Pagina 3 van 5

Re: Vraag voor treinbestuurders, opleiding materieel.

Geplaatst: 28 aug 2020, 20:56
door 4017-4018
Zitte hier op het forum eigenlijk ook bestuurders die met de Thalys of Eurostar of TGV of ICE rijden?

Re: Vraag voor treinbestuurders, opleiding materieel.

Geplaatst: 28 aug 2020, 21:20
door Shrek
Ja die zitten hier ;)

Re: Vraag voor treinbestuurders, opleiding materieel.

Geplaatst: 28 aug 2020, 21:25
door 4017-4018
Shrek schreef: 28 aug 2020, 21:20 Ja die zitten hier ;)
Jij?

Re: Vraag voor treinbestuurders, opleiding materieel.

Geplaatst: 28 aug 2020, 21:51
door Shrek
4017-4018 schreef:
Shrek schreef: 28 aug 2020, 21:20 Ja die zitten hier ;)
Jij?
Neen, ik werk bij Infrabel. Maar er zijn er hier wel.

Re: Vraag voor treinbestuurders, opleiding materieel.

Geplaatst: 28 aug 2020, 22:13
door jens123
Ik begeleid TGV en Benelux treinen :mrgreen:

Re: Vraag voor treinbestuurders, opleiding materieel.

Geplaatst: 29 aug 2020, 00:08
door Steven
Ik breng Thalys en tgv naar de werkplaats of station. Geen commerciële ritten met reizigers.

Re: Vraag voor treinbestuurders, opleiding materieel.

Geplaatst: 29 aug 2020, 00:14
door Steven
jan_olieslagers schreef: 28 aug 2020, 06:43
Deze doen diensten op volgende verbindingen.
...
Doen ze daar ook niet de S8 van Brussel-Zuid naar Ottignies resp. Louvain-la-Neuve?

Overigens vreemd dat Halle-Mechelen er bij staat: dat is toch de S5, die helemaal niet in Brussel-Zuid komt?
Ja die zit er ook tussen. Ik vernoemde voornamelijk de lijnen zonder expliciet de relaties willen te vermelden.
Wat lijn 26 betreft komt deze langs geen enkele standplaats van treinbestuurders. Gevolg is dat deze verdeeld is over de standplaatsen Brussel Zuid, Schaarbeek, Leuven, Braine le Comte voor de diensten tussen Halle en Mechelen. De relaties die maar stukken lijn 26 doen zijn ook nog gekend door andere standplaatsen.

Re: Vraag voor treinbestuurders, opleiding materieel.

Geplaatst: 29 aug 2020, 01:57
door 4017-4018
Steven schreef: 29 aug 2020, 00:08 Ik breng Thalys en tgv naar de werkplaats of station. Geen commerciële ritten met reizigers.
Toch het is beter dan helemaal geen tgv of thalys besturen.

Re: Vraag voor treinbestuurders, opleiding materieel.

Geplaatst: 29 aug 2020, 02:03
door 4017-4018
Steven schreef: 29 aug 2020, 00:08 Ik breng Thalys en tgv naar de werkplaats of station. Geen commerciële ritten met reizigers.
Ice en Eurostar ook?

Re: Vraag voor treinbestuurders, opleiding materieel.

Geplaatst: 29 aug 2020, 02:49
door Steven
Nee Eurostar niet en ICE is voor de mannen van Luik. Daarvan zijn er ook maar twee die naar vorst gaan. De eerst 2 van vorst naar Brussel Zuid en ‘s avonds omgekeerd.

Re: Vraag voor treinbestuurders, opleiding materieel.

Geplaatst: 29 aug 2020, 03:51
door 4017-4018
Steven schreef: 29 aug 2020, 02:49 Nee Eurostar niet en ICE is voor de mannen van Luik. Daarvan zijn er ook maar twee die naar vorst gaan. De eerst 2 van vorst naar Brussel Zuid en ‘s avonds omgekeerd.
Wat doen ze eigenlijk met die tgv's of thalys dat naar Vorst worden gebracht? Enkel schoon maken of nog meer?

Re: Vraag voor treinbestuurders, opleiding materieel.

Geplaatst: 29 aug 2020, 03:58
door 4017-4018
Steven schreef: 29 aug 2020, 02:49 Nee Eurostar niet en ICE is voor de mannen van Luik. Daarvan zijn er ook maar twee die naar vorst gaan. De eerst 2 van vorst naar Brussel Zuid en ‘s avonds omgekeerd.
En de stel dat voor IZY rijdt? Hiermee bedoel ik de TMST stel (ik weet even niet meer welke nr).

Re: Vraag voor treinbestuurders, opleiding materieel.

Geplaatst: 29 aug 2020, 10:20
door rdv
Steven schreef: 29 aug 2020, 02:49 Nee Eurostar niet en ICE is voor de mannen van Luik. Daarvan zijn er ook maar twee die naar vorst gaan. De eerst 2 van vorst naar Brussel Zuid en ‘s avonds omgekeerd.
Ik vermoed dat de Luikenaars in Aken worden afgelost door DB-machinisten? Er vind daar alleszins soms een TB-wissel plaats.
Voor de eerste ICE is dat een heel vroege start in Luik, eerst naar Brussel-Zuid, en dan naar Vorst, om rond 6:10 terug aan het perron te staan.

Re: Vraag voor treinbestuurders, opleiding materieel.

Geplaatst: 29 aug 2020, 10:31
door jan_olieslagers
Steven schreef: 29 aug 2020, 00:14 Wat lijn 26 betreft komt deze langs geen enkele standplaats van treinbestuurders. Gevolg is dat deze verdeeld is over de standplaatsen Brussel Zuid, Schaarbeek, Leuven, Braine le Comte voor de diensten tussen Halle en Mechelen. De relaties die maar stukken lijn 26 doen zijn ook nog gekend door andere standplaatsen.
Dank voor de uitleg. Maar ik zou denken dat de S5 toch kunnen gereden worden door bestuurders (en begeleiders) met standplaats Mechelen? Of is dat helemaal geen standplaats?

Re: Vraag voor treinbestuurders, opleiding materieel.

Geplaatst: 29 aug 2020, 10:35
door rvdborgt
rdv schreef: 29 aug 2020, 10:20
Steven schreef: 29 aug 2020, 02:49 Nee Eurostar niet en ICE is voor de mannen van Luik. Daarvan zijn er ook maar twee die naar vorst gaan. De eerst 2 van vorst naar Brussel Zuid en ‘s avonds omgekeerd.
Ik vermoed dat de Luikenaars in Aken worden afgelost door DB-machinisten? Er vind daar alleszins soms een TB-wissel plaats.
Ik zie meestal in Keulen een machinistenwisseling. In Aken is me dat zelfs nog nooit opgevallen.

Groetjes,
Rian