Interieurfoto's rollend materieel

Hier kun je, in de gepaste post, foto's plaatsen van rollend materieel.
Let op: post enkel je eigen foto's, of foto's waarvan je de toestemming gekregen hebt.
Plaats reactie
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Interieurfoto's rollend materieel

Bericht door LML »

Zou het geen goed idee zijn om in dit topic interieurfoto's te zetten (1ste klasse, 2de klasse, multifunctionele ruimte, bagage, stuurposten,...) van Belgisch rollend materieel? Een loc, treinstel of rijtuigen langs de buitenkant is alom bekend. Maar hun interieur niet zozeer...

Goed idee om hiermee te starten? Dus interieurfoto's van materieel dat buiten dienst is (of in patrimonium), ouder materieel (voor hun modernizering/na hun modernizering) en recent(er) materieel... Shoot :!:
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Interieurfoto's rollend materieel

Bericht door groentje »

Een schitterend idee! Ik heb wel een paar foto's van M4m 1e en 2e klasse, maar dat zal voor een volgende keer zijn.
FLV-FGSP
Berichten: 1878
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Interieurfoto's rollend materieel

Bericht door FLV-FGSP »

surftip: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2734/Fot ... kers.dhtml met een serie foto's van het nieuwe interieur van de DDAR in gepimpte versie.
vanmiegroet

Re: Interieurfoto's rollend materieel

Bericht door vanmiegroet »

stuur mij anders een mailtje.
Ik heb foto's van de AM62/74/80
loc reeks 23.
en andere
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Interieurfoto's rollend materieel

Bericht door LML »

FLV-FGSP schreef:surftip: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2734/Fot ... kers.dhtml met een serie foto's van het nieuwe interieur van de DDAR in gepimpte versie.
Die NID-treinstellen (ex-mDDM) zijn van onze noorderburen. Voorstel was om interieurfoto's te plaatsen van Belgisch rollend materieel... :)
'k Weet niet of er al een topic bestaaat van interieurfoto's van SNCF-, DB-, NS-, CFL-, FS-,... -materieel...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Interieurfoto's rollend materieel

Bericht door Dieselfreak »

Nou, ik doe dan maar een greep uit mijn verzameling. Het zijn voornamelijk foto's van de eerste klasse.

Het ex-rokerscompartiment van een rood klassiekje: Afbeelding Ex-sabenastel 596: Afbeelding Break 339: Afbeelding De eerste klasse van de Duikbril: Afbeelding De gang van een I6: Afbeelding
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 477
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: Interieurfoto's rollend materieel

Bericht door Merijn »

Als kind heb ik af en toe in zo'n Budd-motorstel meegereisd. Ik weet dat deze niet zo verschillend waren dan de klassiekjes, maar toch...: heeft er iemand foto's van het interieur van de Budd-stellen?

Alvast bedankt!
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Interieurfoto's rollend materieel

Bericht door LML »

We zijn intussen een klein jaar verder...:
Nogmaals een oproep om interieurfoto's te plaatsen van Belgisch rollend materieel. De buitenkant is leuk om te zien, de binnenkant des te meer. Van zodra 'k er heb, plaats 'k ze ook.
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
wattman
Berichten: 264
Lid geworden op: 23 apr 2007, 20:48

Re: Interieurfoto's rollend materieel

Bericht door wattman »

Stel 171 - eerste klasse

Afbeelding
20120808 Interieur NMBS 171 by Museum van mijn Twintigste eeuw, on Flickr
Al mijn foto's kunnen vrijelijk gebruikt worden onder Creative Commons licentie.
Fabian318
Berichten: 102
Lid geworden op: 20 jan 2013, 00:17
Locatie: Münster (Westf.)

Re: Interieurfoto's rollend materieel

Bericht door Fabian318 »

Op Wikimedia Commons heb ik ook enkele interieurfoto's geplaatst, ook van Belgische treinen:
https://commons.wikimedia.org/wiki/Cate ... _Fabian318
Wellicht zit er iets tussen. ;)
Plaats reactie