agressie

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Kalimero
Berichten: 207
Lid geworden op: 15 jul 2006, 10:33

Commentaar vakbondsman

Bericht door Kalimero »

Gisteren in Terzake op Canvas, Michel Bovy van ACV-Transcom en VLD-voorzitter Bart Somers bezig gehoord over het stakingsrecht. Pure ivoren torenpraat.
Somers hamerde op die minimumdienst. Absurd, want de chaos blijft en er zullen altijd reizigers aan de kant blijven.
De vakbondsman vond het nodig om de impact te minimaliseren. De meeste pendelaars waren er toch geraakt, opdracht volbracht. Kan zijn, maar velen waren een pak te laat, en zijn ze ook teruggeraakt ? Mijn partner heeft alvast een paar collega's een lift moeten geven. Om nog te zwijgen van de omstandigheden: propvolle treinstellen, reizigers die van het ene perron naar het andere moesten rennen, onwetendheid alom.
Over de inperking van het stakingsrecht was geen sprake. Akkoord, maar dan moet het wel het allerlaatste wapen blijven, en tijdig aangekondigd worden. Deze staking werd bij mijn weten pas op het nieuws van zondagavond vermeld, en dan nog als een lokale actie in Brussel Zuid, tot 12 uur 's middags. Met die zomerse toestanden zullen vele mensen wel buiten gezeten hebben inplaats van voor TV te hangen.
Eigenlijk zou er een vergoeding moeten komen, niet alleen voor wie er niet geraakt is, maar vooral voor al die dapperen die veel tijd verloren hebben en een pak ongemak moesten trotseren.
En de meeste 1ste klasserijtuigen zullen wel gedeklasseerd geweest zijn zeker.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Commentaar vakbondsman

Bericht door Adler »

Kalimero schreef:... en zijn ze ook teruggeraakt ? ...
Ja met de bus en taxi.
Kalimero schreef:... En de meeste 1ste klasserijtuigen zullen wel gedeklasseerd geweest zijn zeker...
Dat was niet nodig, geen enkele treinbegeleider kon onmogelijk nog door om te kontroleren.
Zelfde scenario deze morgen omdat de trein was samengesteld uit 2 stellen ipv 3.
Terminus
Berichten: 1129
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Bericht door Terminus »

Gisteren is er vanuit Oostende iets na de middag nog een piekuurtrein leeg naar Brussel gestuurd om toch nog te kunnen terugsturen in de avondspits (I10-rijtuigen+I11-stuurstand). Toch nog mensen van goede wil dus... maar aan de verhalen te horen hier is die trein missch ook leeg teruggekeerd.
Gerolf

Bericht door Gerolf »

peter74 schreef:Agressie moet bestreden worden. Hoe ze dat doen is niet mijn taak maar het wordt stillaan hoog tijd.
Niet mee eens. Het bestrijden van agressie (en vandalisme en ...) is ieders taak.
Niet gaan lopen, niet de andere kant op kijken, niet doen alsof je slaapt maar de daders laten weten dat je er bent helpt al een stuk.
De ik-weet-van-niks-mentaliteit is voor een deel de oorzaak van de dood van Joe Holsbeek.
Gerolf

Bericht door Gerolf »

... en het werd stil na die laatste reactie ...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22530
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

valt niets aan toe te voegen gerolf, ik sta achter je uitspraak :-)
Hobbes
Berichten: 747
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Bericht door Hobbes »

Het is niet altijd gemakkelijk om tussenbeide te komen, het is ook soms niet duidelijk wat er nu eigenlijk aan de hand is.
Als er een TBG wordt aangevallen op de trein en ik zie dat zal ik zeker helpen.

In een geval van Joe Van Holsbeek: een druk station, een paar jongeren die wat staan te trekken en te duwen... (met het nu gekende gevolg :cry: ), maar als je daar langskomt als reiziger denk je dan direct van : hier gaat een dode vallen?
Of zelfs : dat is een overval?

Als ik in Antwerpen rondloop en is zie een groep jongeren ruzie maken ga ik daar niet tussenkomen hoor, en wie wel als men eerlijk is?
Je weet tenslotte ook niet als toevallige passant wat er aan de hand is?
Voor hetzelfde geld is het een banale ruzie tussen vrienden...

Maar zoals ik al zei: als je op de trein zit en de TBG wordt afgeranseld zou men altijd moeten tussenkomen.
Plaats reactie