Vraag voor treinbestuurders, opleiding materieel.

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Vraag voor treinbestuurders, opleiding materieel.

Bericht door Meesterpeter »

trainlovertje schreef: 30 dec 2021, 22:19 Dan mogen jullie gemiddeld over veel meer kilometers baanvak berijden dan de Belgische collega's, zonder loods althans. Je kan die lijnkennis (zoals dat in België heet) dan ook niet 'verliezen' neem ik aan? Want het zou me verwonderen dat je op ál die lijnen naar pakweg Leeuwarden/Groningen, Enkhuizen/Den Helder, Enschede, Emmen of Vlissingen regelmatig dienst doet.
Als je bij NS wat langer werkzaam bent als machinist, in combinatie met een gunstig gelegen standplaats, dan kun je inderdaad veel wegbekendheid hebben. Zo heb ik dus bijna geheel Nederland qua NS baanvakken.
Rijden 1 keer per jaar is daarbij een vereiste om de wegbekendheid te behouden. Dat is dus nog een hele uitdaging, zeker als je maar maximaal 3 dagen in de week werkt.
Lukt het met de diensten niet, dan is er altijd nog een dienst wegonderhoud (=geen wegleren, dus geen examen) om de baanvakken bij te houden.
Laatst gewijzigd door Meesterpeter op 03 jan 2022, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Vraag voor treinbestuurders, opleiding materieel.

Bericht door Steven »

In België is kennis ook 12 maand geldig, na 10 maand is het wel uw taak om een kennisgeving te doen indien je een bepaalde lijn niet hebt bereden.
Jonass
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 feb 2022, 13:38

Re: Vraag voor treinbestuurders, opleiding materieel.

Bericht door Jonass »

Vraagje aan de treinbestuurders van schaarbeek. Welke lijnen bedienen jullie?
Altijd gewaardeerde dank voor jullie antwoord.
JHS2013
Berichten: 469
Lid geworden op: 27 aug 2019, 23:06

Re: Vraag voor treinbestuurders, opleiding materieel.

Bericht door JHS2013 »

In Schaarbeek rijdt men S1/2/(3?)/4/5/6/7/8//10/81/19 (veel S-treinen over het algemeen), IC Landen-De Panne, Antwerpen-Charleroi, Luchthaven-Dinant, Schaarbeek-Binche, soms ook de IC naar Arlon. Ook lege ritten van/naar de CW in Mechelen en de OP in Chatelet.
Plaats reactie