Aanwerving treinbegeleider anno 2022

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Hagelander
Berichten: 135
Lid geworden op: 02 mei 2022, 17:44

Re: Aanwerving treinbegeleider anno 2022

Bericht door Hagelander »

Tussentijds resultaat: Opleiding TBG
Module 1: CCT: Geslaagd
Module 2: Basics: Gestart
Module 3: Certificaat: ---
Module 4: Expert: ---
Berna
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 okt 2022, 08:32

Re: Aanwerving treinbegeleider anno 2022

Bericht door Berna »

Ben blij voor u dat het zo goed verloopt.
Berna
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 okt 2022, 08:32

Re: Aanwerving treinbegeleider anno 2022

Bericht door Berna »

Heb vandaag 2 x de psycho-technische proeven gedaan en ben er niet door. Kan hier nog iets aan gedaan worden? :( :(
Hagelander
Berichten: 135
Lid geworden op: 02 mei 2022, 17:44

Re: Aanwerving treinbegeleider anno 2022

Bericht door Hagelander »

Geen idee of er nog iets aan gedaan kan worden. Maar heb je geen contactpersoon aan wie je vragen kan stellen?
Connor
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 mei 2022, 02:05

Re: Aanwerving treinbegeleider anno 2022

Bericht door Connor »

@Berna

Normaal kan je hier een beroep voor opsturen naar Brussel maar ik heb geen idee hoe of wat.
En zelfs of het nog kan vraag ik me ook af...

Ik zou gewoon eens contact opnemen met HR.
Berna
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 okt 2022, 08:32

Re: Aanwerving treinbegeleider anno 2022

Bericht door Berna »

HR heeft zelf naar mij gebeld dat er niets aan te doen is. Ik kan niet meer solliciteren voor TBL Gent/Sint-Niklaas. Maar ik kan wel nog solliciteren voor een andere regio.....dan krijg ik gewoon diezelfde testen doorgestuurd.....vind ik toch wel raar.

Maar is het niet zo dat je depot beslist word aan het einde van de opleiding?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Aanwerving treinbegeleider anno 2022

Bericht door Steven »

Elke sollicitatie krijgt een Nr van HR, je kan nooit 2x voor hetzelfde bericht een kandidatuur zijn. Vandaar dat je voor andere regio’s nog wel kandidaat kan zijn als daarvoor een vacature bestaat met een ander HR nummer, dat nummer kan je normaal steeds vlot terugvinden in de vacature.

In het voorbeeld hieronder zie je het nr 37719
Bijlagen
4EC3BACD-691B-4ECE-B6D5-FF9E686FDFDB.jpeg
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Aanwerving treinbegeleider anno 2022

Bericht door dentheo »

Berna schreef: 19 okt 2022, 08:36 HR heeft zelf naar mij gebeld dat er niets aan te doen is. Ik kan niet meer solliciteren voor TBL Gent/Sint-Niklaas. Maar ik kan wel nog solliciteren voor een andere regio.....dan krijg ik gewoon diezelfde testen doorgestuurd.....vind ik toch wel raar.

Maar is het niet zo dat je depot beslist word aan het einde van de opleiding?
Kon die man niet toelichten waar de zwakke punten zaten in die test ? Of zijn die voor jezelf duidelijk ?
Anders heeft het geen zin..
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Aanwerving treinbegeleider anno 2022

Bericht door Steven »

Die van HR weten enkel dat je niet slaagde voor een test, die krijgen dus geen details ivm testen. Daarvoor moet je bij IDEWE zelf zijn, soms krijgt de huisarts ook de resultaten.
Berna
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 okt 2022, 08:32

Re: Aanwerving treinbegeleider anno 2022

Bericht door Berna »

dentheo schreef: 19 okt 2022, 19:45
Berna schreef: 19 okt 2022, 08:36 HR heeft zelf naar mij gebeld dat er niets aan te doen is. Ik kan niet meer solliciteren voor TBL Gent/Sint-Niklaas. Maar ik kan wel nog solliciteren voor een andere regio.....dan krijg ik gewoon diezelfde testen doorgestuurd.....vind ik toch wel raar.

Maar is het niet zo dat je depot beslist word aan het einde van de opleiding?
Kon die man niet toelichten waar de zwakke punten zaten in die test ? Of zijn die voor jezelf duidelijk ?
Anders heeft het geen zin..
Nee ik heb niets van uitleg gehad.
Vbonoh
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 nov 2022, 07:39

Re: Aanwerving treinbegeleider anno 2022

Bericht door Vbonoh »

Beste,
Ik heb gesolliciteerd als treinbegeleider,
Ik heb de Franse test op pc overleeft al vond ik deze wel ingewikkeld en onverstaanbaar soms en ook de 2de test heb ik overleeft de psychologische test op de pc.
Nu zal ik uitgenodigd worden voor een sollicitatiegesprek maar daar heb ik schrik voor dan mijn Frans echt ondermaats is ik heb echt schrik dat ik hierdoor niet zal mogen beginnen als treinbegeleider. Ik ga wel online starten met de cursus Frans voor treinbegeleider maar momenteel is mijn Frans echt niet wat het moet zijn.
Hoe en wat denken jullie hier en zijn er tips ofzo
Ik zou de job echt graag willen uitvoeren
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Aanwerving treinbegeleider anno 2022

Bericht door Steve »

Welkom op het forum, Vbonoh. Ik heb alvast een aantal berichten verwijderd want je had bovenstaande vraag in maar liefst vier topics gezet, wat niet echt bevorderlijk is voor de leesbaarheid van het forum.
Vbonoh
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 nov 2022, 07:39

Re: Aanwerving treinbegeleider anno 2022

Bericht door Vbonoh »

Steve schreef: 10 nov 2022, 08:55 Welkom op het forum, Vbonoh. Ik heb alvast een aantal berichten verwijderd want je had bovenstaande vraag in maar liefst vier topics gezet, wat niet echt bevorderlijk is voor de leesbaarheid van het forum.
Geen probleem ja ik wou gewoon een antwoord en wist niet echt waar het te posten.
Ik wil de job zo graag vandaar
Vbonoh
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 nov 2022, 07:39

Re: Aanwerving treinbegeleider anno 2022

Bericht door Vbonoh »

morgen is het zover,

ik mag als treinbegeleider gaan solliciteren
iemand die handige tips heeft waar ik zeker moet opletten?

alvast bedankt
jan_olieslagers
Berichten: 3495
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Aanwerving treinbegeleider anno 2022

Bericht door jan_olieslagers »

Doe niet zo nerveus!!!
Het eerste waar het op aan komt is om rustig en zelfverzekerd en gemotiveerd over te komen.
Het tweede is om geen flaters te vertellen - draai dus elk antwoord een paar keer rond uw tong vooraleer het uit te spreken.

Ga op tijd slapen vanavond, en let erop dat uw schoenen reeds gepoetst zijn en dat uw kleren klaar liggen. Vertrek ruim op tijd, nix is zo ellendig als te laat aankomen op een sollicitatiegesprek, en treinen kunnen nu eenmaal vertraging hebben. Kortom: RELAX zijn morgen!
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Plaats reactie