Pagina 1 van 1

Invloed van twitter/social media op het werken

Geplaatst: 07 jun 2022, 06:33
door Hagelander
Ik zag de laatste weken best veel berichten op twitter langskomen over mensen die allerhande klachten hebben over het te laat zijn van de treinen, onduidelijke informatie, onrust in treinen, stilstaande treinen, etc. tot zelfs een aankondiging die niet volledig vlekkeloos verliep of net met humor. Vaak zie ik dan dat de treinbegeleider gecontacteerd wordt en daarop vroeg ik me dan af: wordt dat dan ook effectief gedaan? Deze mensen kunnen immers vaak niets doen aan de meldingen die op sociale media verschijnen, omdat ze vb. een defect zelf niet kunnen herstellen, niets eraan kunnen doen dat er spoorlopers zijn of omdat het ook maar mensen zijn die af en toe misschien maar 99% super-held zijn (ipv 100%). En ik denk dan ook vaak, zo'n melding komt dan van 1 persoon, terwijl er vaak vele mensen waarschijnlijk wel erg tevreden zijn over de dienstverlening, maar die dan niet reageren. Trouwens: komen ook positieve meldingen dan door tot de mensen in het veld?

Concreet: hoe ver reiken meldingen op sociale media door tot op het werkveld?

Re: Invloed van twitter/social media op het werken

Geplaatst: 07 jun 2022, 13:55
door Ducktape
Voor treinbegeleiding is het zo dat die mensen effectief een berichtje krijgen van de teamleader/instructie/oid als ze een compliment gekregen hebben. Over negatieve dingen zou ik het niet direct kunnen zeggen, dan moet er echt een klacht ingediend worden denk ik.

Maar sommige zaken worden wel zeer ernstig genomen op sociale media. Ik weet dat er ooit eens iemand naar @NMBS tweette dat het leek alsof de TBG gedronken had, en enkele haltes later werd er een ademtest afgenomen. Was gelukkig wel negatief. Dan kan je je natuurlijk de vraag stellen of de persoon echt dronken overkwam, of dat het misschien een reiziger was die zich onfair behandeld voelde en dan maar valse statements de wereld instuurde om de TBG niet professioneel te laten overkomen...