Bestuurder rangeringen

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
Nereya
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mar 2022, 17:29

Bestuurder rangeringen

Bericht door Nereya »

Goeiedag iedereen :)

Op mijn huidig werk geef ik ook les, het zou dan ook tof zijn in de toekomst (na genoeg ervaring te hebben opgedaan) zelf les te kunnen geven als instructeur, na hoeveel jaar ervaring zijn er mogelijkheden voor dergelijke functie als instructeur bestuurder rangeringen? Is dit een populaire functie, of juist niet ?

Groetjes
Laatst gewijzigd door Nereya op 25 mar 2022, 11:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Bestuurder rangeringen

Bericht door Steven »

Na 4 jaar dienst kan je doorgaans instructie personeel worden. Maar er is geen afzonderlijke functie instructie rangeerbestuurders. Als instructie geef je dus zowel les aan treinbestuurders als rangeerbestuurders.
Nereya
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mar 2022, 17:29

Re: Bestuurder rangeringen

Bericht door Nereya »

Steven schreef: 17 mar 2022, 19:25 Na 4 jaar dienst kan je doorgaans instructie personeel worden. Maar er is geen afzonderlijke functie instructie rangeerbestuurders. Als instructie geef je dus zowel les aan treinbestuurders als rangeerbestuurders.
Men kan dus van rangeerbestuurder rechtstreeks doorgroeien naar instructie zonder eerst treinbestuurder te moeten worden. Bedankt, terug iets slimmer geworden. :D
CursorX
Berichten: 333
Lid geworden op: 03 apr 2011, 22:17

Re: Bestuurder rangeringen

Bericht door CursorX »

Nereya schreef: 17 mar 2022, 20:39
Steven schreef: 17 mar 2022, 19:25 Na 4 jaar dienst kan je doorgaans instructie personeel worden. Maar er is geen afzonderlijke functie instructie rangeerbestuurders. Als instructie geef je dus zowel les aan treinbestuurders als rangeerbestuurders.
Men kan dus van rangeerbestuurder rechtstreeks doorgroeien naar instructie zonder eerst treinbestuurder te moeten worden. Bedankt, terug iets slimmer geworden. :D

Volgens mij kan het theoretisch, maar in praktijk ligt dat toch moeilijker. Dan zou je les moeten geven over situaties die je zelf nooit in praktijk meegemaakt hebt, coaching geven en bestuurders beoordelen bij dingen die je zelf nooit gedaan hebt, en geloof me, dat zullen de bestuurders niet zo tof vinden.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Bestuurder rangeringen

Bericht door Steven »

Inderdaad, dat gaan treinbestuurders niet waarderen. Als ik mij niet vergis (ben niet 100% zeker) heb je al rangeerbestuurder ook geen rechtstreeks toegang tot de selectieproeven van instructie.
Nereya
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mar 2022, 17:29

Re: Bestuurder rangeringen

Bericht door Nereya »

CursorX schreef: 17 mar 2022, 22:19
Nereya schreef: 17 mar 2022, 20:39
Steven schreef: 17 mar 2022, 19:25 Na 4 jaar dienst kan je doorgaans instructie personeel worden. Maar er is geen afzonderlijke functie instructie rangeerbestuurders. Als instructie geef je dus zowel les aan treinbestuurders als rangeerbestuurders.
Men kan dus van rangeerbestuurder rechtstreeks doorgroeien naar instructie zonder eerst treinbestuurder te moeten worden. Bedankt, terug iets slimmer geworden. :D

Volgens mij kan het theoretisch, maar in praktijk ligt dat toch moeilijker. Dan zou je les moeten geven over situaties die je zelf nooit in praktijk meegemaakt hebt, coaching geven en bestuurders beoordelen bij dingen die je zelf nooit gedaan hebt, en geloof me, dat zullen de bestuurders niet zo tof vinden.
Ok, duidelijk en zeker begrijpbaar. Bedankt voor deze toelichting!
Plaats reactie