Aanwerving technicus met strafblad?

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
JanKlaessen

Aanwerving technicus met strafblad?

Bericht door JanKlaessen »

Beste,

Ik ben geslaagd voor de statutaire proef van technicus elm bij infrabel, ik moet bij de eerste werkdag/verwelkomingsdag een uitreksel uit het strafregister voorleggen bij mij is dat echter niet meer blanco omdat ik vier jaar geleden tegen een verkeerspaal ben gereden onder invloed van alcohol (intoxicatie), zou dit voor problemen zorgen bij mijn aanwerving?

*Het is wel zo dat deze feiten binnen drie maanden niet meer op mijn uitreksel staan omdat de uitspraak in de politie rechtbank dan al drie jaar geleden is, zou ik mijn aanwerving zo lang proberen te rekken tot ik weer een blanco uitreksel bezit of moet ik het huidige exemplaar voorleggen?


Met vriendelijke groeten

Jan
Strijkregel
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 sep 2019, 16:14

Re: Aanwerving technicus met strafblad?

Bericht door Strijkregel »

Ik denk dat ze kijken naar de ernst van de misdrijf.
Persoonlijk denk ik dat ze daar niet moelijk over gaan doen.

Ik denk dat het pas een probleem zou zijn, als je veroordeeld bent wegens, moord, diefstal, fraude zulke zaken...
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Aanwerving technicus met strafblad?

Bericht door groentje »

Even contact opnemen met de vakbond van je voorkeur kan ook geen kwaad, me dunkt. Zij zijn vaak beter op de hoogte van precieze eisen en verwachtingen bij HR.
Plaats reactie