Bestuurder van de DB

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
Knipex
Berichten: 326
Lid geworden op: 08 dec 2008, 09:32

Bestuurder van de DB

Bericht door Knipex »

Mijn intresse was gewekt in deze youtube: 42500 rijdt van Cologne - Zeebrugge 193 312 Dat is GRÜN

Rijdt de trein in 1x van Köln naar Zeebrugge ? Maak hij een frontwissel in Aachen West ?
Is het duitse bestuurder die in Aken/Köln vertrokken is ? Kan dit een vlaamse bestuurder zijn ?

Graag meer info.
CursorX
Berichten: 333
Lid geworden op: 03 apr 2011, 22:17

Re: Bestuurder van de DB

Bericht door CursorX »

Dat kan vanalles zijn. Heel vaak zijn er personeelswissels te Aachen West bij de frontwissel, maar het kan ook een Belgische bestuurder zijn die de hele rit doet.
Een Duitser zou in theorie ook kunnen, maar gebeurt volgens mij niet echt. Al zou ik het niet met 100% zekerheid kunnen uitsluiten.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Bestuurder van de DB

Bericht door dentheo »

Knipex schreef: 13 jun 2022, 19:09

Rijdt de trein in 1x van Köln naar Zeebrugge ? Maak hij een frontwissel in Aachen West ?
Is het duitse bestuurder die in Aken/Köln vertrokken is ? Kan dit een Vlaamse bestuurder zijn ?
In 1x lukt enkel via Mönchengladbach, Venlo, Roosendaal, Antwerpen anders een frontwissel in Aachen West.
Er zijn (waren) Vlaamse Lineas bestuurders die overnachten in Gremberg (Köln) en ''s anderendaags terugkomen...
Zij moeten natuurlijk wel mondje Duits kunnen....
Theo
Groeten vanop de Heide
Nils
Berichten: 295
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Locatie: FN

Re: Bestuurder van de DB

Bericht door Nils »

Knipex schreef: 13 jun 2022, 19:09 Mijn intresse was gewekt in deze youtube: 42500 rijdt van Cologne - Zeebrugge 193 312 Dat is GRÜN

Rijdt de trein in 1x van Köln naar Zeebrugge ? Maak hij een frontwissel in Aachen West ?
Is het duitse bestuurder die in Aken/Köln vertrokken is ? Kan dit een vlaamse bestuurder zijn ?

Graag meer info.
Om je even een idee te geven, voor DB Cargo rijden in België, zowel treinbestuurders van DB Nederland, Duitsland en uiteraard België, daarnaast ook van de Franse DB dochter ECR.

Specifiek voor de genoemde trein zal het normaal gesproken een Belgische machinist geweest zijn, aangezien de Duitse collega’s enkel Bressoux, Muizen, Genk en Antwerpen aandoen.

Zoals al eerder gezegd kan deze trein vanuit Keulen met één en dezelfde machinist gereden worden, maar evengoed kan deze in Aken tijdens het kopmaken gewisseld worden (net zoals de loc trouwens)

Ook vanuit Aken kan er zonder kop te maken door gereden worden richting Keulen, echter met een aanzienlijke omweg. De zogenaamde Grensland route. De korte versie gaat over Mönchengladbach richting Neuss en zo naar Keulen, de extra lange versie gaat na Krefeld richting Duisburg en Leverkussen en zo naar Keulen. Beide routes worden regelmatig gebruikt als omleiding. De loc rondzetten in Aken is echter gewoon sneller.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Bestuurder van de DB

Bericht door trainlovertje »

Nils schreef: 13 jun 2022, 22:56 De korte versie gaat over Mönchengladbach richting Neuss en zo naar Keulen, ...
Wat off topic, maar toch, die route kan volgens mij niet zonder kopmaken in Neuss, of ligt daar ergens een aansluitingsspoor dat ik niet ken?
Nils
Berichten: 295
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Locatie: FN

Re: Bestuurder van de DB

Bericht door Nils »

trainlovertje schreef: 13 jun 2022, 23:49
Nils schreef: 13 jun 2022, 22:56 De korte versie gaat over Mönchengladbach richting Neuss en zo naar Keulen, ...
Wat off topic, maar toch, die route kan volgens mij niet zonder kopmaken in Neuss, of ligt daar ergens een aansluitingsspoor dat ik niet ken?
Mijn fout, niet volledig genoeg geantwoord. Het is net voorbij Krefeld dat je richting Neuss gaat uiteraard. Mijn excuses.
Plaats reactie