Groot was mijn verbazing toen ik deze namiddag het Brusselse Centraal station binnenstapte en zag dat de grote hal werd omgebouwd tot fuifzaal.
Dit is blijkbaar het Listen Festival die tevens doorgaat in het Congres Station. Daar was het feestje overigens al bezig en kon je de muziek van ver horen.
Het ging hier om een privaat (betalend) evenement. Ik vraag mij of één van de drukste stations van ons land wel de uitgelezen plaats is om evenementen te organiseren? Zeker omdat de huidige CEO altijd de mond vol heeft over de kerntaken van het spoorbedrijf. Gaat het publieke belang niet voorop? Ik weet wel, dit is een unieke locatie, maar het is en blijft in eerste instantie een station.
Fuiven in stations
Re: Fuiven in stations
Het station zelf? Dat heb ik eerlijk gezegd nog niet geweten, maar bijvoorbeeld de Horta Gallery wordt regelmatig afgehuurd.
Re: Fuiven in stations
Vrijdagavond ook in de inkomhal van Antwerpen-Centraal.
Als je van het Astridplein het station binnen wilde, kon je enkel ingang Pelikaanstraat gebruiken. Tof in de regen...
Als je van het Astridplein het station binnen wilde, kon je enkel ingang Pelikaanstraat gebruiken. Tof in de regen...
Re: Fuiven in stations
De CEO heeft het ook over extra inkomsten zoeken naast de dotaties, dan is dit wel een makkelijke manier natuurlijk. Ik ken de exacte prijs niet, maar hier moeten we het toch over vele duizenden € extra inkomsten hebben. Dat is mooi meegenomen in een tijd waarin de regering wel meer treinen wilt maar geen extra dotatie geeft.TimJ36 schreef: ↑01 apr 2023, 23:37 Het ging hier om een privaat (betalend) evenement. Ik vraag mij of één van de drukste stations van ons land wel de uitgelezen plaats is om evenementen te organiseren? Zeker omdat de huidige CEO altijd de mond vol heeft over de kerntaken van het spoorbedrijf. Gaat het publieke belang niet voorop? Ik weet wel, dit is een unieke locatie, maar het is en blijft in eerste instantie een station.
Re: Fuiven in stations
Waarom moet dit in één van de drukste stations van ons land? Los van de mening dat ik nog steeds vind dat dit geen taak van de NMBS is: ze hebben bijvoorbeeld het befaamde "Midi Station" tegenover het Zuidstation dat nu al jarenlang leegstaat en zich leent voor dit soort evenementen.Shrek schreef: ↑02 apr 2023, 14:42 De CEO heeft het ook over extra inkomsten zoeken naast de dotaties, dan is dit wel een makkelijke manier natuurlijk. Ik ken de exacte prijs niet, maar hier moeten we het toch over vele duizenden € extra inkomsten hebben. Dat is mooi meegenomen in een tijd waarin de regering wel meer treinen wilt maar geen extra dotatie geeft.
Re: Fuiven in stations
Midi Station werd door de NMBS Holding via Euro Immo Star / Eurostation uitgebaat tot medio 2015. Dit werd overgeheveld naar NMBS Reizigers, waarna het nog een tijdje door een concessiehouder werd opengehouden. Sindsdien staat het pand leeg.
Midi Station had twee ingangen en was tevens een doorsteek voor reizigers tussen de Rossinistraat en het Hortaplein.
Het is naar mijn weten nog steeds eigendom van NMBS. De rest van het gebouw wordt beheert door een tweetal investeringsmaatschappijen.
Re: Fuiven in stations
In afwachting van een definitieve invulling werden de paleizen onder het Zuidstation voor één dag geopend als fuifzaal.
Paleizen onder Zuidstation voor het eerst in twintig jaar open voor rave
Paleizen onder Zuidstation voor het eerst in twintig jaar open voor rave