NMBS 478

Hier kun je, in de gepaste post, foto's plaatsen van rollend materieel.
Let op: post enkel je eigen foto's, of foto's waarvan je de toestemming gekregen hebt.
Plaats reactie
Winston
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 jan 2013, 19:16
Locatie: Bij mijn vrouw thuis

NMBS 478

Bericht door Winston »

Foto gemaakt d.d. 10/02/2013 te Gouvy. Deze staat het weekend hier over en vertrekt maandagmorgen vanaf Gouvy via Luik, Vise naar Brussel Leuk te horen dat dergelijke treinstellen een scala aan namen heeft: WC bril, Deense duikbril, Gummineus etc.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Groet

Wim
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: NMBS 478

Bericht door Dieselfreak »

Mooie foto's. Ik moet ook eens naar Gouvy gaan als er sneeuw ligt. De Deense Neus, WC-bril, Gummineus, DMT of hoe je hem ook noemen wil, komt goed tot zijn recht in de sneeuw, vind ik.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: NMBS 478

Bericht door Retard »

Waren Deense Neuzen daar eerst niet verboden?
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: NMBS 478

Bericht door Dieselfreak »

Retard schreef:Waren Deense Neuzen daar eerst niet verboden?
Geen idee. Ik weet echter wel zeker dat enkel de nummers uit de reeks 441 - 490 op lijn 42 kunnen rijden, aangezien lijn 42 onder 25 kV staat, en de hogere nummers enkel op 3 kV kunnen rijden.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Winston
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 jan 2013, 19:16
Locatie: Bij mijn vrouw thuis

Re: NMBS 478

Bericht door Winston »

Allereerst dank voor de komplimenten. Of ze daar verboden zijn geweest weet ik echt niet. Ik fotografeer pas een jaar denk ik en kom ze pas de laatste maanden tegen hier. Daarvoor zag je alleen maar de 18 & 19 eeks hier staan. Nu steenvast ieder weekend ook de MS welke ik foei lelijk vindt maar dat is persoonlijk.

groet

Wim
Afbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: NMBS 478

Bericht door Shrek »

Retard schreef:Waren Deense Neuzen daar eerst niet verboden?
Bij het invoeren in 1996 waren ze bijna overal verboden. Ze stoorden namelijk de spoorstroomkringen :wink: (intussen zijn alle lijnen al lang aangepast en mogen ze dus overal komen)
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: NMBS 478

Bericht door Retard »

Shrek schreef:
Retard schreef:Waren Deense Neuzen daar eerst niet verboden?
Bij het invoeren in 1996 waren ze bijna overal verboden. Ze stoorden namelijk de spoorstroomkringen :wink: (intussen zijn alle lijnen al lang aangepast en mogen ze dus overal komen)
Aha. Nu ik heb dit uit Spoorwegjournaal 159, P59, dat er om één of andere duistere technische reden geen AM96 over L42 mag.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: NMBS 478

Bericht door Dieselfreak »

Shrek schreef:Bij het invoeren in 1996 waren ze bijna overal verboden. Ze stoorden namelijk de spoorstroomkringen :wink: (intussen zijn alle lijnen al lang aangepast en mogen ze dus overal komen)
Zo, dat is weer iets nieuws dat ik verneem. Hoe hebben ze dat opgelost?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Plaats reactie