NMBS opleidingcenter: Hallepoortlaan 40 Brussel Zuid

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
Daan
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 mei 2022, 16:27

NMBS opleidingcenter: Hallepoortlaan 40 Brussel Zuid

Bericht door Daan »

Beste collega's

Hoe bereik ik NMBS gelegen op de Hallepoortlaan 40? Men moet dan in Brussel-Zuid afstappen op spoor 21 en moet 500m gaan? Is er een snellere weg? Zonder bus te nemen? Of een andere uitgang van Brussel-Zuid nemen?

Waar moet ik ergens uitstappen in Brussel-Zuid? Ik bedoel welke uitgang van het station om er het vlugste te geraken? Hoe moet ik gaan? Ik ga te voet en zonder bus... Hoeveel tijd moet ik extra rekenen om naar daar te wandelen?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS opleidingcenter: Hallepoortlaan 40 Brussel Zuid

Bericht door Steven »

In de hoofdgang gewoon de uitgang Fonsnylaan nemen, een beetje naar links en dan de Ruslandstraat in, is maar ruim 5 min wandelen.
jan_olieslagers
Berichten: 3495
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: NMBS opleidingcenter: Hallepoortlaan 40 Brussel Zuid

Bericht door jan_olieslagers »

Of neem het binnenwegske langs de Argonnestraat - die aanvankelijk "Pruisenstraat" heette, na WW1 hebben ze dat maar veranderd.
Wat er daar nog overschiet aan Griekse restaurantjes was altijd zeer aan te bevelen, maar ik ben er in lang niet meer geweest.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Ducktape
Berichten: 437
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: NMBS opleidingcenter: Hallepoortlaan 40 Brussel Zuid

Bericht door Ducktape »

Ik ga nu misschien cru overkomen, maar hoe je moet wandelen van x naar y is toch echt wel iets wat je zonder hulp van anderen moet zien te lukken, niet? Open Google Maps, vul het adres in en 1 muisklik later weet je waar je moet zijn en heb je een wandelroute. Je zegt zelf dat het amper 500m stappen is, dat is nog geen 5 minuten wandelen. Neem jij de bus om 500m verder te gaan?
Ik kan begrijpen dat je goed voorbereid wilt zijn voor je eerste dag, maar alsjeblieft hé seg, een beetje moeite doen zelf kan geen kwaad. Neem dit ook niet te persoonlijk, je bent niet de eerste die dit soort vragen stelt.
Daan
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 mei 2022, 16:27

Re: NMBS opleidingcenter: Hallepoortlaan 40 Brussel Zuid

Bericht door Daan »

@Ducktape
Je komt inderdaad cru over.
Natuurlijk heb ik al op Google Maps gekeken. Ik vind het daar nog onduidelijk. Ben ik dan dom, achterlijk, ... Waarschijnlijk wel.

Als collega's hier die route al 15 jaar doen, kunnen ze me in 2 zinnen zeggen hoe ik daar het gemakkelijkst geraak (via Google maps zijn het verschillende stappen). Ik denk niet dat mijn collega's hier op het forum dat een onoverkomelijke vraag vinden. Een ze hebben al geantwoord in enkele zinnetjes. Dat maakt van mij het verschil tussen daar op tijd aankomen of daar niet op tijd aankomen. Ik ben die mensen vreselijk dankbaar hierboven.

We helpen hier. Je kan ook zeggen, waarom hier een treinforum als alles waarschijnlijk op internet opgezocht kan worden... En zo blijven we bezig. En dat is niet onbeleefd bedoeld, ducktape. Have a nice day!!!
jan_olieslagers
Berichten: 3495
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: NMBS opleidingcenter: Hallepoortlaan 40 Brussel Zuid

Bericht door jan_olieslagers »

waarom hier een treinforum als alles waarschijnlijk op internet opgezocht kan worden
Dat is niet waar hoor, het Belgische spoorbedrijf blinkt uit door een zeer "origineel" taalgebruik. Zoek maar eens op het www wat een DMT is, bijvoorbeeld. Op dit forum heb ik geleerd dat het staat voor Driefazenmotor/Moteur Triphasé, en dat er vaak de motorstellen van reeks 96 mee worden bedoeld want dat waren de eerste die zulke motoren hadden.

Verder: ga daar eens rondwandelen in de buurt, een week of zo vantevoren. (zoals ook elders reeds gesteld)
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: NMBS opleidingcenter: Hallepoortlaan 40 Brussel Zuid

Bericht door Terminus »

Ducktape schreef: 09 jun 2022, 00:35 Ik ga nu misschien cru overkomen, maar hoe je moet wandelen van x naar y is toch echt wel iets wat je zonder hulp van anderen moet zien te lukken, niet? Open Google Maps, vul het adres in en 1 muisklik later weet je waar je moet zijn en heb je een wandelroute. Je zegt zelf dat het amper 500m stappen is, dat is nog geen 5 minuten wandelen. Neem jij de bus om 500m verder te gaan?
Ik kan begrijpen dat je goed voorbereid wilt zijn voor je eerste dag, maar alsjeblieft hé seg, een beetje moeite doen zelf kan geen kwaad. Neem dit ook niet te persoonlijk, je bent niet de eerste die dit soort vragen stelt.
Ik vind het ook niet te cru. Als je bij ons start, zeker in een operationele functie, kan 'wat' zelfredzaamheid zeker geen kwaad. Je gaat in de trein of in het station ook zelf beslissingen moeten nemen.
Daviddb
Berichten: 45
Lid geworden op: 20 mei 2020, 13:03

Re: NMBS opleidingcenter: Hallepoortlaan 40 Brussel Zuid

Bericht door Daviddb »

Hier op het forum tips vragen is zeker ok.

Maar als commercieel bediende in spe ga je reizigers ook op pad moeten helpen, met eender welke bestemming. Zelfs buiten de spoorwegen (bus, te voet, tram, ...). Het zal ook van pas komen om tools te gebruiken die niet door je werkgever zullen worden aangereikt in het basispakket. Zoals Google maps enz.
Daan
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 mei 2022, 16:27

Re: NMBS opleidingcenter: Hallepoortlaan 40 Brussel Zuid

Bericht door Daan »

Ik dacht... gewoon wat collega's onder elkaar die elkaar helpen en misschien een gelijkaardige opleiding gevolgd hebben en daarom weten waar een bepaalde opleiding gegeven wordt (binnenweg ofzo). Maar dat is niet mogelijk, ik moet zelf zoeken. Qua zelfredzaamheid: ben al 4 maanden als steward bezig, weet me best te redden en ken Google Maps. Het is meer een vraag om daarna een gesprek op te zetten.
Voila. Zal eerst twintig keer nadenken vooraleer ik hier terug een vraag zet.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS opleidingcenter: Hallepoortlaan 40 Brussel Zuid

Bericht door Steven »

Daan je maakte de fout te denken dat iedereen hier een collega is, de meeste weten zelf niet hoe ze vlot naar dat gebouw moeten gaan en gebruiken dus evengoed Google Maps :wink:
Het is een forum voor spoorwegliefhebbers, het is hier dus niet exclusief voor personeel, in tegendeel zelfs.
Hagelander
Berichten: 135
Lid geworden op: 02 mei 2022, 17:44

Re: NMBS opleidingcenter: Hallepoortlaan 40 Brussel Zuid

Bericht door Hagelander »

Dag Daan, hoe verloopt je opleiding ondertussen? Je weg gevonden doorheen de cursus? Succes nog!
Plaats reactie