Films met trein(en) als hoofddecor

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

héhé, die is goed :lol:
Henk
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:41
Locatie: Oostende

El ultimo tren

Bericht door Henk »

Nu in de bioscoop: "El ultimo tren (Corazon de fuego)", Zuid-Amerikaanse tragikomedie van Diego Arsuaga
Een grote Amerikaanse filmstudio heeft in Uruguay een 19e eeuwse locomotief op de kop getikt en wil deze gebruiken in een nieuwe film. Niet iedereen is hier even blij mee: de veteranen van de 'Vrienden van de Spoorwegen' zijn vastbesloten om de locomotief in eigen land te houden. Drie leden van de vereniging en een jongen krijgen de oude machine aan de praat en, onder het slaken van de oorlogskreet ' Onze nationale erfenis is niet te koop', trekken ze via in onbruik geraakte sporen het binnenland in. De autoriteiten zetten de achtervolging in, maar de kranige oudjes krijgen steun van de mensen waar ze langsrijden. Deze mensen voelen zich geïsoleerd omdat de treinen hun steden en dorpjes niet langer aandoen en krijgen hoop door deze onverwachte passage
Bron: http://www.cinebel.be

De film speelt momenteel uitsluitend in Cartoon's Antwerpen (18 uur, maandag en dinsdag ook om 22 uur; volgend weekend ook als middernachtfilm) en Actor's Studio Brussel (15u.45 en 19u.40, woensdag enkel 's avonds).
Ik weet niet of de film nog lang zal gedraaid worden, gisteren zaten we met z'n tweeën in de zaal...
Nonkelronnie

Re: El ultimo tren

Bericht door Nonkelronnie »

Henk schreef: Ik weet niet of de film nog lang zal gedraaid worden, gisteren zaten we met z'n tweeën in de zaal...
das nooit een goed teken :cry:
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Antwerpen en Brussel, da's wel wat ver om naar de film te gaan :cry:
Henk
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:41
Locatie: Oostende

Bericht door Henk »

groentje schreef:Antwerpen en Brussel, da's wel wat ver om naar de film te gaan :cry:
Een dagje Antwerpen, toch altijd leuk? De vertoning van 18 uur was tegen 19u40 afgelopen. Tram naar het centraal station, en dan geraken de meesten nog wel thuis (desnoods even checken op de site van de nmbs). Jij kan gerust nog lang napraten, want je hebt nog een rechtstreekse om 23u.06... Of anders even vragen of ze de film ook niet in Studio Skoop gaan draaien.
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Tja, aangezien ik geen vrijkaart heb, kan ik inderdaad wel eens vragen of ze het dichterbij huis spelen.
Thomas

Bericht door Thomas »

3 mei om 21u15 op Kanaaltwee: Atomic Train

http://www.kanaaltwee.be/TV-GIDS/films/ ... emid=71626

Even komen melden voor die dat willen kijken :)
jymmbco

Re:

Bericht door jymmbco »

Steven schreef:runaway train zou da moeten zijn :-)
ff topic omhooghalen -> runaway train -> zijn 2 gevangenen die kunnen vluchten uit een gevangenis, na wat rond gelopen te zijn, komen ze bij een spoorwegemplacement waar ze andere kleren aantrekken en dan op een trein stappen. Machinist ervan krijgt een hartaanval (dacht ik), ze nemen de trein over, ontdekken nog een verstekelinge. Naar het eindvan de film toe lukt het de directeur v.d. gevangenis om ook op de trein te stappen(via touwladder v/e helicopter), waarna 1 van de locs naar the middle of nowhere rijdt (met 1van de ontsnapten en de directeur er nog op).
jymmbco

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door jymmbco »

- Death train : bepaalde groepering neemt een trein over, waarna er achtervolging volgt, oa door duitsland en italië (met een kernbom op de trein) Kernbom was gemaakt van een professor met russische kwaliteit. Naar het einde toe lukt het de achtervolgers de trein over te nemen, waarna er bom op de allerlaatste sec ontmanteld wordt. (Na ontmanteling blijft er nog een tweede bom te bestaan, ergens in Leipzig (dacht ik), die dan op een vliegtuig geladen wordt

- under siege 2

- Trans America Express
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door Shrek »

jymmbco schreef:- Death train : bepaalde groepering neemt een trein over, waarna er achtervolging volgt, oa door duitsland en italië (met een kernbom op de trein) Kernbom was gemaakt van een professor met russische kwaliteit. Naar het einde toe lukt het de achtervolgers de trein over te nemen, waarna er bom op de allerlaatste sec ontmanteld wordt. (Na ontmanteling blijft er nog een tweede bom te bestaan, ergens in Leipzig (dacht ik), die dan op een vliegtuig geladen wordt
dat lijkt wel heel erg op de samenvatting van "the peacemaker daarin rijden 2 treinen parallel terwijl er kernbommen overgeladen worden :) waarvan 1 getrokken door een stoere stomer :P
jymmbco

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door jymmbco »

Shrek schreef:
jymmbco schreef:- Death train : bepaalde groepering neemt een trein over, waarna er achtervolging volgt, oa door duitsland en italië (met een kernbom op de trein) Kernbom was gemaakt van een professor met russische kwaliteit. Naar het einde toe lukt het de achtervolgers de trein over te nemen, waarna er bom op de allerlaatste sec ontmanteld wordt. (Na ontmanteling blijft er nog een tweede bom te bestaan, ergens in Leipzig (dacht ik), die dan op een vliegtuig geladen wordt
dat lijkt wel heel erg op de samenvatting van "the peacemaker daarin rijden 2 treinen parallel terwijl er kernbommen overgeladen worden :) waarvan 1 getrokken door een stoere stomer :P
achtervolging gebeurt wel met helicopters, en in de film is maar 1 trein.
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door b-loc »

back to future III
timothy_Vermeulen

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door timothy_Vermeulen »

en ik dacht ook in een serie, flikken dacht ik. Met een HLD 77 XX heb boek liggen, en zal de foto inscannen! zeer prachtige foto.
Bartjedj

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door Bartjedj »

In Flikken wordt er inderdaad op een bepaald moment "met treintjes gespeeld".
Op Gent-Zeehaven wordt een trein doorzocht van "beestenwagons" getrokken door een 77.

BDJ
Wover

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door Wover »

Het begin van "De Zaak Alzheimer" staat ook in het teken van treinen :P.

Eerst in de haven van Antwerpen een goederentreintje met een 77/78 en dan de Thalys van Lyon (eigenlijk Parijs) naar Antwerpen (eigenlijk Brussel).
Plaats reactie