Aanwerving treinbegeleider anno 2022

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Aanwerving treinbegeleider anno 2022

Bericht door Terminus »

Ik denk dat Jans eerste tip de belangrijkste is.

En het andere topic dat je zelf gemaakt hebt ook eens lezen...
Gebruiker
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2022, 10:41

Re: Aanwerving treinbegeleider anno 2022

Bericht door Gebruiker »

Hoe is het gesprek verlopen?
Vbonoh
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 nov 2022, 07:39

Re: Aanwerving treinbegeleider anno 2022

Bericht door Vbonoh »

Gebruiker schreef: 17 nov 2022, 10:52 Hoe is het gesprek verlopen?
Alles is goed verlopen ik ben door de sollicitatie men frans ging beter dan gedacht enkel rollenspel kon iets beter maarja dat is normaal hè.
Nu nog de psychologische test met de psycholoog dat gesprek online en dan de medische testen en we kunnen beginnen.

Bedankt voor de steun allemaal
Hagelander
Berichten: 135
Lid geworden op: 02 mei 2022, 17:44

Re: Aanwerving treinbegeleider anno 2022

Bericht door Hagelander »

Ook ik mag goed nieuws delen: vandaag heb ik het nieuws verkregen dat ik geslaagd ben voor de module Basic. We kunnen dus verder naar module 3: Certificaat...
BenDS
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2022, 19:57

Re: Aanwerving treinbegeleider anno 2022

Bericht door BenDS »

Hagelander schreef: 21 nov 2022, 18:04 Ook ik mag goed nieuws delen: vandaag heb ik het nieuws verkregen dat ik geslaagd ben voor de module Basic. We kunnen dus verder naar module 3: Certificaat...
Proficiat !
Al een depot mogen kiezen ? :D
Hagelander
Berichten: 135
Lid geworden op: 02 mei 2022, 17:44

Re: Aanwerving treinbegeleider anno 2022

Bericht door Hagelander »

Ikzelf ga normaal gezien naar het depot van Leuven...
Michael
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 sep 2022, 16:30

Re: Aanwerving treinbegeleider anno 2022

Bericht door Michael »

hallo allemaal,
Ik ga binnenkort aan de slag als treinbegeleider, ben zeer verheugd! Ik had een vraag over de opleiding: wat moet ik me er exact bij voorstellen? In Brussel klassikaal les volgen? Of is het ook een deel zelfstudie (had dit denk ik eens gelezen maar ben niet meer zeker)?
Hagelander
Berichten: 135
Lid geworden op: 02 mei 2022, 17:44

Re: Aanwerving treinbegeleider anno 2022

Bericht door Hagelander »

Op dit moment is de opleiding een beetje een combinatie van de twee werkvormen: de meeste lessen worden wel degelijk in Brussel georganiseerd, maar soms is het ook afstandsonderwijs, vb. om praktische redenen. Het lijkt wel dat de wervingscampagnes goed hun ding aan het doen zijn. De groepen worden (mijn inziens) steeds groter... Dus veel succes en een goede start!
Michael
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 sep 2022, 16:30

Re: Aanwerving treinbegeleider anno 2022

Bericht door Michael »

Bedankt, kijk ernaar uit!
Vbonoh
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 nov 2022, 07:39

Re: Aanwerving treinbegeleider anno 2022

Bericht door Vbonoh »

hoi hoi,
ik heb gisteren mijn medisch onderzoek gehad voor de job als treinbegeleider en ben goedgekeurd.
vandaag of morgen zou ik een telefoon ontvangen met een loonvoorstel.
ik zou 16/1/23 aan de opleiding mogen starten.
mijn vraag was nu van hoelaat tot hoelaat zijn de opleidingen in brussel?
en krijg ik ook bij ondertekenen van het contract al direct een abonnement om met de trein naar de opleding te gaan.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Aanwerving treinbegeleider anno 2022

Bericht door Steven »

Je krijgt een vrijkaart Benelux. Dus vrij verkeer in België, Nederland en Luxemburg. Is dus niet gebonden aan een lijn of tijdstip. In Nederland enkel te gebruiken op treinen van NS.
ovspotter_be
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Aanwerving treinbegeleider anno 2022

Bericht door ovspotter_be »

Is deze vrijkaart 1e of 2e klasse?
Indien 2e klasse, is het dan mogelijk om een "upgrade" naar 1e klasse te doen door een extra "toeslag" te betalen?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Aanwerving treinbegeleider anno 2022

Bericht door Steven »

ovspotter_be schreef: 15 dec 2022, 13:40 Is deze vrijkaart 1e of 2e klasse?
Indien 2e klasse, is het dan mogelijk om een "upgrade" naar 1e klasse te doen door een extra "toeslag" te betalen?
Als treinbegeleider is dit tweede klasse, als eerste treinbegeleider is dat eerste klasse, upgraden door eigen bijdrage is niet mogelijk. Zowel treinbegeleider als treinbestuurders hebben naast de vrijkaart ook nog X aantal (24 als ik mij niet vergis) coupons die je toelaten om voor 1 dag gratis te reizen in eerste klasse ipv 2de klasse. Op deze coupons moet je dan de datum invullen waarop je gaat reizen.
Hagelander
Berichten: 135
Lid geworden op: 02 mei 2022, 17:44

Re: Aanwerving treinbegeleider anno 2022

Bericht door Hagelander »

Je krijgt ongeveer 12 vrijbiljetten (dagkaarten) per gezinslid, geldig in de Benelux (in Nederland wel enkel op treinen van de NS zelf); per jaar. Daarnaast krijg je ook nog 2 enkele tickets voor Thalys/Eurostar per gezinslid en kan je met de moederkaart ook nog korting krijgen op je andere treinreizen op vertoon van je geldige moederkaart. Je eigen abonnement (vrijkaart) komt erg snel toe, omdat je die ook nodig hebt voor je verplaatsingen naar de cursus aan Brussel-Zuid (Atrium-gebouw). De andere voordelen worden je later toegestuurd, meestal na een maand, ongeveer wanneer je geslaagd bent voor module 1 (Customer Care Training = CCT).
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Aanwerving treinbegeleider anno 2022

Bericht door groentje »

Steven schreef: 15 dec 2022, 14:01
ovspotter_be schreef: 15 dec 2022, 13:40 Is deze vrijkaart 1e of 2e klasse?
Indien 2e klasse, is het dan mogelijk om een "upgrade" naar 1e klasse te doen door een extra "toeslag" te betalen?
Als treinbegeleider is dit tweede klasse, als eerste treinbegeleider is dat eerste klasse, upgraden door eigen bijdrage is niet mogelijk. Zowel treinbegeleider als treinbestuurders hebben naast de vrijkaart ook nog X aantal (24 als ik mij niet vergis) coupons die je toelaten om voor 1 dag gratis te reizen in eerste klasse ipv 2de klasse. Op deze coupons moet je dan de datum invullen waarop je gaat reizen.
Ik kan me vergissen, maar is de legitimatiekaart voor die coupons ook geen kortingskaart eerste klasse (code C01)? Daarmee zou ik naar het loket gaan en een tienrittenkaart klasverhogingen kopen aan halve prijs. Zelfs zonder korting zie ik niet in waarom dat niet zou mogen...
Plaats reactie