Antwerpse zakenman misbruikte Poolse truckers als slaven

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
Jean

Antwerpse zakenman misbruikte Poolse truckers als slaven

Bericht door Jean »

Antwerpse zakenman misbruikte Poolse truckers als slaven

Tientallen Poolse, Roemeense en Bosnische chauffeurs werden jarenlang uitgebuit door de Antwerpse zakenman Valentinus Klinkhammer. De beschuldigde krijgt maandag te horen of hij zich moet verantwoorden voor mensenhandel.

De chauffeurs werkten als schijnzelfstandigen voor Duitse nepfirma's van Klinkhammer. Ze reden zonder arbeidsvergunning, zonder arbeidscontract en zonder verzekering. Als ze een ongeval hadden, werden de kosten van hun loon afgehouden.

Uit verklaringen van de truckers bleek dat ze 40 euro per dag verdienden, in het zwart. Daarvoor presteerden ze rijtijden van soms zestien uur per dag, zonder rust, zeven dagen per week en zeven tot acht weken aan een stuk. Ht bericht staat in DM.

De zakenman werd in 2004 al veroordeeld tot drie jaar cel wegens het organiseren van zwartwerk en inbreuken op de sociale wetgeving. Maandag beslist de Antwerpse kamer van inbeschuldigingstelling of Klinkhammer ook voor de rechter moet verschijnen op beschuldiging van mensenhandel, zoals gevraagd door het Centrum voor gelijkheid van kansen.

bron : http://www.gva.be/nieuws/Binnenland/def ... EE9DEBE5D6
SteC
Berichten: 303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Oostende/Baden-Württemberg

Bericht door SteC »

Dat soort mannen mogen ze wat mij betreft voor heel lange tijd de doos in draaien met een zware boete en schadevergoeding erbovenop.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

SteC schreef:Dat soort mannen mogen ze wat mij betreft voor heel lange tijd de doos in draaien met een zware boete en schadevergoeding erbovenop.
Idem dito
nicken

Bericht door nicken »

ze moeten ze betalen aan de zelfde wedde van een Belg,zij zullen een beter van worden,omdat ze meestal een paar maand hier zijn,en een paar maand in polen
Ook wij Belgen blijven er geraken,anders zware concurenten
Ik hoop dat ze hem een paar jaar de bak in zwieren :evil:
TSP

Bericht door TSP »

Vanmij het zelfde. Tis voor hem kennelijk al de 2e keer dat hij zwartwerk organiseerd :? Volgens mij heet dat een draaideurcrimineel.
paljas

Bericht door paljas »

...waar is den tijd dat vrouwenhandel nog niet bestond...
nicken

Bericht door nicken »

paljas schreef:...waar is den tijd dat vrouwenhandel nog niet bestond...
Vraag het eens aan wijlen Trioen :shock:
Jean

Bericht door Jean »

Extra boetes voor werkgevers die personeel uitbuiten :

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_36 ... t.bron=RSS
Plaats reactie