Prins Filip komt weer naar Oostende

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Prins Filip komt weer naar Oostende

Bericht door nighttrain »

kika schreef:Ik begrijp de strategie niet.
Als Eurotunnel 3 boten koopt aan +/-50 à 60M€, die elk een waarde hebben va 150€M€, en die verhuurt aan de SCOP,gaan ze een concurent hebben met dezelfde sociale verplichtingen en financiele lasten.De tijd nodig om hun structuren te organiseren ,en zeker hun commerciele is tijdswinst voor ons. Want HGV Kontrakten worden op lange termijn onderhandeld en genegocieerd.Zelfs al houden ze het maar een bepaalde tijd uit, alles is winst en klantenbinding.
Zodanig dat die een tarief moeten bepalen aan echte waarde om te kunnen blijven bestaan zoals ET en P&O.
Als DFDS/LD met hun schepen en staff komt kunnen ze aan dumpingsprijzen werken ,gezien zij niet dezelfde sociale lasten kennen.Ze hebben een ander arbeidsreglement en werken met vele "exotische" peronneelsleden.
De investering van ET is niet verloren ,gezien de waarde van de boten die ze eerst uit een falling hebben gekocht.
maar nu is P&o ook geinteresseerd in 2 boten, dus we zien wel.
celtjan

Re: Prins Filip komt weer naar Oostende

Bericht door celtjan »

Bedankt voor de duiding!
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Prins Filip komt weer naar Oostende

Bericht door Adler »

Het trieste einde van een prachtig schip:

http://www.deredactie.be/permalink/1.1854054
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Prins Filip komt weer naar Oostende

Bericht door nighttrain »

Adler schreef:Het trieste einde van een prachtig schip:

http://www.deredactie.be/permalink/1.1854054
het is niet de "prins Filip" die we zien op dit filmpje. Je ziet de oude P&O ferry Pride of Calais échoueren in Turkey.
De Pride of Calais voer tussen '87 en 2012 tuusen Dover en Calais voor P&O. daarna tussen ramsgate en Oostende voor Transeuropa ferry's.
De prins Filip heet nu de Norman Spirit en vaart voor DFDS tussen Calais en Dover.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Prins Filip komt weer naar Oostende

Bericht door Adler »

nighttrain schreef:
Adler schreef:Het trieste einde van een prachtig schip:

http://www.deredactie.be/permalink/1.1854054
het is niet de "prins Filip" die we zien op dit filmpje. Je ziet de oude P&O ferry Pride of Calais échoueren in Turkey.
De Pride of Calais voer tussen '87 en 2012 tuusen Dover en Calais voor P&O. daarna tussen ramsgate en Oostende voor Transeuropa ferry's.
De prins Filip heet nu de Norman Spirit en vaart voor DFDS tussen Calais en Dover.
Ja inderdaad je hebt volkomen gelijk.
Ik heb me gelukkig vergist omdat de huidige Norman Spirit ook een jaar als Ostend Spirit heeft gevaren voor Transeuropa.
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Prins Filip komt weer naar Oostende

Bericht door nighttrain »

Adler schreef:
nighttrain schreef:
Adler schreef:Het trieste einde van een prachtig schip:

http://www.deredactie.be/permalink/1.1854054
het is niet de "prins Filip" die we zien op dit filmpje. Je ziet de oude P&O ferry Pride of Calais échoueren in Turkey.
De Pride of Calais voer tussen '87 en 2012 tuusen Dover en Calais voor P&O. daarna tussen ramsgate en Oostende voor Transeuropa ferry's.
De prins Filip heet nu de Norman Spirit en vaart voor DFDS tussen Calais en Dover.
Ja inderdaad je hebt volkomen gelijk.
Ik heb me gelukkig vergist omdat de huidige Norman Spirit ook een jaar als Ostend Spirit heeft gevaren voor Transeuropa.
De vroeger Prins Filip noemt nu de Calais Seaway (DFDS), en ligt in Vlissingen voor reparatie. Heeft vorige week zaterdag de post 7 van de haven van Calais geramd door de hevige windstoten.
Plaats reactie