Crossrail Traffic Controller

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
Olivier1996
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jan 2021, 14:12

Crossrail Traffic Controller

Bericht door Olivier1996 »

groentje schreef: 23 dec 2020, 15:24 Er zijn inderdaad veel elementen die je loon bepalen. Met een master zou ik direct solliciteren voor verkeersleider niveau 2 (N2), met een bijkomende opleiding kan je dan ook als Safety Controller werken, als minstens bachelor mag je immers de stap via niveau 3 overslaan.
Met een Selorattest krijg je een extra premie... indien je op een tweetalige post werkt, lees: in Brussel. Wacht wel tot je bent aangeworven vooraleer dat Selorattest te behalen, je krijgt dan niet enkel een maandelijkse premie, maar ook een aanmoedigingspremie van €600 bruto.
Tijdens de opleiding krijg je wel flink minder, uiteraard, geen weekends, geen nachten... maar een keer je aan de slag bent, klimt dat vrij snel. Ik denk dat je, als je eenmaal meedraait, zeker €2100-2200 moet halen als N2. Ik stuur je een pb met mijn persoonlijke loon dit jaar.
Hoi,

Ik zou binnen een 3-tal maanden beginnen als TC bij Crossrail.
Wat je/jullie van dit bedrijf?
Zou 2515 bruto verdienen. Is dit een gemiddeld loon binnen de TC functie.
Na enkele maanden met shiften bij zou dit +300-500 euro zij; er nog bij.

Thanks for feedback.
Olivier1996
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jan 2021, 14:12

Re: Werken als traffic controller

Bericht door Olivier1996 »

Hoi,

Ik zou binnen een 3-tal maanden beginnen als TC bij Crossrail.
Wat je/jullie van dit bedrijf?
Zou 2515 bruto verdienen. Is dit een gemiddeld loon binnen de TC functie.
Na enkele maanden met shiften bij zou dit +300-500 euro zij; er nog bij.

Thanks for feedback.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Werken als traffic controller

Bericht door groentje »

Geen idee, een TC bij Crossrail lijkt me bovendien een totaal andere functie te zijn als bij Infrabel (bij Infrabel gaat het om het laten rijden van de treinen, inclusief openen van de seinen, versporingen, ed.), ik vermoed dat bij Crossrail het eerder om een dispatcher gaat, die ladingen moet samenstellen, personeel organiseren, enz., maar ik ben niet vertrouwd met de functie. Ik ga er wel vanuit dat dat brutoloon slechts het basisloon betreft, en er dus, net zoals bij ons, behoorlijk wat premies nog bijkomen voor waarschijnlijk ploegenwerk, actiegebied... Maar opnieuw, dat is puur speculatie.
Olivier1996
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jan 2021, 14:12

Re: Crossrail Traffic Controller

Bericht door Olivier1996 »

TC bij crossrail:

alle nodige documenten in orde brengen voor chauffeur
-zorgen dat ze van punt a naar b of c geraken
als trein bestuurder problemen heeft hem bijstaan

Zo van die zaken zouden het allemaal zijn.
traxie
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 apr 2015, 06:38
Locatie: Gent

Re: Crossrail Traffic Controller

Bericht door traxie »

Ik veronderstel dat dit 3×8 en 7/7 is? 3000 bruto, inclusief je premies, is waarschijnlijk nog geen 2000 euro netto. Bij infrabel/nmbs verdien je waarschijnlijk meer. Maar om dit af te wegen moet je weten welke extra legale voordelen er inbegrepen zijn. Als dit bv inclusief een auto is en met het voordeel alle aard afgetrokken lijkt dit al beter.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Crossrail Traffic Controller

Bericht door groentje »

Werkt Tim hier niet voor Crossrail? Zoals gezegd, vergelijkbare titel, maar andere jobinhoud, ik zou het niet direct kunnen zeggen.
Donzo
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 jul 2019, 18:41

Re: Crossrail Traffic Controller

Bericht door Donzo »

Je gaat wss werkzaam zijn in pc 226. De LC's bij Lineas vallen daaronder klasse 4 dacht ik, dus dat zou volgens de indexring vanaf 1 januari 2021 op 2512,32 komen. Op dat gebied is het een marktconform voorstel dat je krijgt voor iemand zonder anciënniteit.

de functie van LC bij crossrail of bij Infrabel is idd heel verschillend.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Crossrail Traffic Controller

Bericht door dentheo »

Niet onlogisch want Crossrail lijkt veel meer op Lineas dan op Infrabel.
Theo
Groeten vanop de Heide
Kevin
Berichten: 89
Lid geworden op: 30 mar 2017, 01:09

Re: Crossrail Traffic Controller

Bericht door Kevin »

Crossrail zit idd in de barema's van 226.

Operatoren krijgen na een tijdje ervaring de keuze voor een firma wagen, ik dacht na 3 jaar maar ben dat niet zeker :-)

Verder is de verloning tussen de verschillende operatoren vrij gelijk qua premies en toeslagen voor zover ik weet
Plaats reactie