Invloed van twitter/social media op het werken
Geplaatst: 07 jun 2022, 06:33
Ik zag de laatste weken best veel berichten op twitter langskomen over mensen die allerhande klachten hebben over het te laat zijn van de treinen, onduidelijke informatie, onrust in treinen, stilstaande treinen, etc. tot zelfs een aankondiging die niet volledig vlekkeloos verliep of net met humor. Vaak zie ik dan dat de treinbegeleider gecontacteerd wordt en daarop vroeg ik me dan af: wordt dat dan ook effectief gedaan? Deze mensen kunnen immers vaak niets doen aan de meldingen die op sociale media verschijnen, omdat ze vb. een defect zelf niet kunnen herstellen, niets eraan kunnen doen dat er spoorlopers zijn of omdat het ook maar mensen zijn die af en toe misschien maar 99% super-held zijn (ipv 100%). En ik denk dan ook vaak, zo'n melding komt dan van 1 persoon, terwijl er vaak vele mensen waarschijnlijk wel erg tevreden zijn over de dienstverlening, maar die dan niet reageren. Trouwens: komen ook positieve meldingen dan door tot de mensen in het veld?
Concreet: hoe ver reiken meldingen op sociale media door tot op het werkveld?
Concreet: hoe ver reiken meldingen op sociale media door tot op het werkveld?