Met de trein naar de sneeuw met de kinderen: tips!

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
dhulsterwim
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2022, 15:59

Met de trein naar de sneeuw met de kinderen: tips!

Bericht door dhulsterwim »

Hallo iedereen,

ik en mijn vrouw en 2 kinderen leven auto-vrij, en we zouden zaterdag graag met de trein naar de sneeuw rijden, heen en terug op 1 dag vanuit Lier. Hebben jullie tips vanuit welk hoog gelegen station in de Ardennen we zonder lang te moeten stappen in een (heuvelachtig) bos, wei of groot park zijn waar we kunnen sleeën (we hebben een kind van 6 en 1 van 9 die hunkeren naar sneeuw en sleeën)? Dus een groengebied dichtbij het station. :D

Eeuwige dank!

Wim D'hulster
CursorX
Berichten: 333
Lid geworden op: 03 apr 2011, 22:17

Re: Met de trein naar de sneeuw met de kinderen: tips!

Bericht door CursorX »

dhulsterwim schreef: 30 mar 2022, 16:05 Hallo iedereen,

ik en mijn vrouw en 2 kinderen leven auto-vrij, en we zouden zaterdag graag met de trein naar de sneeuw rijden, heen en terug op 1 dag vanuit Lier. Hebben jullie tips vanuit welk hoog gelegen station in de Ardennen we zonder lang te moeten stappen in een (heuvelachtig) bos, wei of groot park zijn waar we kunnen sleeën (we hebben een kind van 6 en 1 van 9 die hunkeren naar sneeuw en sleeën)? Dus een groengebied dichtbij het station. :D

Eeuwige dank!

Wim D'hulster
Ik ben er zelf nog niet geweest, maar als ik kan uitgaan van de stroom reizigers zou ik denken dat Spa Geronstere zeker geen slechte keuze is.
Paul
Berichten: 1285
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: Met de trein naar de sneeuw met de kinderen: tips!

Bericht door Paul »

Van Lier naar Spa-Géronstère ben je wel langer dan drie uur onderweg, met tweemaal overstappen...
Misschien beter naar Eupen, dat is 2u38, overstap in Leuven met ruim voldoende tijd daar.
Op 1 à 1,5 km van het station van Eupen is wel iets te vinden vermoed ik, misschien kunnen anderen daar een meer concrete suggestie voor geven?

Paul
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Klassiekje
Berichten: 547
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: Met de trein naar de sneeuw met de kinderen: tips!

Bericht door Klassiekje »

dhulsterwim schreef: 30 mar 2022, 16:05 Hallo iedereen,

ik en mijn vrouw en 2 kinderen leven auto-vrij, en we zouden zaterdag graag met de trein naar de sneeuw rijden, heen en terug op 1 dag vanuit Lier. Hebben jullie tips vanuit welk hoog gelegen station in de Ardennen we zonder lang te moeten stappen in een (heuvelachtig) bos, wei of groot park zijn waar we kunnen sleeën (we hebben een kind van 6 en 1 van 9 die hunkeren naar sneeuw en sleeën)? Dus een groengebied dichtbij het station. :D

Eeuwige dank!

Wim D'hulster
Ik denk meteen aan Libramont, het hoogst gelegen station van België. Alleen ben je dan vanaf Lier meteen 3u13 onderweg. Misschien iets 'dichterbij' blijven met Marloie (2u42).

Welkenraedt of Eupen is dan misschien interessanter zoals hierboven vermeld.
maarten
Berichten: 331
Lid geworden op: 26 aug 2019, 16:46

Re: Met de trein naar de sneeuw met de kinderen: tips!

Bericht door maarten »

Coo, Plopsaland en het waterspaarbekken.
Vielsalm.
Paul
Berichten: 1285
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: Met de trein naar de sneeuw met de kinderen: tips!

Bericht door Paul »

maarten schreef: 31 mar 2022, 08:14 Coo, Plopsaland en het waterspaarbekken.
Vielsalm.
Dat zijn inderdaad allebei goede bestemmingen. Als er voldoende sneeuw ligt - en dat is nog maar de vraag - dan kun je daar inderdaad dicht bij het station sleeën.
Nadelen:
- slechts om de twee uur een treinverbinding
- lange reistijd (ca. 3 uur)
- risicovolle overstap in Liège-Guillemins (7'), als je die mist ben je de klos...
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Plaats reactie