Verlofdagen bij Infrabel traffic / safety controller

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
Bastien

Verlofdagen bij Infrabel traffic / safety controller

Bericht door Bastien »

Hoi iedereen,

Ik heb zopas het sollicitatiegesprek gedaan bij Infrabel voor traffic contoller / safety controller en ik ben geslaagd. Het volgende is enkel nog een medische keuring voor ik mag beginnen aan de opleiding.

Voor zover ik begrepen heb krijgen we 24 normale verlofdagen, 13 compensatieverlofdagen en 13 kredietdagen.
Samen dus goed voor dus goed voor 50 dagen of heb ik dat verkeerd begrepen?

Ik heb niet meteen familie die werkt bij de overheid maar dat lijkt me alleszins wel heel veel hehe
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Verlofdagen bij Infrabel traffic / safety controller

Bericht door Steven »

Die compensatiedagen en kredietdagen ontstaan door het feit dat je bent tewerkgesteld in een 40 uren systeem en men u betaalt voor 36. Ipv overuren in geld uit te betalen geeft men er vrije dagen voor.
byter
Berichten: 158
Lid geworden op: 31 jul 2013, 20:53

Re: Verlofdagen bij Infrabel traffic / safety controller

Bericht door byter »

Je kan wel enkel verlof- en kredietdagen kiezen. Die CX zijn niet te kiezen en worden ingepland wanneer het uitkomt.

Uiteindelijk hangt het ook van het nieuwe sociale akkoord af waar men toch aan deze dagen wilt gaan morrelen.
https://www.tijd.be/ondernemen/transpor ... 76925.html
Echter van de regio's waar dit al is voorgelegd aan de achterban is er vooral negatief gestemd voor zover ik weet.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Verlofdagen bij Infrabel traffic / safety controller

Bericht door dekooiker »

Nu is de kop van het krantenartikel weer helemaal in de visie van bepaalde partijen opgesteld: zo omstreden is die 36-uren week niet.
Er zijn in de privé mensen die meer uren presteren per week dan voorzien en daarvoor dagen in ruil krijgen. En zo gebeurt het bij de spoorwegen ook. Niks nieuws onder de zon maar men wil uiteraard laten uitschijnen dat er bij het spoor zwaar geprofiteerd wordt, want de privé doet het immer beter. Overigens haalt men wel aan hoe de vork aan de steel zit en dat is vrij ongewoon, normaal gaat het niet verder dan 'zij krijgen meer en dat is niet eerlijk'. Hoe men die 38-urenweek in de praktijk gaat doen is koffiedik kijken en dan vooral op de diensten die permanent bemand zijn.

Wat er ook van zij: we hebben de 24 verlofdagen uit de 6-dagenwerkweek kunnen behouden, dat is onze enige kado. Voor de rest moeten we werken (KD+extra CV). Het lijkt misschien veel maar als je na de nacht een paar dagen moet bekomen en daarvoor de gewone CV en R moet inzetten gaan die er snel door. Dan is het opeens niet meer zo veel. Wie goed tegen de nacht kan heeft er enig voordeel bij.
De trein.
Alleen voor durvers.
Plaats reactie