Gisteren in Terzake op Canvas, Michel Bovy van ACV-Transcom en VLD-voorzitter Bart Somers bezig gehoord over het stakingsrecht. Pure ivoren torenpraat.
Somers hamerde op die minimumdienst. Absurd, want de chaos blijft en er zullen altijd reizigers aan de kant blijven.
De vakbondsman vond het nodig om de impact te minimaliseren. De meeste pendelaars waren er toch geraakt, opdracht volbracht. Kan zijn, maar velen waren een pak te laat, en zijn ze ook teruggeraakt ? Mijn partner heeft alvast een paar collega's een lift moeten geven. Om nog te zwijgen van de omstandigheden: propvolle treinstellen, reizigers die van het ene perron naar het andere moesten rennen, onwetendheid alom.
Over de inperking van het stakingsrecht was geen sprake. Akkoord, maar dan moet het wel het allerlaatste wapen blijven, en tijdig aangekondigd worden. Deze staking werd bij mijn weten pas op het nieuws van zondagavond vermeld, en dan nog als een lokale actie in Brussel Zuid, tot 12 uur 's middags. Met die zomerse toestanden zullen vele mensen wel buiten gezeten hebben inplaats van voor TV te hangen.
Eigenlijk zou er een vergoeding moeten komen, niet alleen voor wie er niet geraakt is, maar vooral voor al die dapperen die veel tijd verloren hebben en een pak ongemak moesten trotseren.
En de meeste 1ste klasserijtuigen zullen wel gedeklasseerd geweest zijn zeker.
agressie
Re: Commentaar vakbondsman
Ja met de bus en taxi.Kalimero schreef:... en zijn ze ook teruggeraakt ? ...
Dat was niet nodig, geen enkele treinbegeleider kon onmogelijk nog door om te kontroleren.Kalimero schreef:... En de meeste 1ste klasserijtuigen zullen wel gedeklasseerd geweest zijn zeker...
Zelfde scenario deze morgen omdat de trein was samengesteld uit 2 stellen ipv 3.
Niet mee eens. Het bestrijden van agressie (en vandalisme en ...) is ieders taak.peter74 schreef:Agressie moet bestreden worden. Hoe ze dat doen is niet mijn taak maar het wordt stillaan hoog tijd.
Niet gaan lopen, niet de andere kant op kijken, niet doen alsof je slaapt maar de daders laten weten dat je er bent helpt al een stuk.
De ik-weet-van-niks-mentaliteit is voor een deel de oorzaak van de dood van Joe Holsbeek.
Het is niet altijd gemakkelijk om tussenbeide te komen, het is ook soms niet duidelijk wat er nu eigenlijk aan de hand is.
Als er een TBG wordt aangevallen op de trein en ik zie dat zal ik zeker helpen.
In een geval van Joe Van Holsbeek: een druk station, een paar jongeren die wat staan te trekken en te duwen... (met het nu gekende gevolg ), maar als je daar langskomt als reiziger denk je dan direct van : hier gaat een dode vallen?
Of zelfs : dat is een overval?
Als ik in Antwerpen rondloop en is zie een groep jongeren ruzie maken ga ik daar niet tussenkomen hoor, en wie wel als men eerlijk is?
Je weet tenslotte ook niet als toevallige passant wat er aan de hand is?
Voor hetzelfde geld is het een banale ruzie tussen vrienden...
Maar zoals ik al zei: als je op de trein zit en de TBG wordt afgeranseld zou men altijd moeten tussenkomen.
Als er een TBG wordt aangevallen op de trein en ik zie dat zal ik zeker helpen.
In een geval van Joe Van Holsbeek: een druk station, een paar jongeren die wat staan te trekken en te duwen... (met het nu gekende gevolg ), maar als je daar langskomt als reiziger denk je dan direct van : hier gaat een dode vallen?
Of zelfs : dat is een overval?
Als ik in Antwerpen rondloop en is zie een groep jongeren ruzie maken ga ik daar niet tussenkomen hoor, en wie wel als men eerlijk is?
Je weet tenslotte ook niet als toevallige passant wat er aan de hand is?
Voor hetzelfde geld is het een banale ruzie tussen vrienden...
Maar zoals ik al zei: als je op de trein zit en de TBG wordt afgeranseld zou men altijd moeten tussenkomen.