Digitale televisie

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.

Wie kijkt er al digitaal?

Ja, Telenet
17
31%
Ja, Belgacom
4
7%
Ja, TV Vlaanderen
3
6%
Ja, andere provider
2
4%
Neen, maar plannen om het aan te kopen
7
13%
Neen, geen plannen
21
39%
 
Totaal aantal stemmen: 54

Bartjedj

Digitale televisie

Bericht door Bartjedj »

Vandaag maakte VRT en VTM cijfers bekend over het digitaal tv-kijken in België.
De Redactie.be schreef:"Over twee jaar kijkt Vlaanderen digitaal"

vr 20/02/09 20:14 - De Vlaamse televisiekijker schakelt massaal over op digitale televisie. Eén op de drie Vlamingen kijkt vandaag al digitaal. Zowel Belgacom als Telenet noteerden vorig jaar een sterke groei van het aantal abonnementen.

"Dat is ongelofelijk als je dat vergelijkt met andere landen. De opmars van digitale tv is sterker dan die van internet en gsm", zegt Duco Sickinghe van Telenet.

Ook Belgacom TV noteert een sterke groei van het aantal abonnementen voor digitale televisie. "Het is succesvol omdat het goedkoper is dan analoge tv en men kan kijken wanneer men wil", aldus Jan Margot.

De VRT is tevreden over de respons van digitale tv-kijkers op het aanbod van de openbare omroep. "We hebben het voorbije jaar een kleine 6 miljoen aanvragen gehad van digitale kijkers", zegt Mark Coenen.

"We verwachten dat over twee jaar ongeveer elke Vlaamse kijker digitaal zal kijken", meldt Marc Coenen, directeur marktstrategie van de VRT.
Wie kijkt er al digitaal? Gewoon, uit nieuwsgierigheid.

BDJ
Laatst gewijzigd door Bartjedj op 21 feb 2009, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Trammist

Re: Digitale televisie

Bericht door Trammist »

Belgacom, en ik vind het degoutanten brol.
Presario

Re: Digitale televisie

Bericht door Presario »

Hebben al jaar of 2 digitale tv van Telenet. Van het product zelf geen klachten, de service daarentegen kan wel een pak beter vind ik!
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Digitale televisie

Bericht door HLE 2302 »

Trammist schreef:Belgacom, en ik vind het degoutanten brol.
dat vind ik nouw net niet
belgacom is stukken beter dan telenet vind ik persoonelijk
hier hebben we nog maar zeer weinig problemen gehad !
en we hebben het al 2 jaar, al van in het begin zijn we er dus bij, en digitale tv van belgacom is enorm veel veranderd, vroeger was het alleen maar telenet die telde, nu heb ik de indruk dat belgacom meer en meer begint te kunnen dan telenet, dat van duw op de rode toets is nu belgacom ipv telenet vroeger

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
rail s

Re: Digitale televisie

Bericht door rail s »

Trammist schreef:Belgacom, en ik vind het degoutanten brol.
Helemaal mee eens als je dan eindelijk de eer hebt om Belgacom-TV te "mogen" gebruiken van Belgacom is het een natte douche: Ja veel zenders maar zappen gaat zeer traag, alles maar echt alles kost geld (in Pauze zetten, opnemen activeren, enz )
maar je moet er natuurlijk eerst aangeraken:
Heeft bij ons maar 3,5 week geduurd, dat betekent dus 3,5 week geen internet, geen telefoon en de eerste week nog CANVAS en EEN maar toen eindigde de analoge antenne uitzeinding, LEUK dus, gedaan, over.
Belgacom is er in geslaagd alles verkeert te laten lopen: te vroeg afsluiten, aansluiten te laat ingeboekt, verkeerd pakket enz enz
bezint eer ge begint ... :twisted:
Trammist

Re: Digitale televisie

Bericht door Trammist »

1) Wij hebben hier al 3 of 4 decoders versleten van BGC.
2) Je moet hopen knopjes indrukken voordat het werkt
3) dat ding valt soms stil voor meer dan een uur om een programma-update te doen
4) het vreet aan "mijn"(*) bandbreedte
en dan kan ik nog een hele tijd voortgaan...

Wij hebben enkel klachten over die rotzooi, mijn mijn vader houdt het al jaren in huis omdat hij er heilig van overtuigd is dat er morgen ineens geen analoge distributie zal zijn.

Ter vergelijking:
a) analoog: tv aan, kanaal kiezen, je kan kijken
b) digitaal: 1)modem aan 2)decoder aan-switch box verzetten 3)tv aan 4) tv op het videokanaal zetten 5)zien dat je afstandsbediening in de juiste stand staat want anders verneuk je de settings van je tv...

Nee, digitale tv is rotzooi. Hoog tijd voor een naadloze integratie, en geloof me, dat komt er wel hoor.

(*)= ik zit altijd op de pc boven terwijl mijn ouders beneden tv kijken!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22577
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Digitale televisie

Bericht door Steven »

telenet digitale tv, geen problemen mee, tv aan en decoder aan het is ok, tv schakelt automatisch op mijn videokanaal bij het vaststellen van het digitale signaal.
met mijn afstandsbediening van mijn digicorder kan ik ook de tv bedienen (na deze juist voor te programmeren).
rail s

Re: Digitale televisie

Bericht door rail s »

1) Wij hebben hier al 3 of 4 decoders versleten van BGC.
Dat ne net niet meegemaakt
2) Je moet hopen knopjes indrukken voordat het werkt
2 afstandsbedieningen elk 1 knopje, handig is anders maar swat
3) dat ding valt soms stil voor meer dan een uur om een programma-update te doen
2 keer meegemaakt, resetten duurt 1 tot 1,5 uur
4) het vreet aan "mijn"(*) bandbreedte
enkel problemen als TV opstaat en computer aanstaat en Telefoon wordt gebruikt
Bartjedj

Re: Digitale televisie

Bericht door Bartjedj »

Ik heb zelf Telenet Digital, en ik ben er wel tevreden over. Alleen is het besturingssysteem van de box niet altijd even stabiel. maar blijkbaar is dat al opgelost in de nieuwe versies.

BDJ
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22577
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Digitale televisie

Bericht door Steven »

geen problemen met de box van telenet, onlangs een update gehad die automatisch verliep en die nam iets meer als tien minuten in beslag meen ik te hebben onthouden.
jan_olieslagers
Berichten: 3581
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Digitale televisie

Bericht door jan_olieslagers »

Was er ook geen mogelijkheid om digitaal te kijken via TV Vlaanderen, met satelliet-antenne? 'k Hoor daar veel goeds over op het camperforum. Zelf heb ik overigens geen tv, en heb dus gestemd "nee, geen plannen"
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Digitale televisie

Bericht door dentheo »

Bartjedj schreef:
Wie kijkt er al digitaal? Gewoon, uit nieuwsgierigheid.

BDJ
Ik kijk via de scart uitgang van mijn DIGIBOX dus....analoog .

Wie kijkt er via de HMI uitgang van de nieuwe digibox.....die kijken digitaal.
Theo
Groeten vanop de Heide
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Digitale televisie

Bericht door dentheo »

Presario schreef:Hebben al jaar of 2 digitale tv van Telenet. Van het product zelf geen klachten, de service daarentegen kan wel een pak beter vind ik!
Kijkt gij via een digitale TV of met analoge TV ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Bartjedj

Re: Digitale televisie

Bericht door Bartjedj »

Ja, we houden het dus bij de courante betekenis (al heb je in principe wel gelijk :wink: )

BDJ
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Digitale televisie

Bericht door dentheo »

Bartjedj schreef:Ja, we houden het dus bij de courante betekenis (al heb je in principe wel gelijk :wink: )

BDJ
Laat ik een TV hebben die digitaal kan maar mijn dus Digibox NIET..... :( :(
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie