Vraag voor treinbestuurders, opleiding

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
niels123
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2022, 15:44

Vraag voor treinbestuurders, opleiding

Bericht door niels123 »

Dag

Ik heb een vraag, en meer bepaald voor de TB's. Ik heb gesolliciteerd voor treinbestuurder en woon in de buurt van Leuven. Nu was mijn vraag welk materieel en welke lijnen je in depot Leuven kan krijgen? Kan iemand mij hierbij helpen?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Vraag voor treinbestuurders, opleiding

Bericht door Steven »

Het grooste deel van de diensten in Leuven doet men met desiro, ik dacht dat ze ook nog eens uitzonderlijk met een HLE18 reden en soms ook een break.
jan_olieslagers
Berichten: 3495
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Vraag voor treinbestuurders, opleiding

Bericht door jan_olieslagers »

Staan er ook niet de duikbrilletjes van de S9-dienst? Ook zie ik in Haacht nog redelijk courant breaks voorbijkomen, ik denk dat die de dienst Leuven-Mechelen-Dendermonde-... doen. Leuven-Mechelen-StNiklaas is meestal Desiro.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
JHS2013
Berichten: 469
Lid geworden op: 27 aug 2019, 23:06

Re: Vraag voor treinbestuurders, opleiding

Bericht door JHS2013 »

Leuven doet ook S4/5 met MR86 en IC’s met MR96 naar in ieder geval Landen.
jan_olieslagers
Berichten: 3495
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Vraag voor treinbestuurders, opleiding

Bericht door jan_olieslagers »

JHS2013 schreef: 15 mar 2022, 18:32 Leuven doet ook S4/5 met MR86 en IC’s met MR96 naar in ieder geval Landen.
S4 rijdt toch normaliter met Desiro=MS08?
[edit: ] S5 is met duikbril MS86 inderdaad, maar worden die echt vanuit Leuven ingezet? Ze passeren daar zelfs niet...
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
JHS2013
Berichten: 469
Lid geworden op: 27 aug 2019, 23:06

Re: Vraag voor treinbestuurders, opleiding

Bericht door JHS2013 »

Uh, ik bedoelde S7 inderdaad. De bestuurders van Leuven komen HLP naar Mechelen of Brussel-Luxemburg om deze treinen te doen
Daviddb
Berichten: 45
Lid geworden op: 20 mei 2020, 13:03

Re: Vraag voor treinbestuurders, opleiding

Bericht door Daviddb »

jan_olieslagers schreef: 15 mar 2022, 18:00 Ook zie ik in Haacht nog redelijk courant breaks voorbijkomen, ik denk dat die de dienst Leuven-Mechelen-Dendermonde-... doen.
De IC dienst Leuven-Mechelen-Gent (41xx) zijn louter Desiro's. Juist een rit s'ochtends en piekuurtreintje s'avonds wordt door Breaks gedaan. Door Leuven inderdaad.
Ducktape
Berichten: 437
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: Vraag voor treinbestuurders, opleiding

Bericht door Ducktape »

Veel stoptreintjes in elk geval :mrgreen: maar ook de beide IC's naar Antw via de luchthaven of Aarschot/Lier (break of desiro)
niels123
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2022, 15:44

Re: Vraag voor treinbestuurders, opleiding

Bericht door niels123 »

Alvast bedankt voor de reacties. Dus als ik het goed begrijp doen treinbestuurders van depot Leuven geen doorrijden treinen zoals bijvoorbeeld de IC-trein naar blankenberge?
Ducktape
Berichten: 437
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: Vraag voor treinbestuurders, opleiding

Bericht door Ducktape »

niels123 schreef: 23 mar 2022, 04:51 Alvast bedankt voor de reacties. Dus als ik het goed begrijp doen treinbestuurders van depot Leuven geen doorrijden treinen zoals bijvoorbeeld de IC-trein naar blankenberge?
Ik geloof van niet nee, de enige doorgaande treinen die Leuven doet is de 36xx Landen - De Panne.
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Vraag voor treinbestuurders, opleiding

Bericht door groentje »

Leuven is inderdaad een eerder 'saaie' depot, met veel stoptreintjes. Als dat je niet afschrikt (er zijn toch wel enkele fijne trajecten, zoals lijn 139), kan de nabijheid de doorslag geven, pendelen naar Brussel, Antwerpen of Hasselt kan al snel zwaar beginnen doorwegen.
Plaats reactie