Waar kun je eten met uitzicht op een spoorweg?

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Waar kun je eten met uitzicht op een spoorweg?

Bericht door Bordensteker »

Als ik eens ergens wil gaan eten dan vind ik het leuk om zicht op een spoorweg of zo te hebben.
Wie weet er een leuk restaurant ergens bij een spoorweg? Liefst een beetje in de omgeving Essen – Antwerpen, mag ook ergens over de grens zijn daar. O, en eigenlijk wil ik er ook goed kunnen parkeren, of er met de trein kunnen komen natuurlijk.
Een rivier of kanaal met scheepvaart kan trouwens ook aangenaam zijn.

Eén plek weet ik al: het restaurant in het oude stationsgebouw van Heide. Alleen is binnen het echte zicht op de spoorlijn daar erg beperkt, tenzij je 's zomers op het terras kunt zitten. Terzijde: ze accepteren daar alleen cash!

Maar goed: wie weet meer leuke plekken?
Wover

Re: Waar kun je eten met uitzicht op een spoorweg?

Bericht door Wover »

Taverne/Minigolf Wolfstee. Min of meer bereikbaar via Stopplaats Wolfstee, vanaf daar is het nog ongeveer 700m.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Waar kun je eten met uitzicht op een spoorweg?

Bericht door Robin »

51.319965,4.436679 in google maps.

dat is in kapellen, op de hoek van de fortsesteenweg en de heidestraat. Zelf ben ik daar nog nooit geweest maar in de zomer zitten ze daar buiten en dat is vlaknaast de spoorweg.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Waar kun je eten met uitzicht op een spoorweg?

Bericht door Bordensteker »

Mooi dat je die mét de coördinaten erbij noemt. Ik was die zaak al tegengekomen in een zoeksite voor restaurants, maar had het huis op Google Earth nog niet gespot. Het is Kandinsky's (http://www.kandinsky.be/ ) en ik ga daar zeker eens kijken! Op die overweg is ooit een gigantisch treinongeluk gebeurd trouwens met een door de lucht vliegende 25.5 meen ik.

De plek in Wolfstee heb ik intussen ook op de satellietfoto gevonden, bedankt Wover!
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Waar kun je eten met uitzicht op een spoorweg?

Bericht door Joris »

Hallo,
Taverne 'De Statie' in Maldegem. Als je kan buiten zitten heb je daar een geweldig zicht op een mooie collectie stomers en diesels :wink: .
Al is dat wel in de zeer ruime omgeving van Antwerpen...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1215
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: Waar kun je eten met uitzicht op een spoorweg?

Bericht door Tim »

Of moest je toevallig eens in de buurt van Utrecht zijn, in de Burger King heb je een mooi overzicht van het station :P
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Waar kun je eten met uitzicht op een spoorweg?

Bericht door treinbruno »

en dan in de zeeeer ruime omgeving :)

SAS toren in oslo :D
deze staat net naast het station en het is de hoogste toren van noorwegen
op de bovenste verdieping is er een restaurant,
je moet wel €5 betalen voor een cola en het eten is nog veel duurder :lol:
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Waar kun je eten met uitzicht op een spoorweg?

Bericht door HLE 2302 »

in het oude stationsgebouw van deerlijk komt er een break & bedfast, maar geen idee wanneer die opengaat :P

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Waar kun je eten met uitzicht op een spoorweg?

Bericht door Bordensteker »

HLE 2302 schreef:een break & bedfast
En ik ben een op mijn Bord ene Vorkensteker dan.
En ik tel soms voor twéé,
want in Oslo schrijven ze er mee!

Overigens ben ik erg blij met alle tips hoor.
Morgen BEN ik toevallig in Utrecht vanwege de Pepernotenrit van de Hondekop 766. (OT) Gaan er nog van hier mee?
Lukas
Berichten: 1670
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Waar kun je eten met uitzicht op een spoorweg?

Bericht door Lukas »

Hoi,

In het stationsbuffet van Leuven kan je ook eten met zicht op de treinen.

De openingsuren zijn er als volgt:

Maandag tot Vrijdag 06u00 tot 19u30

Zaterdag 07.30 tot 17.30

Zon en feestdagen gesloten.

Lukas
Laatst gewijzigd door Lukas op 16 nov 2008, 00:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Waar kun je eten met uitzicht op een spoorweg?

Bericht door dentheo »

Bordensteker schreef:Mooi dat je die mét de coördinaten erbij noemt. Ik was die zaak al tegengekomen in een zoeksite voor restaurants, maar had het huis op Google Earth nog niet gespot. Het is Kandinsky's (http://www.kandinsky.be/ ) en ik ga daar zeker eens kijken! Op die overweg is ooit een gigantisch treinongeluk gebeurd trouwens met een door de lucht vliegende 25.5 meen ik.

De plek in Wolfstee heb ik intussen ook op de satellietfoto gevonden, bedankt Wover!
Dat was twee overwegen verder, richting Antwerpen..de Antwerpse steenweg, nu ondertunneld.
Theo
Groeten vanop de Heide
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Waar kun je eten met uitzicht op een spoorweg?

Bericht door Bordensteker »

dentheo schreef:
Bordensteker schreef:Mooi dat je die mét de coördinaten erbij noemt. Ik was die zaak al tegengekomen in een zoeksite voor restaurants, maar had het huis op Google Earth nog niet gespot. Het is Kandinsky's (http://www.kandinsky.be/ ) en ik ga daar zeker eens kijken! Op die overweg is ooit een gigantisch treinongeluk gebeurd trouwens met een door de lucht vliegende 25.5 meen ik.

De plek in Wolfstee heb ik intussen ook op de satellietfoto gevonden, bedankt Wover!
Dat was twee overwegen verder, richting Antwerpen..de Antwerpse steenweg, nu ondertunneld.
Hè? [even terugzoeken naar de foto op http://www.gva.be/dossiers/-e/eeuw/1979/1979_10.html ] wacht, nu snap ik het denk ik. Die foto staat gespiegeld op de website van de Gazet, dat is vaag te zien aan de gespiegelde 2 op het Plan W rijtuig, en aan de ruitenwisser van de politie-auto rechts. En nu heb ik even nagegaan: ook die beschadigde 25.5 toont voorop zijn enige stroomafnemer, en in dat geval hadden we naar de zijkant met het extra vierde ventilatierooster moeten zitten kijken, wat nu niet zo is. Dus: gespiegeld! En op basis van die foto had ik dus (fout) geconcludeerd dat het de overweg aan de zijde Roosendaal moest zijn geweest, die ligt "andersom" schuin t.o.v. het spoor. In feite klopte het al niet dat de trein met het verhaal destijds van nighttrain (http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?p=55044#p55044 ) als het ware op tegenspoor leek te staan.
Ik ken die verdwenen overweg (waar nu de tunnel is) zelf ook nog uit de tijd dat de Boerentram daar ook kwam (maar die stak dáár niet het treinspoor over, dacht ik).
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Waar kun je eten met uitzicht op een spoorweg?

Bericht door dentheo »

Bordensteker schreef:[
Ik ken die verdwenen overweg (waar nu de tunnel is) zelf ook nog uit de tijd dat de Boerentram daar ook kwam (maar die stak dáár niet het treinspoor over, dacht ik).
Ooit wel, maar dat heb ik niet meer beleefd... misschien voor 1958 toen hier de bovenleiding gelegd werd.
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Re: Waar kun je eten met uitzicht op een spoorweg?

Bericht door e49memling »

Is er tussen Brugge en Oostende (Jabbeke of Vassenare?) geen oud stationsgebouw omgebouwd naar restaurant?
Er staat/stond zelfs een oud K-rijtuig waarin je kunt/kon eten.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Waar kun je eten met uitzicht op een spoorweg?

Bericht door Steven »

e49memling schreef:Is er tussen Brugge en Oostende (Jabbeke of Vassenare?) geen oud stationsgebouw omgebouwd naar restaurant?
Er staat/stond zelfs een oud K-rijtuig waarin je kunt/kon eten.
jabbeke is het dus NIET, al de rest klopt nog steeds tot op heden, gisteren er zelfs nog moeten langs rijden door iemand die me er langs stuurde met een lege trein :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Plaats reactie