Nieuwe uniformen

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
Tomskiiii

Nieuwe uniformen

Bericht door Tomskiiii »

Hallo allemaal

Enige tijd geleden verscheen er in de media dat het personeel van de NMBS dat in contact komt met de reizigers in de loop van 2020 een nieuw dienstuniform krijgen. Weet er al iemand hoe die er gaan uit zien of zijn er al afbeeldingen van?

Bedankt
2000_3000
Berichten: 47
Lid geworden op: 17 sep 2019, 20:18

Re: Nieuwe uniformen

Bericht door 2000_3000 »

Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Nieuwe uniformen

Bericht door Davy »

Ik vind het er niet verkeerd uitzien.

Een bedenking: zijn er plannen (geweest) om ook de machinisten een uniform te geven, zosls bijvoorbeeld bij de Nederlandse Spoorwegen (NS) gebruikelijk is?
CursorX
Berichten: 333
Lid geworden op: 03 apr 2011, 22:17

Re: Nieuwe uniformen

Bericht door CursorX »

Davy schreef: 10 okt 2019, 10:13 Ik vind het er niet verkeerd uitzien.

Een bedenking: zijn er plannen (geweest) om ook de machinisten een uniform te geven, zosls bijvoorbeeld bij de Nederlandse Spoorwegen (NS) gebruikelijk is?
Daar is voor zover ik weet wel over nagedacht, maar niet gedaan. De functie van treinbestuurder is in België ook wel anders dan in Nederland natuurlijk.
Jokke

Re: Nieuwe uniformen

Bericht door Jokke »

CursorX schreef: 10 okt 2019, 16:23
Davy schreef: 10 okt 2019, 10:13 Ik vind het er niet verkeerd uitzien.

Een bedenking: zijn er plannen (geweest) om ook de machinisten een uniform te geven, zosls bijvoorbeeld bij de Nederlandse Spoorwegen (NS) gebruikelijk is?
Daar is voor zover ik weet wel over nagedacht, maar niet gedaan. De functie van treinbestuurder is in België ook wel anders dan in Nederland natuurlijk.
Hey CursorX, newbie en dus onwetende hier, waarin zitten die grote verschillen treinbestuurder België-Nederland dan wel?
CursorX
Berichten: 333
Lid geworden op: 03 apr 2011, 22:17

Re: Nieuwe uniformen

Bericht door CursorX »

Jokke schreef: 10 okt 2019, 17:35
CursorX schreef: 10 okt 2019, 16:23
Davy schreef: 10 okt 2019, 10:13 Ik vind het er niet verkeerd uitzien.

Een bedenking: zijn er plannen (geweest) om ook de machinisten een uniform te geven, zosls bijvoorbeeld bij de Nederlandse Spoorwegen (NS) gebruikelijk is?
Daar is voor zover ik weet wel over nagedacht, maar niet gedaan. De functie van treinbestuurder is in België ook wel anders dan in Nederland natuurlijk.
Hey CursorX, newbie en dus onwetende hier, waarin zitten die grote verschillen treinbestuurder België-Nederland dan wel?
Een treinbestuurder in Nederland roept soms om in de trein, moet reizigers informeren en te woord staan,... aan de andere kant hoeven ze niets van depannage te kennen, wat wij als Belgische collega's wel moeten doen, en waarbij de kledij al eens vuil durft te worden. In België zou klanten te woord staan alweer moeilijker zijn. Bv een bestuurder van Oostende rijdt naar Eupen, die zoudaar Frans moeten kennen, dat kent die nu ook maar beperkt en spoorgerelateerd, maar om klanten te woord te staan zou die Selor moeten halen, dat kost de firma geld, ...

Verder zijn er nog wel wat verschillen, maar ik denk dat anderen hierop misschien beter kunnen antwoorden.
Jokke

Re: Nieuwe uniformen

Bericht door Jokke »

Bedankt voor de info CursorX!
Plaats reactie