Films met trein(en) als hoofddecor

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door Trein30 »

Natuurlijk is er ook Hercule Poirot's "The Chocolate Box" (1989), waarin het Centraal Station van Antwerpen dubbelt voor het "Gare de Bruxelles" (gezien het vooroorlogse Brussel-Noord en Brussel-Zuid tegen dan al veertig jaar tegen de vlakte lagen...) En om in de buurt te blijven, sommige scenes waren in de Cogels-Osyslei in Berchem ingeblikt (een straat in de driehoek tussen het station Antwerpen-Oost, Antwerpen-Berchem en de Y-Berchem.) En er was ook een rol weggelegd voor het trammuseum in Brussel.

En om even terug te komen op een film die vaag vernoemd is geweest: Mission Impossible (de eerste), een tamelijke rotfilm met een zelfingenomen flutacteur (sorry, persoonlijke mening, geef mij maar de zalige series met Peter Graves uit de jaren zestig en tachtig) die constant met onmogelijkheden worstelt. Toppunt blijft de onwaarschijnlijke achtervolging waarbij de 'held' een helicopter met zijn katrol vastbindt aan de Eurostar, en deze combinatie dan de Kanaaltunnel invliegt, waarbij de tunnel plots breed genoeg blijkt voor een helicopter met een rotor met 8.3m diameter om erdoor te vliegen (de tunnel heeft een diameter van 7.6 meter...)
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door Shrek »

Trein30 schreef: Toppunt blijft de onwaarschijnlijke achtervolging waarbij de 'held' een helicopter met zijn katrol vastbindt aan de Eurostar, en deze combinatie dan de Kanaaltunnel invliegt, waarbij de tunnel plots breed genoeg blijkt voor een helicopter met een rotor met 8.3m diameter om erdoor te vliegen (de tunnel heeft een diameter van 7.6 meter...)
En de bovenleiding is opeens verdwenen :mrgreen:
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5259
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door overweg13 »

Trein30 schreef:(sorry, persoonlijke mening, geef mij maar de zalige series met Peter Graves uit de jaren zestig en tachtig) die constant met onmogelijkheden worstelt.
Prachtig, hé. Ik bleef daar met plezier op zaterdagavond voor thuis. Mission Impossible, The Untouchables, Mannix... Waar is de tijd?
Met vriendelijke groet

overweg13
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door Trein30 »

overweg13 schreef:
Trein30 schreef:(sorry, persoonlijke mening, geef mij maar de zalige series met Peter Graves uit de jaren zestig en tachtig) die constant met onmogelijkheden worstelt.
Prachtig, hé. Ik bleef daar met plezier op zaterdagavond voor thuis. Mission Impossible, The Untouchables, Mannix... Waar is de tijd?
... Hawai Five-O (de originele), The Man from U.N.C.L.E., The Saint, The Avengers, The Persuaders,... om maar een greep uit de lijst te geven.

...

Soit, terug 'on topic' - De Paniekzaaiers met Gaston Berghmans en Leo Martin uit 1986, een film met een flinterdun scenario en niets anders dan BV-cameo's (in de aloude traditie van BRT/VRT series, zoals 'De Collega's ' of 'F.C. De Kampioenen'). Als ik het me goed herinner, "ontsnappen" Gaston en Leo, die in de film een duo klungelende agenten van de Antwerpse politie spelen, in een kuststation (Blankenberge of Knokke) uit een stel vertrekkende rode Breaks.
AfbeeldingAfbeelding
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door HLE 2302 »

Trein30 schreef:
overweg13 schreef:
Trein30 schreef:(sorry, persoonlijke mening, geef mij maar de zalige series met Peter Graves uit de jaren zestig en tachtig) die constant met onmogelijkheden worstelt.
Prachtig, hé. Ik bleef daar met plezier op zaterdagavond voor thuis. Mission Impossible, The Untouchables, Mannix... Waar is de tijd?
... Hawai Five-O (de originele), The Man from U.N.C.L.E., The Saint, The Avengers, The Persuaders,... om maar een greep uit de lijst te geven.

...

Soit, terug 'on topic' - De Paniekzaaiers met Gaston Berghmans en Leo Martin uit 1986, een film met een flinterdun scenario en niets anders dan BV-cameo's (in de aloude traditie van BRT/VRT series, zoals 'De Collega's ' of 'F.C. De Kampioenen'). Als ik het me goed herinner, "ontsnappen" Gaston en Leo, die in de film een duo klungelende agenten van de Antwerpse politie spelen, in een kuststation (Blankenberge of Knokke) uit een stel vertrekkende rode Breaks.
Zie je in die film ook in de intro niet het station van Antwerpen-Centraal, en groene klassiekjes.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door Asterix »

Een tijdje terug gaan kijken naar 'De Behandeling' waarin L12 ten noorden van Antwerpen een prominente rol opeist. Verschillende scènes spelen zich vlak naast de spoorweg af.

Alleen een beetje jammer dat bij de flashback van vele jaren geleden een Traxx met NS-rijtuigen komt aangereden.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door Asterix »

Synrise schreef:In 'Het Vonnis' zijn er op een gegeven moment (op het kerkhof) een paar breaks te zien op de achtergrond. Iemand een idee op welke lijn dit zou kunnen zijn? (M.a.w. waar zijn die opnames gebeurd?) Vind het niet direct terug bij google..
Dit is de begraafplaats van Mechelen met op de achtergrond L25. Niet ver van Mechelen-Nekkerspoel :wink:
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door nighttrain »

The tunnel / Le Tunnel feuilleton in 12 épisodes Frans / Engels
gebasseerd op The bridge
Lijk van een vrouw is gevonden in servicetunnel helft op rans grondgebied andere helft op UK
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door msts.be »

Voor Spooks hebben ze ook eens in de buurt van Dollands Moor gefilmd of alleszins een Engelse terminal waar veel ferrywagons komen, want er komt een wagen van GE Rail Services (ex-Cargowaggon) in beeld. (seizoen 2, aflevering 2) In de latere seizoenen hebben ze ook eens in St Pancras en Paddington station gedraaid, maar die komen sowiso al vaker in Engelse series voor.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door Asterix »

Ik zag onlangs een stukje film waarin Warre Borgmans samen met een vrouw en jonge kerel op het perron van Gent-Sint-Pieters wandelt. Ze stappen van op een laag perron in in een MS96 die nadien vertrekt. De jongen blijft achter op het perron. Hoe heet die film?
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door Glodenox »

Recent Guardians of the Galaxy gezien en tot mijn verbazing werd (een 3D-model van) Luik-Guillemins gebruikt als onderdeel van een zeer moderne stad. Het was maar even zichtbaar, maar dat was voldoende voor mij. De aftiteling bevestigde mijn vermoeden omdat SNCB-holding in de "special thanks" vermeld werd samen met Calatrava :)
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door Asterix »

Heeft er iemand vorige week naar de serie The Missing op Eén gekeken? Wat ik begrepen heb uit die aflevering - want ik kwam er eerder toevallig bij terecht - is dat de politie in Frankrijk op zoek is naar een ontvoerde jongen. Tijdens een scène zag ik echter tot tweemaal toe een HLE 21/27 met M4's op de achtergrond voorbij rijden. Dat was dan nog eens tijdens een achtervolgingsscène met Franse politiewagens op de oever van een kanaal. Ik meende te zien dat dit gefilmd was in Wijgmaal met op de achtergrond dus de M4 op de L53.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5259
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door overweg13 »

Jeroen schreef:Heeft er iemand vorige week naar de serie The Missing op Eén gekeken? Wat ik begrepen heb uit die aflevering - want ik kwam er eerder toevallig bij terecht - is dat de politie in Frankrijk op zoek is naar een ontvoerde jongen. Tijdens een scène zag ik echter tot tweemaal toe een HLE 21/27 met M4's op de achtergrond voorbij rijden. Dat was dan nog eens tijdens een achtervolgingsscène met Franse politiewagens op de oever van een kanaal. Ik meende te zien dat dit gefilmd was in Wijgmaal met op de achtergrond dus de M4 op de L53.
Ik moet deze aflevering nog bekijken, maar in de eerste aflevering stapten personages uit een desiro die me leek aan te komen in het station van Veurne, met voorbehoud voor dat laatste. Hoewel de gebeurtenissen zich in het noorden van Frankrijk afspelen, werden de meeste opnames in België gemaakt.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5259
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door overweg13 »

Het was niet Veurne, maar Binche. Een flink stuk speelt zich af in Hoei dat hier voor een Noord- Franse stad door moet gaan.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5259
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door overweg13 »

Jeroen schreef:Heeft er iemand vorige week naar de serie The Missing op Eén gekeken? Wat ik begrepen heb uit die aflevering - want ik kwam er eerder toevallig bij terecht - is dat de politie in Frankrijk op zoek is naar een ontvoerde jongen. Tijdens een scène zag ik echter tot tweemaal toe een HLE 21/27 met M4's op de achtergrond voorbij rijden. Dat was dan nog eens tijdens een achtervolgingsscène met Franse politiewagens op de oever van een kanaal. Ik meende te zien dat dit gefilmd was in Wijgmaal met op de achtergrond dus de M4 op de L53.
De bruggen en het aanwezige kanaal lijken me eerder op lijn 66 te wijzen, ergens tussen Roeselare en Izegem.
Met vriendelijke groet

overweg13
Plaats reactie