Vakantie

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Bert

Bericht door Bert »

Sander schreef:Ik mag nog tot 12 augustus wachten... Maar dan wel naar Zwitserland, langs de MGB-lijn bij Fiesch (tussen Brig en Oberwald)... Gelukkig, nog iets minder dan 2 maanden... :cry:
Fiesch, mooie streek. Ik ben daar enkele jaren terug nog geweest. Zeker de moeite om te wandelen en de treintjes op de FO-lijn te bewonderen. 8)
Bert

Bericht door Bert »

Steven schreef:
Bert schreef: 3-11 augustus berghuttentocht rond Bergell in Zwitserland
zaaaaaaaaaaaalllig :-) als je er nog nooit geweest bent moet je mij maar is om foto's of info vragen, ken de vallei vrijwel uit men broekzak :-) geniet er van, het is er zalig om rond te trekken
Het is de eerste keer dat ik naar deze streek ga(foto's zijn altijd welkom). Aan het boekje met de tocht die we gaan doen te zien zal het een prachtige reis worden 8) :P
Kaarten heb ik niet nodig, want het is met een groep dat we gaan. :wink:
Bert

Bericht door Bert »

groentje schreef:Ik heb nog ergens een kaart van Bergell liggen, natuurlijk niet meer in de beste staat...
Schitterende streek, zeker en vast. En tip: niet teveel jeans meenemen, te warm als het echt heet begint te worden, en die stof slurpt massa's water op bij bijvoorbeeld mist, echt niet aan te raden.
yep, jeansbroeken niets die slechter is daar.
Een afritsbroek is de beste uitvinding. 8)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22527
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Bert schreef:
groentje schreef:Ik heb nog ergens een kaart van Bergell liggen, natuurlijk niet meer in de beste staat...
Schitterende streek, zeker en vast. En tip: niet teveel jeans meenemen, te warm als het echt heet begint te worden, en die stof slurpt massa's water op bij bijvoorbeeld mist, echt niet aan te raden.
yep, jeansbroeken niets die slechter is daar.
Een afritsbroek is de beste uitvinding. 8)
hehe zeker een briefing gehad?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22527
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Bert schreef:
Steven schreef:
Bert schreef: 3-11 augustus berghuttentocht rond Bergell in Zwitserland
zaaaaaaaaaaaalllig :-) als je er nog nooit geweest bent moet je mij maar is om foto's of info vragen, ken de vallei vrijwel uit men broekzak :-) geniet er van, het is er zalig om rond te trekken
Het is de eerste keer dat ik naar deze streek ga(foto's zijn altijd welkom). Aan het boekje met de tocht die we gaan doen te zien zal het een prachtige reis worden 8) :P
Kaarten heb ik niet nodig, want het is met een groep dat we gaan. :wink:
http://www.spoorventje.be/zwitserland.htm

op de eerste 2 foto's en de foto met de koeien na is alles van begin bergell (maloja)
de laatste foto met de stuwdam op is normaal 1 van de punten waar je te voet zal paseren, albigna genaamd ligt op 2100 meter ongeveer, het dorp in het dal op ongeveer een 1000 m, de richting van uw tocht bepaald hoe je hier zal paseren (de tocht bestaat in twee richting in het Bergell) ofwel is het van hieruit richting Forno(gletsjer) ofwel kom je van daar (ik heb deze richting gedaan), dan is het vanaf hier dus ongeveer 1000 m naar beneden, zie da uw kniekes er tegen kunnen :twisted: :twisted:
Bert

Bericht door Bert »

Mooie foto's :wink:

De stuwdam zal ik passeren en ik zal vanuit Albigna richting Forno wandelen. Dus 1000 m stijgen 8) (veel leuker dan dalen :D )
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22527
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Bert schreef:Mooie foto's :wink:

De stuwdam zal ik passeren en ik zal vanuit Albigna richting Forno wandelen. Dus 1000 m stijgen 8) (veel leuker dan dalen :D )
hehe ik heb u bewust ni vertelt hoe ge aan de forno geraakt :-) ik zal het wel nadien horen als je terug bent, je gaat nog (al dan niet groen) lachen. :lol: :lol: :lol:
Bert

Bericht door Bert »

Steven schreef:
Bert schreef:Mooie foto's :wink:

De stuwdam zal ik passeren en ik zal vanuit Albigna richting Forno wandelen. Dus 1000 m stijgen 8) (veel leuker dan dalen :D )
hehe ik heb u bewust ni vertelt hoe ge aan de forno geraakt :-) ik zal het wel nadien horen als je terug bent, je gaat nog (al dan niet groen) lachen. :lol: :lol: :lol:
Mijn reisschema ligt hier vlak voor mijne neus :mrgreen: :lol: Het zal een tochtje worden die ik niet snel zal vergeten 8)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22527
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

vergeten zal je ze zeker niet, maar dan wel in de positieve zin normaal.
Normaal ga je per bus, je zal bij het doorkruisen van het kanton graubunden dan ook heel effe een beeld krijgen van de RhB al zal het ni veel zijn, de trein gaat via de albulapas en de bus via de julierpas, normaal kom je in tiefencastel het korts bij de sporen te rijden (opgelet voor de diepe kloof aldaar :-))

geniet van de verschillende uitzichten in Maloja, Bivio, Vicosoprano, Forno.
Normaal doe je een stuk van de toch via de septimerpas, een prachtig landschap en kleurenpalet dat je er kan zien, verschillende soorten gesteenten waardoor er dus ook verschillende kleuren zijn. je bent ni ver van het punt waar het water in drie verschillende richtingen kan lopen (richting noordzee, middellandse zee of de zwarte zee) om u al een idee te geven van wat je gaat zien :-) (dit is onder voorbehoud dat de huttentocht nog steeds min of meer dezelfde hutten aandoet)
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2627
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

Spotten in België en hopelijk ook Duitsland!
Pretparkbezoekje en de zoo (yippie *kuch* :P)
Mijn treinfoto's eindelijk eens ordenen op de pc (is wel nodig na 1.5 jaar :oops:)
Indien tijd en zin onze modelbaan verder afwerken.
En vooral: 2 maanden niet aan school denken :D
Bert

Bericht door Bert »

Steven schreef:vergeten zal je ze zeker niet, maar dan wel in de positieve zin normaal.
Normaal ga je per bus, je zal bij het doorkruisen van het kanton graubunden dan ook heel effe een beeld krijgen van de RhB al zal het ni veel zijn, de trein gaat via de albulapas en de bus via de julierpas, normaal kom je in tiefencastel het korts bij de sporen te rijden (opgelet voor de diepe kloof aldaar :-))

geniet van de verschillende uitzichten in Maloja, Bivio, Vicosoprano, Forno.
Normaal doe je een stuk van de toch via de septimerpas, een prachtig landschap en kleurenpalet dat je er kan zien, verschillende soorten gesteenten waardoor er dus ook verschillende kleuren zijn. je bent ni ver van het punt waar het water in drie verschillende richtingen kan lopen (richting noordzee, middellandse zee of de zwarte zee) om u al een idee te geven van wat je gaat zien :-) (dit is onder voorbehoud dat de huttentocht nog steeds min of meer dezelfde hutten aandoet)
Dat wordt dan hopelijk ook een mooie busreis :P buiten de nachten dat ik tussen de zetels geplooid zal moeten proberen te slapen. :? :(
Het punt waarbij het water zich splitst is dat dan dat punt die we gezien hebben op de dvd die we op de forummeeting bekeken hebben?
Plaats reactie