Het arm, weerloos klassiekske

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Jonathan

Het arm, weerloos klassiekske

Bericht door Jonathan »

Als je ooit een baby een sprookje moet vertellen voor het slapengaan, misschien is dit een idee:

Het arm, weerloos Klassiekske.

Op een iets wat regenachtige dag in november, moest het arm, weerloos, rood MS 62’tje (stel 153) van mooie, vriendelijke, lieve MS 86 (stel 914) van zijn trouwe depot in Stockem naar Merelbeke waar grootmoe MS 80 (439) in haar trouwe depot van de pijn aan het lijden was door de graffiti. Die moest het klassiekske koekjes en drankjes brengen.
Ondertussen is er een grote, boze Thalys (niet verwonderlijk een Franse Thalys) van Brussel naar Merelbeke gereden omdat hij naar de carwash moest. Maar hij is bang van water, vluchtte en reed daarom de lijn 50A op. Toen hij in station Gent-Sint-Pieters kwam had hij honger en reed aan 260 km naar Merelbeke, waar grootmoe Break nog altijd lag te cremeren van de pijn. De Thalys vond een Break het lelijkste wat er rondreed en at hem daarom ook op. Toen zij hij: “ze smaken beter dan ze eruit zien, maar ik heb nog trek in een dessert” Hij nam toen het nummer van de Break (439), verstopte een van zijn twee panto’s, en hij maakte zich met wat doeken en verf break-achtig.
Toen was stel 153 uiteindelijk in het depot van Merelbeke geraakt en ging naar waar Grootmoe Break normaal moest liggen. Toen hij daar aan kwam zette hij de koekjes en lekkere drankjes bij het bed vroeg hij aan grootmoe:
-Grootmoe, waarom heb jij zoveel wagons achter je? Dat is om jou en mijn eten beter te kunnen vervoeren.
-Grootmoe, waarom heb jij zo’n roosters vanvoor en vanachter? Dat is om beter achter je kunnen rijden, zo kan ik meer snelheid maken.
-Grootmoe, waarom heb jij zo’n grote koppeling? Dat is om jou beter te kunnen vasthouden als ik je opeet!
De grote, boze Thalys at het klein, weerloos klassiekske op en ging dan nog de lekkere koekjes en drankjes met gemak opeten.
In Oostende had ondertussen de dappere MS 96 (stel 454) alles gehoord en reed aan 160 km/h naar het depot van Merelbeke. Toen hij daar was zag hij onmiddellijk de lelijke Thalys daar liggen. Hij ging er naartoe, begon wild met zijn ruitenwissers te zwaaien, deed zijn twee panto’s op en neer en heen en weer, sloot en opende zijn deuren de hele tijd agressief open en dicht, knipperde met zijn lichten en stormde enorm wild op de grote boze thalys af die wit zag van schrik. De MS 96 overspoelde hem met water, waardoor het arm, weerloos klassiekske en grootmoe Break uitspuwde en vluchtte van schrik direct op de lijn 75 richting Lille Flanders, waar hij wel in zijn thuisland Frankrijk was.
Dan bouwden ze samen met de MS 86 een feestje in Merelbeke.
En toen kwam er een MS 75 (stel 806) met een grote snuit en het verhaaltje is uit!

Jonathan V.
Laatst gewijzigd door Jonathan op 30 sep 2006, 16:21, 2 keer totaal gewijzigd.
TBbart

Bericht door TBbart »

lol, wat ze allemaal niet uitvinden tegenwoordig :lol:
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Uw hobby niet te ver drijven.
Een normaal mens zou zeggen: "Jonathan is gereed voor 't zottekot!". Ik zou ze geen ongelijk geven. Dus neem dan maar het klassiekje op L50A naar Beernem!
enrico

Bericht door enrico »

de max van een verhaal :D
Gerolf

Bericht door Gerolf »

SIMPY.be schreef:Uw hobby niet te ver drijven.
Een normaal mens zou zeggen: "Jonathan is gereed voor 't zottekot!". Ik zou ze geen ongelijk geven. Dus neem dan maar het klassiekje op L50A naar Beernem!
Ik zou dit precies ook niet door teveel mensen laten lezen ... :wink:
Wover

Bericht door Wover »

tis misschien een methode om in een zottenhuis te geraken met uitzicht op de spoorweg :P
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

Wover schreef:tis misschien een methode om in een zottenhuis te geraken met uitzicht op de spoorweg :P
Die zijn er genoeg :twisted: :twisted: :twisted:
Trouwens MS 153 is van 62 :roll: :roll:
TBbart

Bericht door TBbart »

fantasie genoeg... :D
BN-koekje

Bericht door BN-koekje »

Wel mooi geschreven :wink:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

e49memling schreef:
Wover schreef:tis misschien een methode om in een zottenhuis te geraken met uitzicht op de spoorweg :P
Die zijn er genoeg :twisted: :twisted: :twisted:
Trouwens MS 153 is van 62 :roll: :roll:
MS 66 is bij mijn weten een verzamelnaam voor alle klassiekskes. Maar het is inderdaad van 1962, samen met 60 broertjes en zusjes.
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Die schijf van '65 hebben horiziontale koplampen (met uitzondering van één).
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

Jonathan schreef:
e49memling schreef:
Wover schreef:tis misschien een methode om in een zottenhuis te geraken met uitzicht op de spoorweg :P
Die zijn er genoeg :twisted: :twisted: :twisted:
Trouwens MS 153 is van 62 :roll: :roll:
MS 66 is bij mijn weten een verzamelnaam voor alle klassiekskes. Maar het is inderdaad van 1962, samen met 60 broertjes en zusjes.
Neen, sorry, het is een duidelijk verschil tussen de MS, met verschillende eigenschappen vandaar ook het onderscheid in de nummering (van 150/200 naar 600).

MS 35 de allereerste vierledige, 1935 (later omgebouwd tot de eerste poststellen)

MS 39 de eerste tweeledige nog met houten banken(120 km/h)

MS 50 de stelletjes vanaf 010 tot 049 met een links geplaatste stuurcabine (een deel daarvan was van Italiaanse afkomst de zogenaamde Marelli's)130 km/h

MS 54 stuurcabine rechterkant 130 km/h gietijzeren remblokken

MS 55 ook stuurcabine aan de rechterkant, met kleinere toegangsdeuren, deze stellen waren oorspronkelijk voor 140 km/h (met een andere tandwielverhouding)gemaakt voor de verbinding naar de kust. Dat gaf nogal problemen bij de koppeling met andere stellen, dus zijn die weer gewijzigd naar 130 km/h.(die hadden ook een nummering in de 500)

MS 56 De 'budds' (129-150)ook 130 km/h gietijzer remblokken.
Deze groep werd algemeen aangeduid met MS 54

De groep MS 62 zijn de motorstellen met schijfremmen van 130 km/h, die trouwens nog andere technische kenmerken hebben die hun doet verschillen van de MS 66

Vanaf MS 66 mogen de klassiekjes 140 km/h rijden, en vanaf 665 hebben ze Thyristorsturing
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

tof verhaaltje

op de afloop van de break na :wink:
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

e49memling schreef: Vanaf MS 66 mogen de klassiekjes 140 km/h rijden, en vanaf 665 hebben ze Thyristorsturing
Die hebben ook een faveley panto idpv een acec panto :p
Jonathan

Bericht door Jonathan »

e49memling schreef:
Jonathan schreef:
e49memling schreef: Die zijn er genoeg :twisted: :twisted: :twisted:
Trouwens MS 153 is van 62 :roll: :roll:
MS 66 is bij mijn weten een verzamelnaam voor alle klassiekskes. Maar het is inderdaad van 1962, samen met 60 broertjes en zusjes.
Neen, sorry, het is een duidelijk verschil tussen de MS, met verschillende eigenschappen vandaar ook het onderscheid in de nummering (van 150/200 naar 600).

MS 35 de allereerste vierledige, 1935 (later omgebouwd tot de eerste poststellen)

MS 39 de eerste tweeledige nog met houten banken(120 km/h)

MS 50 de stelletjes vanaf 010 tot 049 met een links geplaatste stuurcabine (een deel daarvan was van Italiaanse afkomst de zogenaamde Marelli's)130 km/h

MS 54 stuurcabine rechterkant 130 km/h gietijzeren remblokken

MS 55 ook stuurcabine aan de rechterkant, met kleinere toegangsdeuren, deze stellen waren oorspronkelijk voor 140 km/h (met een andere tandwielverhouding)gemaakt voor de verbinding naar de kust. Dat gaf nogal problemen bij de koppeling met andere stellen, dus zijn die weer gewijzigd naar 130 km/h.(die hadden ook een nummering in de 500)

MS 56 De 'budds' (129-150)ook 130 km/h gietijzer remblokken.
Deze groep werd algemeen aangeduid met MS 54

De groep MS 62 zijn de motorstellen met schijfremmen van 130 km/h, die trouwens nog andere technische kenmerken hebben die hun doet verschillen van de MS 66

Vanaf MS 66 mogen de klassiekjes 140 km/h rijden, en vanaf 665 hebben ze Thyristorsturing
Aha, ik zal het wijzigen, maar in de Metro stond ooit (op 04/05/04) dat MS 66 stond voor MS 62, 63, 65 en de niet zo duidelijke rest. Je leest vanalles voor die er achter komen: Op de ene website hebben ze het over een MS 79, op de andere bestaat die gewoonweg niet.
Plaats reactie