mooiste treintrajecten België

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
jknockaert
Berichten: 201
Lid geworden op: 02 nov 2020, 10:46

Re: mooiste treintrajecten België

Bericht door jknockaert »

overweg13 schreef: 14 jun 2021, 18:50Ik heb jaren rondgezworven op alle mogelijke lijnen in dit landje en ben tot de vaststelling gekomen dat er eigenlijk weinig lijnen zijn die niet de moeite waard zijn. Ik heb duizenden kilometers lang genoten van lijnen door allerlei verschillende landschappen.
Ja er is best wat te zien onderweg. Aanvullend bij hierboven geposte lijstjes denk ik aan lijn 29 tussen Herentals en Turnhout en ook lijn 37 langs de Vesder herinner ik me meteen.
overweg13 schreef: 14 jun 2021, 18:50 Eigenlijk vallen alleen de recent aangelegde HSL's uit de boot, heu, trein...
Tenzij je van beton houdt natuurlijk. Helaas blijkt het ook op het klassieke net een wat markante gewoonte van Infrabel om de start van grotere onderhoudswerkzaamheden te markeren met het plaatsen van allerlei onbestemde betonnen muurtjes.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: mooiste treintrajecten België

Bericht door groentje »

Ik vind het nog wel meevallen met de HSL in België. Behalve de Peerdsbostunnel heb je toch één richting op lijn 4 waar je van het landschap kan genieten, idem op lijn 2, mét het beste zicht vanuit een trein op de Abdij van Park, en de grotere hellingsgraad voegt ook wel iets toe, vind ik. Lijn 1 en 3 zijn ook niet mis, maar natuurlijk onbruikbaar voor wie niet naar het buitenland wil.
wilrijkenaar2610
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 jan 2020, 12:54

Re: mooiste treintrajecten België

Bericht door wilrijkenaar2610 »

Bezoek eens een museumlijn, dat wordt altijd goed geapprecieerd door de vrijwilligers. :D
Floris Cappelle
Berichten: 100
Lid geworden op: 11 feb 2017, 13:04

Re: mooiste treintrajecten België

Bericht door Floris Cappelle »

Beste,

Bedankt voor de tips.
De museumlijnen zijn inderdaad zeer goede tips.
Ik hou goede herinneringen over aan mijn bezoek aan het Stoomcentrum Maldegem (Rit met 29.013).
De Chemin de fer du Bocq staat op mijn verlanglijstje :D
Plaats reactie