Bestuurder werktrein met overnachtingen

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
Hanshoten
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2021, 15:49

Bestuurder werktrein met overnachtingen

Bericht door Hanshoten »

Hallo iedereen

Momenteel sta ik voor een carrière switch. Na een lange loopbaan in het onderwijs en enkele jaren als hoofdverpleegkundige ben ik klaar voor iets anders, iets totaal anders. Bij de zoektocht naar een nieuwe job viel mijn oog al snel op werken bij Infrabel, dit door een vriend die bij Infrabel werkt en ook een algemene interesse in openbaar vervoer en dan vooral treinen.

Ik heb dan ook gesolliciteerd voor de functie bestuurder werktreinen spoorvernieuwing. Dit houdt blijkbaar in dat je ook logeert ter plaatse en niet heen en weer naar huis rijdt. Dit is een avontuur waar ik echt zin in heb, tegelijk is het een avontuur dat natuurlijk ook wat vraagtekens inhoud. Hoofdzakelijk wat praktische vragen die er eigenlijk niet echt toe doen met betrekking tot het willen van de job, ik zie het sowieso volledig zitten. Het zou natuurlijk wel, ook met het oog op het sollicitatiegesprek, leuk zijn om toch wat meer info te hebben op voorhand.

Helpt de bestuurder van de werktrein ook geregeld mee met de werken buiten de trein (ik veronderstel van wel)?
Hoe is het leven in zo'n logeertrein?
Zijn het dan ook shiften van 8u? Of zijn het shiften van 10-12 uur? Is er mogelijkheid in die logeertrein om te skypen met het thuisfront? Andere zaken waar ik rekening mee moet houden?

Alvast bedankt!

Hans Hosten
HVHTB
Berichten: 183
Lid geworden op: 28 mar 2016, 14:46

Re: Bestuurder werktrein met overnachtingen

Bericht door HVHTB »

Hoe het leven is op de leeftrein weet ik niet precies. Ik had er wel ooit eens een reportage van gezien, maar dat is al heel lang geleden. Wat ik me ervan kan herinneren, is dat dat eigenlijk een soort van hotel is op wielen. Misschien weet iemand anders hier op het forum er meer over?

En zo ziet de leeftrein (nieuwe versie) er uit: https://www.flickr.com/photos/trainbelge/17219603450/ In Vilvoorde bijvoorbeeld staan er regelmatig leeftreinen, dus dan kan je er eens een zien met je eigen ogen. ;-)
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Bestuurder werktrein met overnachtingen

Bericht door groentje »

Ik dacht wel dat die oude treinen buiten dienst gesteld waren, en vervangen door moderne, modulaire units die echter ook wel minder charmant zijn, en bijvoorbeeld geen keuken meer hebben (slechts microgolfoven, voor brandveiligheid, en zo). Maar da's ook maar van horen zeggen...
HLE18
Berichten: 433
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: Bestuurder werktrein met overnachtingen

Bericht door HLE18 »

Er staat al de hele week zo'n trein in de bundel van Dendermonde.
Plaats reactie