Lijn Hasselt-Tongeren maandag 15/05
Stel je eens voor
Een treinspotter komt uit het noordelijkste puntje van Nederland, helemaal richting Belgie om een serie leuke foto te maken van het Belgische spoorwegmaterieel.
Hij heeft van te voren alles al uitgestippeld zodat hij zo weinig mogelijk hoeft te wachten tot er iets moois is.
Op een moment zit hij een mooie Class66 van DLC aankomen rijden.
De zon staat goed
Hij wil de foto maken, en wat doet de machinist
Hij Toetert - resultaat, een mooie foto van de lucht, of grond
Hij zet rode lampen op, Foto verpest, kost je weer een paar uur fotoshoppen.
Je zult begrijpen dat de treinspotter hier niet op zit te wachten, hoe vriendelijk je het ook bedoeld.
Een treinspotter wil gewoon een leuke foto van een leuke trein in een leuke omgeving, en dat allemaal zo normaal mogelijk.
Hier in NL, heb je (met name machinsten van ERS Railways)
Die wachten tot je een foto hebt gemaakt, en daarna een klein signaaltje met de typhoon geven, en de daarna de hand opsteken.
Kijk dan doe je het goed, en win je respect.
Een treinspotter komt uit het noordelijkste puntje van Nederland, helemaal richting Belgie om een serie leuke foto te maken van het Belgische spoorwegmaterieel.
Hij heeft van te voren alles al uitgestippeld zodat hij zo weinig mogelijk hoeft te wachten tot er iets moois is.
Op een moment zit hij een mooie Class66 van DLC aankomen rijden.
De zon staat goed
Hij wil de foto maken, en wat doet de machinist
Hij Toetert - resultaat, een mooie foto van de lucht, of grond
Hij zet rode lampen op, Foto verpest, kost je weer een paar uur fotoshoppen.
Je zult begrijpen dat de treinspotter hier niet op zit te wachten, hoe vriendelijk je het ook bedoeld.
Een treinspotter wil gewoon een leuke foto van een leuke trein in een leuke omgeving, en dat allemaal zo normaal mogelijk.
Hier in NL, heb je (met name machinsten van ERS Railways)
Die wachten tot je een foto hebt gemaakt, en daarna een klein signaaltje met de typhoon geven, en de daarna de hand opsteken.
Kijk dan doe je het goed, en win je respect.
heren er jullie effe op attent maken dan onze reglementering voorziet om in volgende gevallen de clakson te gebruiken
-een perron waarop reizigers staan (of er nu gestopt moet worden of niet), uitzondering is brussel centraal
- personen in de nabijheid van het spoor om ze te verwittigen van een voorbijkomende trein,
aangezien (zowel bij een hle13 en als ms96) zelf opgeslagen word dat je dit gedaan hebt of niet kan je u wel voorstellen wat dit geeft in geval van incidenten. Dan controleren ze alles, indien dus zou kunnen aangetoond worden dat jij als bestuurder geen waarschuwing gaf aan die personen en daardoor dus deels fout hebt aan de oorzaak van een ongeluk?
dus wees gewoon verwittigd dat ik mijn clakson gebruik zoals voorgeschreven, dat die persoon verschiet is dan effe bijzaak voor mij. ik doe enkel mijn werk
-een perron waarop reizigers staan (of er nu gestopt moet worden of niet), uitzondering is brussel centraal
- personen in de nabijheid van het spoor om ze te verwittigen van een voorbijkomende trein,
aangezien (zowel bij een hle13 en als ms96) zelf opgeslagen word dat je dit gedaan hebt of niet kan je u wel voorstellen wat dit geeft in geval van incidenten. Dan controleren ze alles, indien dus zou kunnen aangetoond worden dat jij als bestuurder geen waarschuwing gaf aan die personen en daardoor dus deels fout hebt aan de oorzaak van een ongeluk?
dus wees gewoon verwittigd dat ik mijn clakson gebruik zoals voorgeschreven, dat die persoon verschiet is dan effe bijzaak voor mij. ik doe enkel mijn werk
sommige van da klein "krapuul" denkt er anders over. Dan gaan ze met hun metroke vlak aan de rand staan zodat ze tegen de trein kunnen tikken ermee
Of zo voor de grap ene een beetje naar achter duwen dieje aan de perronrand staat
of ene zijne gsm tussen de sporen smijten als er nen trein aankomt
zucht, ik heb toch al wa gezien ze, op die 20 minuten per dag dat ik met de trein reis.
Of zo voor de grap ene een beetje naar achter duwen dieje aan de perronrand staat
of ene zijne gsm tussen de sporen smijten als er nen trein aankomt
zucht, ik heb toch al wa gezien ze, op die 20 minuten per dag dat ik met de trein reis.
bwa tegenwoordig is alles mogelijk, overlopen wanneer het u past of er nu een trein komt of niet, de perronrand als zitbank gebruiken ook al komt er een trein af, de bestuurder voor zot verklaren (ge weet wel met de vinger zo) omdat hij hen waarschuwd omdat ze te dicht tegen de rand van het perron staan bij trein in doorrit, ....
Gij zijt toch echt een grappenmakerke he En iedereen weet toch dat DLC is claxoneert , waarom verschieten jullie dan eigenlijk nog Als ik dat tegen de andere machnisten vertel dan krijg je de volgende keren geen claxon maar een middenvinger te zien , zeker bij de jongere machinisten Is het dan beter ?Ik denk het nietJonathan schreef:Je zou volgens mij zelf kunnen verschieten van de DLC-claxon en dan als spotter (met of zonder je toestel) op de sporen vallen en overeden worden door de aankomende DLC-dieselloc. Je speelt met mensenlevens, weet je
Jonathan , ge zijt ne echte DLC-liefhebber he , niet geinteresseerd om is mee te rijden ?
En wete wat ik van dat klein krapuul vind he , als ze niet willen luisteren naar de waarschuwing (in dit geval de claxon) moeten ze achteraf niet komen klagen!Zoals al zo veel gezegd , er kan maar 1 ding op éénzelfde plaats zijn!Aan gesloten overwegen is dat enkel de trein en geen doorkruisende voertuigen!1 voertuig op 1 plaats , 2 voertuigen op de zelfde plaats geeft serieuze problemen...
Er staat duidelijk "IK" Wat de andere zeveraars bij DLC doet interesseert me niet veelTrainspotterke schreef:Laatst, in Gemminich was er daar ook zo'n onnozelen van DLC die het nodig vond om zijn claxon op te zetten!Concurrent schreef:Effe bijzeggen dawanneer ik claxoneer , de foto al lang gemaakt is zenne
Gelukkig had ik een halve seconde voordien mijn sluiter al ingedrukt!
tsss weer een belachelijk lachwekkende opmerking, de klakson dient om te waarschuwen en zal altijd daarvoor gebruikt wordenJonathan schreef:Je zou volgens mij zelf kunnen verschieten van de DLC-claxon en dan als spotter (met of zonder je toestel) op de sporen vallen en overeden worden door de aankomende DLC-dieselloc. Je speelt met mensenlevens, weet je