Lijn Hasselt-Tongeren maandag 15/05

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Concurrent

Lijn Hasselt-Tongeren maandag 15/05

Bericht door Concurrent »

Gisteren zat ik zelf voor de 2de keer achter het stuurding van de class66 van dlc , moest het weer eens lukken dat net voorbij hasselt de overwegen het tot 4 keer toe vertikte groen sein te geven!!!Maar nu aan de 3de overweg stond er een HLE 20 met cargo in de andere rijrichting, stond over de overweg , stond niet stil voor een sein en de machinist zat niet op zijn plaats...Iemand ideetje of die in panne stond?En als je dan de procedure volgt , tegen 5km/u de overweg over al claxonerend , kreeg ik nog een middenvinger te zien van een wijf dat de claxon iets te luid vond!Dat ze haar hoor-apaaraat dan stiller zet ...

Vroeg me nu af wat er met die HLE20 met cargo gebeurd is :oops:
En treinspotters genoeg tegengekomen he :twisted: Als ik ze passeer , ik claxoneer ze van de kant :twisted: :lol: Grapken zenne , in limburg wel een stuk of 3 personen tegengekomen , ikke geef dan elegant een claxonneke :roll: 8) Had nu wel graag eens van die foto's gezien , die kunnen niet anders dan mislukt zijn.... :oops:
BN-koekje

Bericht door BN-koekje »

Oh, gij stouterik, zo de foto's verknoeien! :P ;)
Wover

Bericht door Wover »

nu dattet weer wa schoner wordt zie ik veel TB's da doen

of zo naar een groepke joggende vrouwen claxoneren :lol:
paljas

Bericht door paljas »

...of zoals een vriend van mij, zn rode lichten opzetten! :lol: :lol:


(niet naar de joggende vrouwkes hé)
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Wover schreef:nu dattet weer wa schoner wordt zie ik veel TB's da doen

of zo naar een groepke joggende vrouwen claxoneren :lol:
99,9% zeker dat het DLC is die dat doet :lol: :lol: :twisted: in Montzen half uur staan wachten voor rood sein om NMBS'rs door te laten.Kunde het al raden , 4 keer losse locomotief :? in plaats van ze tegen elkaar te hangen :roll: Geld genoeg he 8)
paljas

Bericht door paljas »

Daarom is het ook Concurrent-ie é.
Ik geef die mannen van het seinhuis groot gelijk. Maar ja, ik zit nu ook eenmaal bij de NMBS hé.... Hoe zou ge zelf zijn?
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1216
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Ik zou dat persoonlijk nooit doen moest ik seingever zijn.
Voor mij is DLC of welke maatschappij dan ook gelijkwaardig met de NMBS.

Laat de privé maar komen!
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Ja ok , maar dat is ook beginnen spelen met veiligheid als je de concurrent begint de boikotten...Moeten ze zeker met oppassen!
1607

Bericht door 1607 »

Concurrent schreef:Ja ok , maar dat is ook beginnen spelen met veiligheid als je de concurrent begint de boikotten...Moeten ze zeker met oppassen!
niet echt he. elke tb moet zich aan zijn seintjes en regeltjes houden he. en wanneer me die aan zijn laarzen begint te lappen zal het rap gedaan zijn. :roll:
steamer

Bericht door steamer »

paljas schreef:...of zoals een vriend van mij, zn rode lichten opzetten! :lol: :lol:
Voor zulke toffe mensen is een telefoontje naar de permanentie snel gebeurd... Met rode lichten rijden is verboden. Op voldoende afstand langs de sporen een trein staan fotograferen niet.
TBbart

Bericht door TBbart »

pff, wat zou de permanentie, zeggen denk je nu echt dat ze een tb daarvoor gaan beboeten... en dan nog dan dreigt die tb gewoon met ontslag en ze zullen rap zwijgen want ze kunnen er geen missen :o
pff, een tb veroordelen omdat hij je foto verpest :roll:
paljas

Bericht door paljas »

steamer schreef:
paljas schreef:...of zoals een vriend van mij, zn rode lichten opzetten! :lol: :lol:
Voor zulke toffe mensen is een telefoontje naar de permanentie snel gebeurd... Met rode lichten rijden is verboden. Op voldoende afstand langs de sporen een trein staan fotograferen niet.
Is dat nu zo erg en wereldschokkend om de telefoon ter hand te nemen?
steamer

Bericht door steamer »

paljas schreef:Is dat nu zo erg en wereldschokkend om de telefoon ter hand te nemen?
Is dat nu zo erg en wereldschokkend als iemand een foto van je trein neemt?

Ik heb tot nu toe zelf nooit gebeld maar er zijn situaties waarin ik het wel zou doen, moesten ze voorvallen. Dat "grapje" van die rode lichten is immers ineens een pak minder grappig als je, zoals kennissen van mij het hebben voorgehad, naar de andere kant van het land reist voor één trein (bv bediening van een raccordement) waarbij ze dan vervolgens rode lichten te zien kregen op het moment suprême. In zo'n situatie zou ik er ook de grap niet van inzien en zou ik me ook weren...

Groetjes,
Steamer
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

mm we zijn hier van een grapke iets serieus aan het maken daar waar het ni nodig is, een bestuurder die naar een spotter is effe met zijn rode lichten knippert gaat geen trein doen ontsporen die plaagt gewoon een fotograaf, trouwens als bestuurder onderling naar elkaar word dit ook als teken gebruikt om duidelijk te maken dat een collega vergeten is zijn lichten te veranderen, wat al wel eens kan voorvallen.
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Weer zo'n grappige toestand hier :P Als je nu gewoon ff de claxon gebruikt om duidelijk te maken aan de treinspotters dat je hun werk waardeert , dat is toch goed :P of niet ?Wat heeft dat in godsnaam met regelmentering en rode lichten te maken...Met rode lichten vanvoor is verboden en de claxon gebruiken voor zulke doeleinden eigenlijk ook , so wath...Is iedereen dan zo katholiek in het verkeer? :D Als iedere treinspotter zou klagen over slechte foto's van met die rode lichten enzo...Ja dan zouden we met de locomotief elke dag door de car wash moeten :D Ik snap ook niet waarom sommige mensen het hier zo ingewikkeld maken.Zou de NMBS het fijn vinden als ze bv in Duitsland worden geboitkot door het seinhuis?Ik denk het niet!Elke TB staat in voor het tijdig kunnen eerbiedigen van de seinen en de seinhuizen, dragen hun deel hier ook bij...Het enige wat er gebeurd als ze die van DLC op een rit van 5 uur , meer dan 10 uur onderweg houden is frustratie van de machinist ten op zichte van de seingever en dat kan nu ook niet de bedoeling zijn.
Plaats reactie