Interrail statistieken

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
HLE18
Berichten: 433
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Interrail statistieken

Bericht door HLE18 »

Als je tegenwoordig zo'n digitale interrail pas koopt dan heeft die app ook zo'n statistieken pagina waar je kan zien hoeveel km, aantal treinen, welke landen enz.

Nu vroeg ik mij af of er soms zo'n app bestaat waar je een traject kan ingeven en dat die dan telkens toevoegt aan je totaal, zonder dat je een pas moet kopen (voor wie FIP coupons heeft dus)? Op zich wel leuk om achteraf te kunnen zien hoeveel km je afgelegd hebt zonder dat je op Google maps moet gaan zitten meten.
pmuy
Berichten: 115
Lid geworden op: 20 mar 2021, 11:59

Re: Interrail statistieken

Bericht door pmuy »

Je kan de Interrail-app ook gebruiken zonder pas, dus mogelijks biedt dat een oplossing?
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Interrail statistieken

Bericht door thejay »

Ik heb al een "voorplanning" in die app opgemaakt voor maart en april en de statistieken zijn deels te zien. Vermoedelijk worden ze pas op de dag zelf aangevuld als je effectief die treinen hebt genomen - Hoe de app dat kan zien? Misschien op basis van de Google locatiegegevens?

Je kunt dit vervolgens delen met je vrienden, ook via een linkje :wink:
https://share.eurailapp.com/share/trip? ... =interrail
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1781
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Interrail statistieken

Bericht door Portbou »

Als ik voor één keertje reclame mag maken :

Er is nog tot 5/1/2023 een promo van 10% op alle Interrail Global Passen op papier.
Eerste geldigheidsdatum mag tot 11 maanden in de toekomst liggen.

Voordeligste manier om deze in België te verkrijgen is bij mij :
https://triptailor.be/interrail-promoti ... 5-01-2023/

Met mijn rechtstreekse toegang tot Deutsche Bahn kan ik trouwens ook zorgen voor "moeilijke" tickets zoals fietsbiljetten, slaapwagenreservaties in Centraal-Europa, biljetten met FIP-korting,...
HLE18
Berichten: 433
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: Interrail statistieken

Bericht door HLE18 »

pmuy schreef: 29 dec 2022, 16:19 Je kan de Interrail-app ook gebruiken zonder pas, dus mogelijks biedt dat een oplossing?
Ah dat wist ik niet, dacht dat niet mogelijk zou zijn moet ik dan eens proberen.
Portbou schreef: 30 dec 2022, 17:24 Met mijn rechtstreekse toegang tot Deutsche Bahn kan ik trouwens ook zorgen voor "moeilijke" tickets zoals fietsbiljetten, slaapwagenreservaties in Centraal-Europa, biljetten met FIP-korting,...
Oh dat kan handig zijn!
Die 10% ja dat is goed maar vorig jaar was er plots 4 dagen 50% dat was beter, toen was mijn collega blij dat hij nog niets besteld had. Voor 600€ 3 maanden in 1e klasse kunnen reizen :D .
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1781
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Interrail statistieken

Bericht door Portbou »

HLE18 schreef: 30 dec 2022, 18:38
Portbou schreef: 30 dec 2022, 17:24 Met mijn rechtstreekse toegang tot Deutsche Bahn kan ik trouwens ook zorgen voor "moeilijke" tickets zoals fietsbiljetten, slaapwagenreservaties in Centraal-Europa, biljetten met FIP-korting,...
Oh dat kan handig zijn!
Die 10% ja dat is goed maar vorig jaar was er plots 4 dagen 50% dat was beter, toen was mijn collega blij dat hij nog niets besteld had. Voor 600€ 3 maanden in 1e klasse kunnen reizen :D .
Dat was uitzonderlijk (n.a.v. 50-jarig bestaan).
Maar ze komen zeer geregeld met kortingsacties van 10 à 20%, zonder er veel op voorhand over te communiceren uiteraard.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Interrail statistieken

Bericht door rvdborgt »

thejay schreef: 30 dec 2022, 13:21 Ik heb al een "voorplanning" in die app opgemaakt voor maart en april en de statistieken zijn deels te zien. Vermoedelijk worden ze pas op de dag zelf aangevuld als je effectief die treinen hebt genomen - Hoe de app dat kan zien? Misschien op basis van de Google locatiegegevens?
De app heeft geen locatiegevens nodig. Die telt gewoon de treinen en de kilometers op die aan de pas zijn toegevoegd en in het verleden liggen.

Ik hoop wel dat je niet op de app vertrouwt voor het maken van je planning, aangezien die daar niet geschikt voor is. De rail planner app krijgt te weinig updates om betrouwbaar te zijn.

Groetjes,
Rian
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Interrail statistieken

Bericht door thejay »

Uiteraard niet Rian :wink:

De planning gaat via de normale kanalen van ÖBB/DB/.. en de PDF-tabellen.
Ik heb gewoon datgene dat ik op papier heb uitgewerkt alvast ingevoerd in de Interrail app, vooral ook om te testen hoe die werkt (eerste keer dat de digitale versie ga moeten gebruiken).

Uiteraard controleer ik alles t.z.t. nogmaals op 'Fahrplanänderungen', 'Baustellen' en wat nog volgt...
HLE18
Berichten: 433
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: Interrail statistieken

Bericht door HLE18 »

thejay schreef: 01 jan 2023, 13:41 vooral ook om te testen hoe die werkt (eerste keer dat de digitale versie ga moeten gebruiken).
Wat mijn collega heeft vastgesteld:
-Eens een probleem gehad dat de QR code er niet wilde opkomen tijdens controle omdat er geen ontvangst was ofzo al moet het wel mogelijk zijn deze offline te bewaren, waarschijnlijk ergens een verkeerde handeling gedaan toen.

-Bijna een boete gekregen in Zwitserland omdat de QR code vervallen was, deze is blijkbaar alleen geldig voor de huidige dag maar als je dus een trein neemt die om 1u 's nachts toekomt dan moet je na 12u opnieuw een code genereren. Lastige treinbegeleiders konden daar niet mee lachen, uiteindelijk vrijkaart van NMBS kon hen overtuigen dat hij een collega was en dat niet opzettelijk had gedaan.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1781
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Interrail statistieken

Bericht door Portbou »

HLE18 schreef: 01 jan 2023, 19:33
thejay schreef: 01 jan 2023, 13:41 vooral ook om te testen hoe die werkt (eerste keer dat de digitale versie ga moeten gebruiken).
Wat mijn collega heeft vastgesteld:
-Eens een probleem gehad dat de QR code er niet wilde opkomen tijdens controle omdat er geen ontvangst was ofzo al moet het wel mogelijk zijn deze offline te bewaren, waarschijnlijk ergens een verkeerde handeling gedaan toen.

-Bijna een boete gekregen in Zwitserland omdat de QR code vervallen was, deze is blijkbaar alleen geldig voor de huidige dag maar als je dus een trein neemt die om 1u 's nachts toekomt dan moet je na 12u opnieuw een code genereren. Lastige treinbegeleiders konden daar niet mee lachen, uiteindelijk vrijkaart van NMBS kon hen overtuigen dat hij een collega was en dat niet opzettelijk had gedaan.
Eén oplossing : pass op papier gebruiken :mrgreen:
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Interrail statistieken

Bericht door rvdborgt »

HLE18 schreef: 01 jan 2023, 19:33 Wat mijn collega heeft vastgesteld:
-Eens een probleem gehad dat de QR code er niet wilde opkomen tijdens controle omdat er geen ontvangst was ofzo al moet het wel mogelijk zijn deze offline te bewaren, waarschijnlijk ergens een verkeerde handeling gedaan toen.
Bij slechte verbinding kan het lang duren (enkele minuten) voordat de QR-code getoond wordt. Maar als je dan flight mode inschakelt, gaat het veel sneller. Een screenshot is overigens geen geldig ticket.
HLE18 schreef: 01 jan 2023, 19:33 -Bijna een boete gekregen in Zwitserland omdat de QR code vervallen was, deze is blijkbaar alleen geldig voor de huidige dag maar als je dus een trein neemt die om 1u 's nachts toekomt dan moet je na 12u opnieuw een code genereren.
Dat is onzin. Een reisdag blijft geldig zo lang je na middernacht niet uitstapt. Bij een flexipas wil je ook geen nieuwe QR-code genereren want dat kost je dan een extra reisdag.
Interrail zou je een eventuele boete hebben terugbetaald. Het beste meld je dit soort dingen hier, met zoveel mogelijk gegevens van het voorval:
https://eurail.zendesk.com/hc/en-001/requests/new
Ze nemen dan doorgaans contact op met de betreffende spoorwegmaatschappij.

Groetjes,
Rian
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Interrail statistieken

Bericht door rvdborgt »

Portbou schreef: 01 jan 2023, 19:38
HLE18 schreef: 01 jan 2023, 19:33
thejay schreef: 01 jan 2023, 13:41 vooral ook om te testen hoe die werkt (eerste keer dat de digitale versie ga moeten gebruiken).
Wat mijn collega heeft vastgesteld:
-Eens een probleem gehad dat de QR code er niet wilde opkomen tijdens controle omdat er geen ontvangst was ofzo al moet het wel mogelijk zijn deze offline te bewaren, waarschijnlijk ergens een verkeerde handeling gedaan toen.

-Bijna een boete gekregen in Zwitserland omdat de QR code vervallen was, deze is blijkbaar alleen geldig voor de huidige dag maar als je dus een trein neemt die om 1u 's nachts toekomt dan moet je na 12u opnieuw een code genereren. Lastige treinbegeleiders konden daar niet mee lachen, uiteindelijk vrijkaart van NMBS kon hen overtuigen dat hij een collega was en dat niet opzettelijk had gedaan.
Eén oplossing : pass op papier gebruiken :mrgreen:
Bij personeel dat zijn eigen regels verzint, kun je dan vrees ik verwachten dat ze van je eisen dat je na middernacht een nieuwe reisdag invult :(

Groetjes,
Rian
HLE18
Berichten: 433
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: Interrail statistieken

Bericht door HLE18 »

rvdborgt schreef: 01 jan 2023, 19:40 Dat is onzin. Een reisdag blijft geldig zo lang je na middernacht niet uitstapt. Bij een flexipas wil je ook geen nieuwe QR-code genereren want dat kost je dan een extra reisdag.
Ja dat dachten wij ook maar ja als die TBG moeilijk doet...
Plaats reactie