Overplaatsingen

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
oisp

Overplaatsingen

Bericht door oisp »

Ik heb eens een vraag omtrent overplaatsingen:

Stel, je wordt binnen een bepaalde zone aangesteld als bijvoorbeeld seingever. Kan je dan ook een overplaatsing aanvragen naar een ander station binnen die zone, of kan je enkel een overplaatsing aanvragen naar een andere zone?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

je kan steeds alles vragen :-) wat je zal krijgen is een andere vraag, is een kwestie van vraag en aanbod :-)
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

Steven schreef:je kan steeds alles vragen :-) wat je zal krijgen is een andere vraag, is een kwestie van vraag en aanbod :-)
Alles vragen is nogal ruim hé :) .
Ik weet natuurlijk niet of dit voor seingevers zo het geval is, maar als bestuurder aangesteld in het Vlaamse kader kan je geen Waalse depot aanvragen. Allé dat is toch hetgeen ze mij hebben wijsgemaakt.
1607

Bericht door 1607 »

Bart schreef:als bestuurder aangesteld in het Vlaamse kader kan je geen Waalse depot aanvragen. Allé dat is toch hetgeen ze mij hebben wijsgemaakt.
is ook zo. eens in vlaanderen blijf je in vlaanderen. :wink:
snubber

Bericht door snubber »

Tenzij ge uw examens weer aflegt in de andere landstaal, dan kan het wel.
polle

Bericht door polle »

Zou willen beginnen als treinbestuurder maar de verre verplaatsing naar Antwerpen-Noord schrikt me een beetje af.
Dit is dagelijks ong 4.5h onderweg om op het werk te raken.
Mocht men mij nu kunnen verzekeren dat dit max.voor een tweetal jaar zou zijn zou ik niet twijfelen maar niemand kan dit blijkbaar en ik zie het niet echt zitten om gedurende vijf jaar of meer alle dagen zolang op weg te zijn.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

er zijn er die ruim 20 jaar kust antwerpen gedaan hebben hoor, momenteel zal het overplaatsen geen 10 jaar duren, aangezien de grote pensioengolf er nog echt door moet gaan
Kulderzipken

Bericht door Kulderzipken »

snubber schreef:Tenzij ge uw examens weer aflegt in de andere landstaal, dan kan het wel.
Ja en ni alleen de examens voor de NMBS, maar ook die van uw diploma he. D.w.z. minstens middelbaar onderwijs afleggen voor de Waalse middenjuri.
Steven schreef:er zijn er die ruim 20 jaar kust antwerpen gedaan hebben hoor, momenteel zal het overplaatsen geen 10 jaar duren, aangezien de grote pensioengolf er nog echt door moet gaan
Vele bestuurders van Antwerpen-Cl hebben een jaar, sommigen 2 jaar op't noord gezeten. Centraal is natuurlijk nog iets anders dan Oostende, maar iemand van Kortrijk heeft nochtans ook maar een tweetal jaar in Antwerpen gezeten.
groentje
Berichten: 7278
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Als je aan een Franstalige universiteit kan inschrijven na een simpele taaltest, zou het toch ook voldoende moeten zijn bij de NMBS :roll:
Speedy
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:11
Locatie: FR

Bericht door Speedy »

polle schreef:Zou willen beginnen als treinbestuurder maar de verre verplaatsing naar Antwerpen-Noord schrikt me een beetje af.
Dit is dagelijks ong 4.5h onderweg om op het werk te raken.
Mocht men mij nu kunnen verzekeren dat dit max.voor een tweetal jaar zou zijn zou ik niet twijfelen maar niemand kan dit blijkbaar en ik zie het niet echt zitten om gedurende vijf jaar of meer alle dagen zolang op weg te zijn.
Ben zelf van omgeving Brugge en heb jaar op Antw Noord gezeten en zit nu 2j in Antw Centraal.
Dat jaar op 't Noord had ik een studio in Antwerpen..was wel gemakkelijk maar dit is natuurlijk geen oplossing als je al huit/vrouw/kinderen hebt..
Sinds ik in 'de Centraal' zit ga ik alle dagen 'op en af' en ben toch zo'n 3.5 à 4u onderweg...Da's inderdaad belachelijk veel..de dagen waarop je moet werken ben je helemaal kwijt..je moet niet denken van 's avonds of 's morgens nog iets te doen want tegen dan moet je al terug vertrekken om op tijd in Antwerpen te zijn...
Denk wel dat ik eind dit jaar naar andere depot zal mogen (Oostende/Brugge/Kortrijk/Gent) en ga dan zo'n 3.5j in Antwerpen gezeten hebben..
Da's lang en 't zal me veel tijd en geld gekost hebben maar als je die job wilt doen heb je geen keuze hé ... :roll:
Denk dat de bestuurders die nu worden aangeworven ook zo'n 3 à 4j zullen moeten wachen op overplaatsing..
greetz
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Op de info waar ik heen ben geweest voor TB bij NMBS in october 2005 was er ook iemand die al 4 jaar aan het wachten was voor zijn overplaatsing...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

veel is bepalend door de keuze die je maakt, door de recente splitsing bij de maatschappij zijn alle overplaatsingen wat op de lange baan geschoven
groentje
Berichten: 7278
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Als je per se naar een of ander obscuur depot wil, waar maar 4 tb's zijn, of zo, dan kan het inderdaad zijn dat je een hele tijd mag wachten. Maar naar een ander groot depot levert vaak al veel minder problemen op, en als je een paar depots opgeeft in de buurt, kan het nog sneller gaan, natuurlijk.
polle

Bericht door polle »

Alvast bedankt voor de verstrekte info.

Dichtstbijzijnde depots zijn:1. Geraardsbergen;2. oudenaarde;3.Gent
Dit zijn waarschijnlijk niet de grootste depots waardoor de kans op vlugge overplaatsing niet groot is denk ik. :cry:
Speedy
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:11
Locatie: FR

Bericht door Speedy »

polle schreef:Alvast bedankt voor de verstrekte info.

Dichtstbijzijnde depots zijn:1. Geraardsbergen;2. oudenaarde;3.Gent
Dit zijn waarschijnlijk niet de grootste depots waardoor de kans op vlugge overplaatsing niet groot is denk ik. :cry:
Lucky you...
Geraardsbergen en Oudenaarde zijn de 2 depots waar ze het minst kandidaten voor hebben..
Collega's die 1.5j na mij zijn begonnen (en dus amper jaar in Antwerpen hebben gezeten) zitten nu al tijdje in Geraardsbergen & Oudenaarde.
Plaats reactie