Vervoersvoordelen

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Ivo

Re: Vervoersvoordelen

Bericht door Ivo »

Weet er iemand of het NMBS-personeel ook korting krijgt op een abo bij De Lijn, TEC, MIVB? Ik heb 2 kinderen met nogal dure Buzzypassen :?
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Vervoersvoordelen

Bericht door groentje »

Personeel zelf wel (al blijft het met 50% terugbetaald geen vetpot), kinderen en echtgenoten weet ik niet.
Matthiasdc

Re: Vervoersvoordelen

Bericht door Matthiasdc »

Je kunt voor je kinderen best een schoolabonnement NMBS nemen (90% korting) nemen gecombineerd met het deel voor mivb of de lijn of tec) op dat gedeelte krijg je 80% korting, dus voor de lijn betaal je maa 32,80€ voor een buzzypas voor een volledig jaar)
Dus schoolabonnement Merelbeke - Gent met buzzypas kost voor een volledig jaar 41,50€ (8€70 voor Gent-Merelbeke en 32€80 voor buzzypas).
miri

Re: Vervoersvoordelen

Bericht door miri »

als nieuwtje volg ik dit ook graag
als vrouw van dan
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Vervoersvoordelen

Bericht door Asterix »

dekooiker schreef: 23 jan 2015, 21:16 Zie hierboven: de partner krijgt een legitimatiekaart (en u ook trouwens) plus een aantal coupons.
De coupons zijn alleen geldig als ze ingevuld zijn en vergezeld gaan met de legitimatiekaart.
Op die manier is reizen op het net mogelijk alsof het een vrijkaart betreft.
Om de verschilvraag te beantwoorden: de vrijkaart is een gans jaar geldig en een legitimatiekaart voor zover er coupons zijn.
Ik heb zelf een vrijkaart 1e klas dus ik heb geen nood aan de bijgeleverde coupons 1e klas. Mag ik deze coupons doorgeven aan mijn partner wanneer zij over een legitimatiebewijs en een eigen reeks coupons 1e klas kan beschikken?
Ik heb hier niet meteen iets van teruggevonden op de website van HR Rail maar ik heb al horen waaien dat dit zou mogen?
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Vervoersvoordelen

Bericht door groentje »

Ik dacht het wel, op haar legitimatiekaart staat dacht ik toch ook jouw naam?
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Vervoersvoordelen

Bericht door Asterix »

groentje schreef: 08 feb 2019, 19:42 Ik dacht het wel, op haar legitimatiekaart staat dacht ik toch ook jouw naam?
Dat zal wel, vermoed ik (situatie is nog niet van toepassing) maar of het daarom dan maar mag?

EDIT: ik ben zonet een TBG tegen het lijf gelopen en heb het hem gevraagd: blijkbaar krijgt de partner coupons met enkel de naam van de werknemer op waardoor er dus geen verschil is met de coupons van de werknemer. Uitwisseling kan en mag dus.
Reivilobremke
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2021, 20:29

Re: Vervoersvoordelen

Bericht door Reivilobremke »

dekooiker schreef: 23 jan 2015, 21:16 Zie hierboven: de partner krijgt een legitimatiekaart (en u ook trouwens) plus een aantal coupons.
De coupons zijn alleen geldig als ze ingevuld zijn en vergezeld gaan met de legitimatiekaart.
Op die manier is reizen op het net mogelijk alsof het een vrijkaart betreft.
Om de verschilvraag te beantwoorden: de vrijkaart is een gans jaar geldig en een legitimatiekaart voor zover er coupons zijn.
Nadat de coupons op zijn kun je als rechthebbende nog aan -50% reizen (of zoiets, allesinds verlaagd tarief). Ze maken dan een ticket code C01 op.
Nono
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 jan 2022, 08:41

Re: Vervoersvoordelen

Bericht door Nono »

Ik ben alleenstaande zonder kinderen. Krijg ik dan geen enkele vrijkaart voor familie en vrienden?
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Vervoersvoordelen

Bericht door groentje »

Helaas niet. Wel zijn er af en toe acties voor Thalys waar je hen aan een voordeeltarief kan laten (mee)reizen. Maar dus geen verkeersvoordelen voor vrienden en familie.
Plaats reactie