopleiding Marketing&Sales (MS)

Bericht door Steven »

Examenstress is een vies beestje, trachten onder controle te houden :mrgreen:
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: basisopleiding Marketing&Sales (MS)

Bericht door Terminus »

Ik heb in het recente verleden ook al enkele opleiders/opleidingsverantwoordelijken van jullie ontmoet.
Zulke onmensen leken me dat niet, dus ik denk/hoop dat je ook bij hen terecht kan. Als je een goeie kracht bent, hebben zij er ook alle belang bij dat je slaagt.
Plaats reactie